28.7.11

Γάλα: να πίνω ή να το αποφεύγω; (2)









Διαβάστε επίσης:




Tι γίνεται με την παστερίωση;

Η απαραίτητη παστερίωση αναμφισβήτητα καταστρέφει πολύτιμα ένζυμα,μειώνει τα επίπεδα των βιταμινών (A-C-B6 πυριδοξίνη-Β12 κοβαλαμίνη) και αλλοιώνει δραστικά τις ευαίσθητες πρωτεΐνες του γάλακτος - καζεΐνη και πρωτεΐνη ορού.

Παρ' όλα αυτά η παστερίωση είναι αναγκαίο κακό και στην Ελλάδα δεν θα τολμούσα να πάω σε μη παστεριωμένο γάλα.

Το γάλα σαν πηγή ασβεστίου

Θεωρώ το γάλα σαν μια από τις ποιοτικά χειρότερες πηγές ασβεστίου και προτιμώ να παίρνω το ασβέστιό μου από άλλες τροφές όπως τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά,οι ολόκληρες σαρδέλες,το ταχίνι κλπ.

Επίσης ασκούμαι συστηματικά και το κυριότερο:

Φροντίζω να έχω υψηλά επίπεδα βιταμίνης D.

Είναι μέγας μύθος ότι τα γαλακτοκομικά είναι απαραίτητα για την πρόληψη της οστεοπόρωσης.

Το γάλα και η ρευματοειδής αρθρίτιδα

Σας συνιστώ ανεπιφύλακτα αν πάσχετε από ρευματοειδή αρθρίτιδα - ή δικοί σας άνθρωποι τέλος πάντων - να δοκιμάσετε να κόψτε τελείως τα γαλακτοκομικά για 15-20 μέρες και να παρακολουθείτε την εξέλιξη του αυτοάνοσου αυτού νοσήματος.

Πιστεύω ότι θα έχετε πολύ ευχάριστες εκπλήξεις! Από το feedback που έχω πολύς κόσμος έχει σωθεί μα μια απλή διαιτητική αλλαγή!

Το γάλα σαν μεταπροπονητική διατροφή

Ανακατέψτε άπαχο γάλα με λίγο πρωτεΐνη ορού γάλακτος και πιείτε το αμέσως μετά την προπόνηση.

Κατά την άποψή μου αυτό είναι καλύτερο από σκέτο whey γιατί υπάρχει  η ευεργετική συνέργεια με την καζεΐνη.

Θα το συνιστούσα και σαν προπροπονητική διατροφή αν δεν σας φέρνει  γαστρεντερικές ενοχλήσεις και αν βέβαια δεν παρουσιάζετε δυσανεξία στη λακτόζη.

Συμπερασματικά για το γάλα

Προβληματίζομαι ιδιαίτερα με τον κτηνώδη - για τα δύστυχα ζώα - τρόπο που παράγεται το γάλα,με τον τρόπο που τρέφονται και με τον τρόπο παραγωγής και επεξεργασίας του γάλακτος.

Για μένα η εικόνα του γάλακτος έχει αλλάξει οριστικά αλλά δεν θα πάω στα άκρα.

Τρώω γαλακτοκομικά προϊόντα  αλλά αισθητά λιγότερα από πριν. Δίνω έμφαση στο κεφίρ,στο ημιάπαχο γιαούρτι και τρώω λίγη φέτα με τις σαλάτες μου. Μόνο βιολογικά προϊόντα και ποτέ από αγελαδινό γάλα! 

Λόγω της έντονης αλλεργιογόνου δράσης του σας συνιστώ να το ψάχνετε με προσοχή όταν αντιμετωπίζετε κλινικές καταστάσεις σαν αυτές που ανέφερα.

'Οχι  όμως στην υστερία και στον υποχονδριασμό!

Αλλα και μη δέχεστε άκριτα τις παραδοσιακές ντιρεκτίβες γιατί πολλές είναι λανθασμένες ή τουλάχιστον όχι τελείως σωστές!


Να είστε υγιείς,αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο!





Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας



https://www.facebook.com/totalfitness.christos
http://totalfitness-christos.blogspot.com/


















19 comments:

  1. Ένα θα πω, έκοψα το γάλα πριν 1 χρόνο κ βρήκα την υγειά μου. Όποιος θέλει ας πειραματηστεί κόβοντας το γάλα για ένα μήνα κ μετα ας το ξαναρχίσει. . .

    ReplyDelete
  2. http://notmilk.com/

    Κάλλιο αργά παρά ποτέ, σωστά;
    Φιλικά, Γιώργος (vegan power)

    ReplyDelete
  3. νομιζω πως οι συγκεκριμενες αποψεις ειναι λιγο ακραιες, το γαλα και θρεπτικο ειναι και απαραίτητο για τοnοργανισμό, στις σωστές βέβαια ποσότητες.
    Πιστεύω πως μπορουμε άφοβα να συμπεριλαμβανουμε τα γαλακτοκομικα (με μετρο τα πληρη και καθολου τα άπαχα) σε μια ισορροπημενη διατροφή και με την κατάλληλη άσκηση να μην έχουμε κανενα πρόβλημα.

    ReplyDelete
  4. xrhsto, βρηκα μια γυναικα που θα λατρεψεις!
    check bodyrock.tv
    θα τη λατρεψεις αφενος γιατι ειναι θεα κυριως ομως γιατι γυμναζεται με 0 εξοπλισμο και ο κανονας της ειναι οι συνθετες ασκησεις με βαρος μονο!!!! το σωμα. εντυπωσιακο το αποτελεσμα!

