17.7.10

ΑΥΓΑ ΚΑΙ ΧΟΛΗΣΤΕΡΟΛΗ: ΑΣΠΡΑΔΙ,ΚΡΟΚΟΣ Ή ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ;



Διαβάστε επίσης:

ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΑΥΓΑ ΚΑΙ ΧΟΛΗΣΤΕΡΙΝΗ: ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΕΣ

Δεκάδες εμπεριστατωμένες μελέτες έχουν καταλήξει στο ότι  η κατανάλωση έως δύο ολόκληρων αυγών ημερησίως από έναν υγιή ενήλικα στα πλαίσια μιας κανονικής σε λιπαρά δίαιτας δεν επηρεάζουν δυσμενώς τα επίπεδα της χοληστερίνης του.

Άλλωστε η διαιτητική χοληστερίνη δεν επηρεάζει ιδιαίτερα τα επίπεδα της χοληστερίνης πλάσματος μιας κι η περισσότερη χοληστερίνη του οργανισμού παράγεται από το συκώτι.

Παρεμπιπτόντως η χοληστερίνη είναι απαραίτητη για τον οργανισμό και μόνον οι μεγάλες ποσότητες την κάνουν δυνητικά επικίνδυνη.

Από διαιτητική άποψη τα κορεσμένα και τα τρανς λιπαρά είναι που συμβάλλουν  κυρίως στην αύξηση της χοληστερόλης του πλάσματος και  όχι τόσο η χοληστερίνη των τροφών αυτή καθαυτή.

Τόσο η ύπαρξη της λεκιθίνης στον κρόκο όσο και η εξαιρετική σχέση των ακόρεστων προς τα κορεσμένα λιπαρά του κρατούν τη συμβολή του αυγού στην άνοδο της χοληστερίνης πλάσματος σε πολύ χαμηλά επίπεδα.

Προσωπικά προτιμώ τα αυγά ω3 από τα οποία τρώω κάθε μέρα δύο ολόκληρα. Η κακή χοληστερίνη μου είναι πολύ χαμηλή και αντίθετα έχω πολύ υψηλή καλή χοληστερίνη.

Τρώω τα αυγά πάντα το πρωί γιατί μου δίνουν μία αίσθηση κορεσμού και με βοηθούν να τρώω λιγότερο στο υπόλοιπο της μέρας, τα συνδυάζω δε συνήθως με φυτικές ίνες γιατί έχουν την ιδιότητα να

δεσμεύουν και να αποβάλλουν τη διαιτητική χοληστερόλη .

Ναι λοιπόν στα αυγά και αν μπορείτε να τρώτε φρέσκα αυγά ποιότητας και όχι τα πιο φθηνά,βιομηχανοποιημένα.


Να είστε υγιείς,αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο!



Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας


http://www.macon.gr/
http://maconwaterproofing.blogspot.com/
http://monosimacon.blogspot.com/
http://steganosi.blogspot.com/
http://totalfitness-christos.blogspot.com/

15 comments:

Anonymous said...

Τι σκ@τ@ είναι τα αυγά ω3??

Anonymous said...

me ekplhsseis.
ayta ta w ayga re sy xrhsto pws ta kanoyn oi kotes??
eleos me kathe malakia poy thymatai o kathe emporos gia na poulhsei se asxetoys k hmimatheis .
pws proteineis esy kati tetoio?
gia pes mas pws prokyptoyn ta ayga w??

se o,ti afora ta freska ayga,prospathw na mhn pairnw klwvostoixias alla axyrwna ki otan paw sto xwrio moy frontizw ma trww freska.


ta viologika thewrw den aksizoyn ta lefta toys.
kai diplasia timh exoyn kai mpagiatika einai synhthws logw xamhlhs katanalwshs kai den empisteyomai oti einai ontws viologika.
s ayto to mpourdelo kratos de leitoyrgei tipota,giati na pistepsw olo afeleia oti leitoyrgoyn oi mhxanismoi elegxoy wn viologikwn???

me aformh ayto pou molis eipa tha hthela na mas peis th gnwmh soy gia ta viologika kamia mera.

christos said...

Το blog αυτό λεβέντες είναι σημείο συνάντησης καλλιεργημένων ανθρώπων και καλό είναι να εκφράζεσθε κοσμιότερα.

