15.11.11

Μυϊκό πιάσιμο. Πότε μπορώ να γυμναστώ ξανά; (2)









Διαβάστε επίσης:

Eίμαι πιασμένος! Μπορώ να γυμναστώ;



Είμαι πιασμένος. Να γυμναστώ ή να περιμένω;

Aν το πιάσιμο είναι ήπιας μορφής τότε γυμναστείτε χωρίς επιφυλάξεις.

 Καλό είναι βέβαια σε κάθε περίπτωση να ξεκουράζετε τις μυϊκές σας ομάδες για 48-72 ώρες.

Αν το πιάσιμο φαίνεται σοβαρό, το σώμα σας είναι ακόμη υπό ανάρρωση και καλό είναι να απόσχετε από εντατικές προπονήσεις.

Στη θέση τους μπορείτε να κάνετε αερόβια άσκηση χαμηλής έντασης που προσφέρει αυξημένη αιμάτωση στις πιασμένες μυϊκές σας ομάδες και φαίνεται να ελαφρύνει κάπως το μυϊκό πόνο με καθυστερημένη έναρξη.

Το φαγητό μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση του πιασίματος;

Eλάχιστα πράγματα μπορεί να κάνει το φαγητό ως προς το θέμα αυτό. Είναι σημαντικό να τρώτε σωστά αλλά το φαγητό σε καμία περίπτωση δεν μειώνει το μυϊκό πιάσιμο.

Έχει καμία σχέση το μυϊκό πιάσιμο με τη συσσώρευση του γαλακτικού οξέος κατά τη διάρκεια της έντονης άσκησης;

Kαμία απολύτως. Η συσσώρευση του γαλακτικού οξέος  προκαλεί πόνο μόνο κατά τη διάρκεια της άσκησης και λίγο μετά από αυτήν. Ο πόνος αυτός υποχωρεί τελείως μετά από μισή περίπου ώρα από το τέλος της άσκησης.

Τελικά μπορώ να κάνω κάτι για να μειώσω κατά το δυνατόν τον μυϊκό πόνο με καθυστερημένη έναρξη (το πιάσιμο δηλαδή);

Mπορείτε να δοκιμάσετε μερικά πράγματα που ενδέχεται να βοηθήσουν χωρίς να περιμένετε όμως εντυπωσιακά αποτελέσματα.

Για παράδειγμα:

- ενεργητική αποκατάσταση με μέτρια αερόβια

- ξεκούραση

- μασάζ

- επίθεση πάγου

- στρέτσινγκ μετά την αποθέρμανση

- καλή προθέρμανση που είναι σαφώς πιο σημαντική από την αποθέρμανση στην προκειμένη περίπτωση

- ήπιες προσαρμογές σε νέα προπονητικά προγράμματα και στην αλλαγή του χρόνου καθώς και της έντασης της προπόνησης.

- προσεκτικά come back μετά από περιόδους αποχής.


Το πιάσιμο είναι φυσιολογική αντίδραση του σώματος και μη σας ξενίσει αν κρατήσει ακόμη και 7 μέρες.

Το σημαντικό είναι να μπορείτε να αντιδιαστείλετε τον πόνον αυτόν από τους τραυματισμούς.

Συμπερασματικά

Το πιάσιμο δεν είναι αναγκαία κακό πράγμα.

Όχι όμως ότι είναι και ο αψευδής μάρτυρας ότι η προπόνησή σας πήγε καλά.

Μπορείτε να γυμναστείτε με εξαιρετική απόδοση χωρίς μεταπροπονητικό πιάσιμο.

Είναι δυνατό να κάνετε κάποιες ενέργειες για να επηρεάσετε το πιάσιμο αλλά γενικά να μην περιμένετε εντυπωσιακά αποτελέσματα.



Να είστε υγιείς,αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο!



Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας


https://www.facebook.com/totalfitness.christos
http://totalfitness-christos.blogspot.com/



15 comments:

  1. Να πω και γω οτι οταν γυμναζω μια μυικη ομαδα την εβδομαδα εχω πιασιμο. Οταν τη γυμναζω 2 φορες την εβδομαδα οχι.
    Τι γινετε όμως με τους τραυματισμους που μας ταλαιπωρουν βδομαδες και δεν μας αφηνουν σε υσηχια?
    Μου μοιαζει αδυνατον να σταματησω την προπονηση μεχρι να περασει ώμος μου που μπορει να θελει ενα μηνα.
    Αλλα απο την αλλη συνεχιζω και δε μου περναει για δυο μηνες.

