23.10.09

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ:ΙΝΩΔΗ ΚΑΙ ΑΜΥΛΩΔΗ ΛΑΧΑΝΙΚΑ



Τα λαχανικά χωρίζονται-εμπειρικά και με κάποια στοιχεία αυθαιρεσίας ίσως-σε δύο βασικές κατηγορίες:

-στα ινώδη και στα
-αμυλώδη

Τα ινώδη λαχανικά περιέχουν γενικά μικρές ποσότητες αφομοιώσιμων υδατανθράκων και μεγάλες ποσότητες φυτικών ινών  - των οποίων τις ευεργετικές για τον οργανισμό μας ιδιότητες έχουμε εκθειάσει σε παλαιότερες αναρτήσεις.
Τα περισσότερα λαχανικά εμπίπτουν στην κατηγορία αυτή,π.χ.:

*μπρόκολο
*λάχανο
*μαρούλι
*πιπεριά
*σπανάκι
*ντομάτα
*αγγούρι
*αγκινάρα κλπ

Τα ινώδη λαχανικά είναι άριστες επιλογές γιατί αποτελούν τις πυκνότερες θρεπτικά τροφές.Θέλω να πω ότι προσφέρουν πολλά θρεπτικά συστατικά με πολύ μικρό θερμιδικό κόστος.

Το αν αρρωσταίνετε συχνά ή όχι έχει στενότατη σχέση με το πόσα ινώδη λαχανικά καταναλώνετε!

Τα γνωστότερα αμυλώδη λαχανικά είναι:

*η πατάτα
*το καρότο

Το καλαμπόκι και τα μπιζέλια που συχνά εντάσσονται στην κατηγορία αυτή ανήκουν στα δημητριακά και στα όσπρια αντίστοιχα.

Η πατάτα που αποτελεί βασικό μέρος της διατροφής μας θα πρέπει να τρώγεται με φειδώ γιατί:

-η θρεπτική της πυκνότητα είναι μέτρια
-έχει υψηλό γλυκαιμικό δείκτη

Τρώτε την ψητή ή βραστή,σπάνια τηγανητή και αποφεύγετε δια ροπάλου τις προτηγανισμένες που ανήκουν στις βλαβερότερες τροφές για τον σύγχρονο άνθρωπο και ευθύνονται εν πολλοίς για την επιδημία της παχυσαρκίας.

Τα καρότα είναι ΟΚ -εκτός αν τα τρώτε σαν κουνέλι!

Επιμύθιο:τρώτε ινώδη λαχανικά κατά βούληση!



Να είσθε υγιείς και να γυμνάζεσθε!




Χρήστος Στρογγύλης


http://maconwaterproofing.blogspot.com/
http://monosimacon.blogspot.com/
http://steganosi.blogspot.com/
http://www.macon.gr/
http://totalfitness-christos.blogspot.com/

No comments: