20.6.11

Αερόβια: πως να κάψτε περισσότερες θερμίδες! (2)







Αερόβια: πως να κάψτε περισσότερες θερμίδες! (1)


α) Το αποδοτικότερο είναι να τρέχει κανείς παρατεταμένα με ένταση.

Όταν έτρεχα μεγάλες αποστάσεις στο Σέιχ Σου είχα φθάσει να καίω περισσότερες από 1000 θερμίδες/ώρα. Αυτό γινότανε με μια μέση καρδιακή συχνότητα γύρω στους 175-176 παλμούς ανά λεπτό.

Ποτέ δεν μπόρεσα να πιάσω τέτοια κατανάλωση θερμίδων με οποιαδήποτε άλλη μορφή άσκησης για τέτοιες χρονικές περιόδους.

Βέβαια αυτά είναι για τους πολύ fit και ενέχουν και πολλά μειονεκτήματα για τα οποία έχω γράψει επανειλημμένα.

β) Γι αυτούς που έχουν μέτρια φυσική κατάσταση ο παράγοντας ένταση υποχωρεί προς όφελος του παράγοντα διάρκεια. Απλά μπορείτε να τρέχετε - ή να βαδίζετε γρήγορα αν δεν μπορείτε να τρέξετε - για πολύ ώρα.

Πάλι θα κάψετε πολλές θερμίδες αν δεν το παρακάνετε σε βραδύτητα,αν δηλ. δεν πέσετε κάτω από το 65% της ΜΚΣ σας.

Αυτός ο τρόπος εκγύμνασης προϋποθέτει βέβαια την πολυτέλεια των άπειρων ελεύθερων ωρών,πράγμα καθόλου αυτονόητο στην πυρετώδη ζωή μας.

γ) Αυτοί που είναι fit και έχουν πρόβλημα χρόνου είναι αυτονόητο ότι θα ασχοληθούν με τη διαλειμματική άσκηση υψηλής έντασης. Θα κάψουν πολλές θερμίδες και θα έχουν και ισχυρό afterburn.

Το μειονέκτημα βέβαια αυτής της άσκησης είναι ότι δεν μπορεί να έχει διάρκεια και γενικά περιορίζεται στα 20' και λιγότερο.

Τι θα συμβούλευα:

Tο μυστικό στο να κάψουμε πολλές θερμίδες με αερόβια άσκηση είναι να ανεβάζουμε υψηλούς παλμούς με ένα διατηρήσιμο τρόπο.

Ξεκινήστε σιγά-σιγά και ανεβάστε στροφές σταδιακά. Πιάστε ένα 70% της ΜΚΣ σας.

Κάθε 3-4' αυξήστε την ένταση για 30-45". Οι παλμοί σας θα ανέβουν και θα πέφτουν μετά με αργό ρυθμό. Όταν πέσουν σ' ένα προκαθορισμένο επίπεδο μπορείτε να ανεβάσετε ξανά την ένταση.

Προς το τέλος της προπόνησης δώστε τα όλα μέχρι ο παλμογράφος να χτυπήσει κόκκινο. Μετά τρέξτε για 15'-20' κατεβάζοντας στροφές σταδιακά.

Με την μέθοδο αυτή θα κάψτε 30-40% θερμίδες από την ισόχρονη,σταθερού τέμπο άσκηση.


Να είστε υγιείς,αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο!





Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας



https://www.facebook.com/totalfitness.christos
http://totalfitness-christos.blogspot.com/

3 comments:

  1. Καλησπέρα Χρήστο, είμαι φανατικός πλέον αναγνώστης του blog και ένθερμος υποστηρικτής του!

    Ξεκίνησα την προπόνηση "HIIT" και μέσα σε 3 μόλις εβδομάδες είδα τρομερά αποτελέσματα όσον αφορά το περιττό λίπος στην περιοχή της κοιλιάς. Φυσικά είμαι ακόμη αρκετά μακριά από τον στόχο μου(θέλω να χάσω γύρω στα 6-7 κιλά), αλλά δεδομένου ότι έχω προσπαθήσει και στο παρελθόν πρώτη φορά βλέπω τόσο άμεσα αποτελέσματα χωρίς να νιώσω εξάντληση, ατονία και χωρίς υπερβολές όσον αφορά την διατροφή.

    Επιπλέον έχω παρατηρήσει βελτίωση της αντοχής και καλύτερη απόδοση ακόμη και στην προπόνηση με βάρη...
    Το μόνο μειονέκτημα, όπως είχες αναφέρει, είναι ότι έχει αυξημένο χρόνο αποκατάστασης σε σχέση με πιο ήπιες μορφές προπόνησης και θέλει ιδιαίτερη προσοχή, ειδικά για όποιον δεν έχει πάρα πολύ καλή φυσική κατάσταση.

    Όπως καταλαβαίνεις ένιωσα την ανάγκη λοιπόν να σε ευχαριστήσω για όλες τις συμβουλές που παρέχεις σε όλους εμάς που σε "διαβάζουμε" και ελπίζω να συνεχίσεις την καλή δουλειά!

    ReplyDelete
  2. Χρήστο ένα μεγάλο ευχαριστώ από εμένα για τις πολύτιμες συμβουλές σου . Ένας φανατικός αναγνώστης σου !!

    ReplyDelete
  3. Γεια σου Χρηστο,σε διαβαζω καιρο και μπορω να πω οτι εισαι πολυ καλος στα αρθρα σου και οτι προσωπικα μου εχεςι δωσει πολλες συμβουλες σε τετοια θεματα.Ξερω οτι λαμβανεις πολλα μηνυματα και οτι ειναι δυσκολο να απαντησεις αλλα εγω θα σου πω τι θα ηθελα αν μπορουσες να με βοηθησεις.Ειμαι ποδοσφαιριστης και τυπος που του αρεσει πολυ η γυμναστικη,αλλα εχω ενα προβλημα.Ειμαι 1,78 και και 60 μολις κιλα και αυτα οχι πατημενα κιολας.Βλεπω οτι γραφεις σε πολλα αρθρα σου για το πως να καψουμε λιπος,ομως στην δικια μου περιπτωση θελω να βαλω καποια κιλα ετσι ωστε να ερθω στα κανονικα μου κυβικα.Σε παρακαλω αν μπορεις πες μου ενα τροπο ετσι ωστε να το πετυχω αυτο.

    ReplyDelete