    ReplyDelete
  5. Kαλησπέρα, θα σας κάνω μια ερώτηση άσχετη με το άρθρο.
    Τρέχω 5 μέρες την εβδομάδα. Στα πλαίσιο αυτό, θα ήταν ΟΚ να ασκώ με βάρη 1 φορά την εβδομάδα τα πόδια μου και 2 φορές το πάνω σώμα;
    Υπο την εννοια οτι τα ποδια ουτως η αλλως γυμναζονται απο το τρεξιμο.
    Προσπαθω να εξοικονομησω χρόνο, οπως καταλαβαίνετε, ίσως.
    Είναι σωστό αυτό που σκέφτομαι να κανω κατα την αποψη σας , η αν το συνεχισω για πολυ θα δημιουργησω ανισορροπια στο σωμα μου΄Επάνω πιο μυωδης απο οτι κατω?
    Eυχαριστω.

    ReplyDelete
  6. Θα μπορούσες να γράψεις κάτι και για τα τυριά?
    Και όσων αφορά τη γυμναστική κάτι για το στατικό ποδήλατο και το spinning bike? Ποια η διαφορά?(Οι δρόμοι της περιοχής που μένω δε μου επιτρέπουν ποδήλατο έξω).

    Ευχαριστώ

    ReplyDelete
  7. Σχόλια γεμάτα σωφροσύνη.

    Το πρόγραμμά σου φίλε είναι γενικά σωστό.

    Για τα τυριά λέω μακριά εκτός από λίγη φέτα περιοδικά.

    Θα προτιμούσα το spin bike το οποίο θεωρώ ότι δίνει πιο σκληρές προπονήσεις και προορίζεται γι αυτούς που έχουν ήδη υποδομή.

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. Ειμαι 18 χρονων και μολις πηγα να σπουδασω σε αλλη πολη ,εκοψα για καμια 2 βδομαδες το γαλα, απο εκει που επινα καθημερινα και εχασα κιλα 2 πρπ κιλα... :-( πως εξηγηται αυτο;; επισης λες whey ,η isolate δεν ειναι καλυτερη ;

    ReplyDelete
  10. Όταν λες κεφίρ εννοείς αυτο με το μύκητα ή το αυτοζυμώμενο με φρέσκο άβραστο γάλα?

    ReplyDelete
  11. ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙΣ...ΩΣ ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΣ ΚΑΙ ΕΓΩ ΠΡΟΤΡΕΠΩ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΕΝΑ ΔΩΡΟ ΣΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ Κ ΝΑ ΚΟΨΕΙ ΤΟ ΓΑΛΑ.ΑΠΛΑ ΝΑ ΠΡΟΣΘΕΣΩ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΧΩΡΙΣ ΓΑΛΑ, ΤΟ ΚΑΤΣΙΚΙΣΙΟ ΚΑΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΓΑΛΑ ΚΑΡΥΔΑΣ...ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ!

    ReplyDelete
  12. Συμφωνώ με όλα όσα αναφέρεις στο άρθρο Χρήστο,θα ήθελα να ρωτήσω την γνώμη σου για το χαλούμι - είναι ιδιαίτερα δημοφιλές εδώ στο εξωτερικό κ ιδιαίτερα για μπάρμπεκιου- το οποίο έχει αρκετή πρωτείνη οπότε συνοδεύω λιγάκι με το φαγητό μου περίπου 1 φορά την εβδομάδα..Να προτιμήσω φέτα?

    ReplyDelete
  13. Xαλούμι ή φέτα έχουν παρόμοιο διατροφικό προφίλ! Με μέτρο αμφότερα λόγω των πολλών κορεσμένων.

    ReplyDelete
  14. Χρήστο τί έχεις να πείς για το γάλα σόγιας?

    ReplyDelete
  15. Πολύ αμφιλεγόμενο. Μέχρι να χυθεί άπλετο φως θα το απέφευγα και θα πήγαινα σε γάλα αμυγδάλου!

    ReplyDelete
  16. ΑποστόληςJune 3, 2016 at 3:59 PM

    Καλησπέρα Χρήστο,

    ποια η άποψή σου για το βουβαλίσιο γάλα; Επίσης, από γιαούρτια ποια θεωρείς την βέλτιστη επιλογή (αγελαδινό στραγγιστό ή π.χ. πρόβειο 2%);

    Ευχαριστώ πολύ!

    ReplyDelete
  17. Tα βουβαλίσια είναι καλή επιλογή λόγω του τρόπου που ζουν τα ζώα. Αγελαδινά όχι,κατσικίσια και πρόβεια και το λίπος μη σε προβληματίζει αν είναι βιολογικά.

    ReplyDelete
  18. Γεια σου Χρηστο!!! εχει δικιο σε ολα που λες. Ειχακοψει και εγω το γαλλα ομως η μανα μου επινε γαλα απο κατσικα απο γνωστο μας γιατι ειχε προβλημα με την οστεοπορωση και ο γιατρος δεν πηστευε οτι πηγε τοσο καλα νομιζε οτι επερνε καποια αγωγη. Εγω καταναλωνω γαλα απο κατσικα και γιαουρτι απο κατσικα οχι παρα πολυ ομως! τι γνωμη εχεις?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Το κατσικίσιο γάλα είναι καλή επιλογή και φυσικά και το γιαούρτι.

      Delete