19.9.10

ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΝΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΩΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΓΙΑ ΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ /ΑΠΩΛΕΙΑ ΒΑΡΟΥΣ






Το πόσο πολύτιμο είναι το νερό για την υγεία μας είναι παγκοίνως γνωστό και επαρκώς τεκμηριωμένο. Καθε φυσιολογική διαδικασία του οργανισμού μας εξαρτάται από το νερό.

Σήμερα θα  εξετάσουμε πως συνδέεται η κατανάλωση του νερού  με τον έλεγχο του σωματικού μας βάρους.

Αν τρώτε και γυμνάζεστε σωστά και έχετε παρά ταύτα πρόβλημα με το φυζίκ σας, ψάξτε την υπόθεση "νερό". Σκάψτε βαθιά!

Αν δεν πίνετε αρκετό από το ταπεινό, μη glamorous αυτό υγρό έχετε πολλές πιθανότητες να συσσωρεύσετε περιττά κιλά.

Γιατί;

1. To νερό είναι ένας πανίσχυρος,φυσικός καταστολέας της όρεξης.

Ο εγκέφαλος πολύ συχνά δεν μπορεί να κάνει διάκριση μεταξύ των αισθημάτων της πείνας και της δίψας ή η διάκριση αυτή είναι θολή και συγκεχυμένη.

 Έτσι έλλειψη νερού μπορεί να οδηγήσει σε αχρείαστη πρόσληψη τροφής.

Ένα πολύ αποτελεσματικό τρυκ είναι να πίνετε 1-2 ποτήρια νερό πριν από κάθε γεύμα.

Το γιατί ο περισσότερος κόσμος δεν πίνει αρκετό νερό είναι διαπιστωμένο και είναι άξιο απορίας!

Μπορεί να δοκιμάσει κάθε είδους τρελή και κόντρα στη λογική ιδέα για να χάσει μερικά γραμμάρια, τη στιγμή που η απλή πρόσληψη επαρκούς νερού θα μπορούσε με ελάχιστο ψυχικό και χρονικό κόστος να δώσει πολλαπλάσιο αποτέλεσμα!

2. Ο μεταβολισμός των λιπών από το συκώτι επιβραδύνεται δραστικά με την έλλειψη του νερού.

 Τα νεφρά χρειάζονται πολύ νερό για τη σωστή λειτουργία τους και όταν αυτό λείπει αναγκάζεται το συκώτι να αναλάβει μέρος της δουλειάς τους και να γίνει έτσι λιγότερο παραγωγικό στις δικές του δουλειές όπως είναι και  ο μεταβολισμός των λιπών.

3. Η απειλή από την  πιθανή,μελλοντική έλλειψη νερού αναγκάζει τον οργανισμό να συσσωρεύει δρώντας προληπτικά όσο περισσότερο νερό μπορεί σε μέρη όπως είναι οι γοφοί,οι μηροί ,η κοιλιά,η περιοχή των αστραγάλων κλπ.

Πρόκειται για έναν εύλογο αμυντικό οργανισμό.

Όταν όμως υπάρχει διαρκής και εξασφαλισμένη προμήθεια νερού, οι ρεζέρβες του οργανισμού δεν έχουν λόγο να υφίστανται και συρρικνώνονται έως εξαφάνισης. Παράλληλα εξαφανίζονται όλα τοξικά απόβλητα που συσσωρεύονταν λόγω έλλειψης νερού.

Μαζί τους εξαφανίζονται και κάτι περιττά κιλά ως επίσης και αντιαισθητικά πρηξίματα.

4. Το νερό αντικαθιστά όλα τα θερμιδοφόρα υγρά όπως φυσικούς χυμούς της πλάκας,αναψυκτικά,αθλητικά κι ενεργειακά ποτά και τέλος όλα τα ευφάνταστα υγρά που προσπαθούν να μας πείσουν να πίνουμε οι marketers- τζιμάνια.

Πόσο νερό;

H απαιτούμενη ποσότητα διαφέρει πολύ ανάλογα με το βάρος,τη θερμοκρασία και το επίπεδο φυσικής και αθλητικής δραστηριότητας. Ένας γενικός μπούσουλας είναι να πίνει κανείς 25ml- 30ml νερού για κάθε κιλό βάρους.

Πρακτικά: φροντίστε να πίνετε τόσο νερό ώστε τα ούρα σας να έχουν την εμφάνιση του λευκού κρασιού.

Aν και δεν υπάρχουν ιδιαίτεροι λόγοι να ανησυχεί κανείς για το timing της κατανάλωσης του νερού - εκτός από την ώρα των προπονήσεων - δεν θα κάνατε άσχημα αν το μοιράζατε περίπου ισόποσα σε όλη τη διάρκεια της μέρας. Αρχίστε με το καλημέρα,πίνοντας 1-2 ποτήρια νερό για να αντιμετωπίσετε τη φυσιολογική αφυδάτωση της νύχτας.


Να είστε υγιείς,αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο!



Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας



19 comments:

  1. Εκει με το συκωτι που αναλαμβανει διυλειες του νεφρου, μας τα χαλας λιγο. Τι ακριβως έχεις κατά νου;

    ReplyDelete
  2. Εκεί με το συκώτι που αναλαμβάνει δουλειές του νεφρού, μου τα χαλάς λίγο. Τι ακριβως έχεις κατά νου;

    ReplyDelete
  3. Tα νεφρά μεσω της ούρησης απομακρύνουν τα τοξικά κατάλοιπα. Γι αυτό όμως χρειάζονται πολύ νερό . Όταν λείπει το νερό αναλαμβάνει το συκώτι να βοηθήσει ρίχνοντας έται σε δεύτερη μοίρα το μεταβολισμό των λιπών.

    ReplyDelete
  4. Το θέμα είναι τι νερό να καταναλώνουμε; Εμφιαλωμένο σε πλαστικά μπουκάλια; Εμφιαλωμένο σε γυάλινα; Αξίζει να επενδύσουμε βάζοντας φίλτρο αντίστροφης οσμωσης; ...

    ReplyDelete
  5. Προσοχή όμως με την υπερκατανάλωση νερού η οποία μπορεί να διαταράξει τους ηλεκτρολύτες, κάλιο, νάτριο κλπ. Ειδικά με το νάτριο μπορεί να πάθουμε υπονατριαιμία με αποτέλεσμα χαμηλή πίεση και μειωμένες εγκεφαλικές λειτουργίες.

    ReplyDelete
  6. Έχω διαβάσει σχετικά αλλά επρόκειτο για τεράστιες ποσότητες νερού και εξαιρετικά ακραίες περιπτώσεις! Καλά έκανες και το επισήμανες!

    ReplyDelete
  7. Γεια σας...μία ερώτηση και από εμένα...εγώ προσωπικά κατά γενική ομολογία δεν μπορώ να πω ότι πίνω αρκετό νερό....αυτό που έχω παρατηρήσει όμως είναι ότι όταν προσπαθώ και καταφέρνω να πιω παραπάνω νερό από αυτό που πίνω συνήθως, αισθάνομαι σαν να έχω πονοκέφαλο. Μπορεί κάποιος να μου πει γιατί γίνεται αυτό;;; ευχαριστώ!

    ReplyDelete
  8. σωστα τα λετε.
    κορυφαιο ποτο το νερο και ειδικα το νερο απο πηγη!!ενας ακομα λογος για μακροζωια και ευεξια!!πινετε οσο μπορειτε!!

    ReplyDelete
  9. Τόσα και τόσα γράφονται για το νερό.. Τι πρέπει να γίνεις για να ξέρεις τι πίνεις; Χημικός;

    ReplyDelete
  10. Και με το φαγητό έτσι είναι! Πάμε για το μη χείρον!

    ReplyDelete
  11. Μία ερώτηση σου έχω φίλε Χρήστο. Εγώ προσωπικά έχω ξεκινήσει εδώ και 5 μήνες να σε ακολουθώ και έπινα λιγότερο νερό από όσο χρειαζόμουν. Τώρα ακούγοντας όλα αυτά για το νερό έχω φτάσει να πίνω 7.5 με 9 λίτρα την μέρα.. Το έχω συνηθίσει βέβαια είναι η αλήθεια δεν έχω κάποιο πρόβλημα.. Θέλω να μου πείς αν είναι υπερβολική ποσότητα αν και εμένα το μόνο που με πειράζει είναι ότι σηκώνομαι πολλές φορές στον ύπνο μου για ούρηση..! Ευχαριστώ :)

    ReplyDelete
  12. Χρήστο, είμαι γυναίκα, 27 ετών, 56 κιλά,γυμνάζομαι συστηματικά, και καταναλώνω 3,5 λίτρα. Αυτό θεωρείται υπερβολικό; διότι αγχώθηκα λίγο με τα σχόλια για το νάτριο.

    ReplyDelete
  13. Είναι υπερβολικό το 7,5-9 λιτ. Μείνε στα 30ml/kg βάρους.
    Με 3,5 λιτ/μέρα δεν τίθεται θέμα υπονατραιμίας εκτός ίσως αν τα πιεις όλα μαζί!

    ReplyDelete
  14. Γεια σας! Είμαι 14 χρόνων, ύψους 1,62 και βάρους 49 κιλών. Αλλά θα ήθελα να χάσω λίγο ακόμα βάρος. Αυτή η ποσότητα νερού θα είχε επιθυμητό αποτέλεσμα με ένα πρόγραμμα καθημερινής άσκησης;

    ReplyDelete
  15. Μικρούλα κάτσε στα αυγά σου! Ήδη τα κιλά σου είναι λίγα!

    ReplyDelete
  16. Γεια σου Χρηστο! Ειμαι 53 κιλα και εχω υψος 1,55. Πιστευεις πως πρεπει να χασω κιλα; Αν ναι με τι μεθοδο;

    ReplyDelete
  17. Το βάρος σου είναι καλό! Αλλά όλα είναι σχετικά γιατί μια γυμνασμένη γυναίκα στο ύψος σου μπορεί να ζυγίζει περισσότερο!

    ReplyDelete
  18. Γεια σου Χρίστο είμαι 1,65κ 61 κιλά έχω 8 μήνες που γέννησα πάντα ήμουν σφιχτή τώρα τα πόδια μου Και η κοιλιά μου λίγο είναι χαλαρά κάνω σπριντ και λιγότερο βάρη Μήπως να τα άυξησω? Για να σφίξω κ να δω αποτέλεσμα

    ReplyDelete
    Replies
    1. Νι σε συνδυασμό με πολύ καθαρή διατροφή!

      Delete