19.3.09

ΜΕΤΑΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΟ ΓΕΥΜΑ: ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΡΙΣΙΜΟ; (3)








Διαβάστε το 2ο μέρος εδώ.

ΠΟΣΟ; ΠΟΤΕ;


Πρέπει να τηρούνται οι ισορροπίες.

Είπαμε ότι η έλλειψη σακχάρων θα αφήσει το σώμα μας πεινασμένο σε μια στιγμή που αυτό είναι κάθε άλλο παρά επιθυμητό.

Από την άλλη όμως, μια απότομη αύξηση του σακχάρου στο αίμα μας έχει τον εξής κίνδυνο: εκτός από την πρωτεϊνική σύνθεση μπορεί να ευνοήσει και την αποθήκευση λίπους (μετατροπή της περίσσειας των σακχάρων σε λίπος).

Μην ξεχνάτε ότι η ινσουλίνη είναι που ρυθμίζει και την αποθήκευση λίπους!

Ένας απλός τρόπος να αποφύγετε αυτό το ενδεχόμενο είναι να καταναλώσετε το μισό σας πρωτεϊνικό ρόφημα/γεύμα σχεδόν αμέσως μετά την άσκηση και το υπόλοιπο μισό βαθμιαία και σε ορίζοντα μιας ώρας.

Μη σας απασχολούν οι μικρολεπτομέρειες γιατί προφανώς δεν πρόκειται για κάποια χημική αντίδραση ακριβείας! Προσπαθήστε απλά να αποφύγετε κάποια βασικά λάθη.

Το πόσο πρέπει να φάτε εξαρτάται κυρίως από το βάρος σας και από τη φάση του προπονητικού σας προγράμματος.

Ένας άνδρας π.χ. των 85-90Kg που βρίσκεται σε φάση μυικής ενδυνάμωσης χρειάζεται στο μεταπροπονητικό γεύμα του χονδρικά 70-80gr απλών υδατανθράκων και 40gr πρωτεΐνης.

Ο ίδιος άνδρας σε φάση μείωσης του ποσοστού λίπους θα πρέπει να κόψει τους υδατάνθρακες στο μισό.


Σημείωση: Μη συγχέετε το βάρος της τροφής με την περιεκτικότητά της σε υδατάνθρακες.

Μια μπανάνα π.χ. των 120gr περιέχει περίπου 28-29gr υδατανθράκων, ένα πράγμα που πρέπει να γνωρίζετε για να κάνετε σωστά τους υπολογισμούς σας.


Αυτό ήταν ένα σύντομο, εκλαϊκευμένο άρθρο για όλους τους ερασιτέχνες αθλητές που ασκούνται εντατικά.


Παρατήρηση: Εάν ανήκετε στα γνωστά χάμστερ του διαδρόμου, δε χρειάζεται να ασχολείστε με τέτοια θέματα, όπως και δε θα πρέπει να τρέφετε ψευδείς προσδοκίες σχετικά με τη σωματική σας βελτίωση.


Και τέλος: Μην παραμελείτε την επαρκή ενυδάτωσή σας και να προσπαθείτε να προσλαμβάνετε καθημερινά μεγάλες ποσότητες αντιοξειδωτικών.



Χρήστος Στρογγύλης

Πολ. Μηχ/κός – MBADipM


http://totalfitness-christos.blogspot.com




1 comment:

Anonymous said...

Se euxaristw gia tis polutimes plhrofories.. Eisai polu swstos