Τα αυγά ω3 παράγονται εδώ και χρόνια από κότες που τρώνε λιναρόσπορο. Απλό,έξυπνο και 100% αποτελεσματικό.

Όσο για τα ελληνικά βιολογικά προϊόντα κι εγώ τα βλέπω με περίσκεψη.

Μια ανάρτηση σχετική θα γίνει με την πρώτη ευκαιρία.

Anonymous said...

Είναι ακίνδυνη η χρήση ωμώ ασπραδιών αβγών ή υπάρχει κίνδυνος σαλμονέλλας? Τελικά πόσο υπαρκτός είναι ο κίνδυνος αυτός? Επί μακρόν χρησιμοποιώ ασπράδια για να αποφύγω τα supplements και δεν έχω πάθει κάτι.

anonymous said...

δηλαδη θες να μας πεις οτι και στο κρεας κοτοπουλο δεν θα εχει τρανσ λιπάρα αλλα ω3. και αν ταιζουν και τις αγελαδες και τα γουρουνια λιναροσπορο δεν θα εχει τρανσ αλλα μονο ω3. οποτε να παιρνουμε σινεχεια χοιρινο κρεας που θα ειναι και ποιο φτηνα.. ολα κολπα του μαρκετινγ για να πουλησουν ειναι. σκεψου οτι εχουν 6πλασια τιμη απο τα κανονικα... keep walking

Chris said...

Είναι πολύ μικρός ο κίνδυνος αλλά στατιστικά υπαρκτός.Προσωπικά δεν θα είχα πρόβλημα.

Oi απόψεις σου ανώνυμε είναι μηδενιστικές.

Anonymous said...

Χρήστο καλημέρα. Η σκόνη ασπραδιού που χρησιμοποιείται στη ζαχαροπλαστική έχω διαβάσει πως βοηθά πολυ στο χασιμο κιλών και συγχρόνως στη τροφοδότηση πρωτεΐνης για γυμναστική. Την τρώνε σκέτη με γάλα η χυμό. Συμφωνείς κ το συστηνεις για περιπτώσεις αναγκαίας και έκτακτης δίαιτας; με τι άλλο μπορεί να συνδυαστεί;
Με εκτίμηση.

Anonymous said...

http://agrigate.gr/index.php/home/arxeio-anartiseon/81-information/488-eggs-omega3

christos said...

Δεν την αποκλείω αλλά υποθέτω ότι θα είναι δύσκολο να βρεις κάτι ποιοτικό! Ποιος ξέρει από τι αυγά την κάνουν;;

Σχετικά με το link θέλω να παρατηρήσω ότι πάντα πρέπει να ελέγχουμε τις πηγές! Και βέβαια ότι οι ζωικές πηγές ω3 είναι ανώτερες!

Anonymous said...

τα τηγανητα αυγα στο ελαιολαδο μπορουν να χρησιμοποιηθουν στην περιοδο που επιδιωκουμε απωλεια κιλων και λιπους Ποσες θερμιδες εχειενα βραστο και ποσες ενα τηγανητο και ποσα λιπαρα λογο τηγανησματος?

christos said...

Τηγανητά ξέχασέ τα γενικώς αν είσαι σοβαρός με τη διατροφή σου! Ένα βραστό αυγό έχει περ. 70 θερμίδες(παίζουν με το μέγεθος)

Anonymous said...

einai dynaton na postareis kai tis piges apo ekei pou les "ereunes deixnoun" euxaristw ek twn proterwn

christos said...

Έχεις δίκιο αλλά θέλει χρόνο φίλε και το παλεύω δύσκολα!

Anonymous said...

Τα ωμά ασπράδια έχουν την ουσία αβιδίνη, που φυλακίζουν την βιταμίνη βιοτίνη στο συκώτι. Όποτε, πέρα από τη πιθανότατα σαλμονέλας, αυτός είναι ακόμη ένας λόγος που δεν πρέπει να τα τρώμε ωμά

christos said...

Σωστά! Να σημειώσω όμως ότι το πρόβλημα υπάρχει όταν καταναλώνονται σκέτα τα ασπράδια και όχι ολόκληρα τα αυγά! Αν κάποιος επιμένει να τρώει ωμά αυγά ας τα τρώει ολόκληρα και μόνο βιολογικές μάρκες εμπιστοσύνης!