    ReplyDelete
  2. Είναι προφανές ότι-με βαριά καρδιά-πρέπει να σταματήσεις την προπόνηση μέχρι ν´ αποθεραπευτείς τελείως...τα ίδια κάνουμε όλοι..

    ReplyDelete
  3. Στους τραυματισμούς δεν χωράνε παλικαριές ούτε μετράει η ψυχή.

    Να γυμνάζεις όλα τα άλλα μέρη εκτός από το τραυματισμένο.

    ReplyDelete
  4. Εμενα με εχει βοηθησει παρα πολυ το μασαζ με foam roller! Φανταστικο!!

    ReplyDelete
  5. Ωραία αίσθηση αυτός ο πόνος!

    ReplyDelete
  6. exw akousei oti o xumos kerasi boh9aei to muiko kapsimo

    ReplyDelete
  7. Kαι κυρίως ο χυμός από βύσσινο.

    ReplyDelete
  8. Ωραια.. ξεκινησα, πηγα δις σε 2μερες, κ τωρα πιαστηκα.. λιγο. Στις γαμπες. (που δεν γυμνασα. αλλα γυμναζονται στην πρεσσα. κ στο ελλειπτικο φανταζομαι.) Τα αλλα ολα (στηθος κοιλια ραχιαιοι) ειναι υποφερτα και μαλλον υπεροχα πιασιματακια. Τωρα? Να παω η να μη παω σημερα? δουλευω ολη μερα (στο lunch break θα πηγαινα) οποτε αν πεις να μη παω δεν παω. Αυριο ομως που δουλευω μιση μερα κ την κυριακη που δεν δουλευω,θα παω. Εστω κ βογκωντας. Σημερα τι να κανω?

    ReplyDelete
  9. Δυστυχώς δεν έχω την ευχέρεια να τσεκάρω κάθε μέρα θα σχόλια αλλά θα σου έλεγα να πήγαινες!

    ReplyDelete
  10. το παγωμενο νερο στα "πονεμενα" σημεια ,κατα τη διαρκεια του ντουζ βοηθαει παρα πολυ.Δοκιμαστε το

    ReplyDelete
  11. Καλησπέρα Χρήστο. Πολύ καλή δουλειά στο blog. Και πολύ χρήσιμες και υπεύθυνες οι συμβουλές σου. Χρήσιμες σε αρχάριους και όχι μόνο....
    Κάποια στιγμή, αν θελήσει να αναπτύξεις ένα μείζον θέμα που αφορά ασκούμενους. Και αρκετά επικίνδυνο θα έλεγα.
    Αφορά την Ραβδομυώληση...Δε ξέρω αν το έχεις αναπτύξει στο παρελθόν. Αλλα καλό θα ήταν. Να είσαι καλά.

    ReplyDelete
  12. Δεν έχω γράψει παρά έχω κάνει αναφορές! Αφορά ελάχιστα άτομα και είναι σπάνια! Πάντως έχω γράψει πολλά για την υπερπροπόνηση!

    ReplyDelete
  13. Μετά από κάμψεις πονάει εδώ και μια εβδομάδα ο καρπός μου μέχρι που δεν μπορώ να λυγίσω σωστά την παλάμη μου. Γιατί συνέβη μόνο στο ένα χέρι? Είναι τραυματισμός αυτό ? δεν πρέπει να γυμναστώ μέχρι να περάσει?

    ReplyDelete
  14. Ειδικά οι καρποί είναι πολύ ευαίσθητοι και δίνουν πολλά προβλήματα. Αν προσέξεις πάντα η μια πλευρά δίνει το πρόβλημα και πολύ σπάνια ταυτόχρονα οι δύο πλευρές. Μπορεί να είναι πιο αδύνατη ή μπορεί η τάση που ασκήθηκε να ήταν μεγαλύτερη. Μέχρι να περάσει κάνε ασκήσεις που να μην επιβαρύνουν τον καρπό. Δεν θα έπαιρνα αχρείαστα ρίσκα!

    ReplyDelete
  15. Ουσιαστηκά δεν μπορώ να γυμνάσω τιποτα! Ούτε μπάρα μπορώ να σηκώσω ουτε αλτήρες αφού πονάει ο καρπός. Το εχω ρίξει στο τρέξιμο και περιμένω να περασει.

    ReplyDelete