11.11.12

Fitness: Γιατί να ζω σαν γατάκι και όχι σαν πάνθηρας;








Ή γιατί να κάνω το σώμα μου φιατάκι και όχι μια απαστράπτουσα Lamborghini;

Kι αυτό είναι θέμα καθημερινών επιλογών τόσο ως προς τον τρόπο σωματικής άσκησης - ή μη άσκησης - όσο αλλά και περισσότερο ως προς τον τρόπο διατροφής.

Ο πρωτεύων στόχος μας πιστεύω ότι δεν πρέπει να είναι ένα όμορφο και ίσως γραμμωμένο κορμί!

Αυτό είναι καλοδεχούμενο αλλά πρέπει να το βλέπουμε σαν μια πολύ ευχάριστη "παρενέργεια" της άσκησης και της διατροφής.

Η υγεία είναι κάτι πολύ σπουδαιότερο από το όμορφο σώμα!

Και η σφύζουσα υγεία είναι αυτή που μας επιτρέπει να πραγματώσουμε τα όνειρα και τους στόχους μας πολύ παραπάνω από τα δυνατά και γραμμωμένα μπράτσα μας.

Ο απώτερος στόχος του fitness κατά την άποψή μου είναι να αυξάνει τα επίπεδα τη ενέργειάς μας και της παραγωγικότητάς μας. Να κάνουμε δηλαδή περισσότερα πράγματα στη μονάδα του χρόνου και να τα κάνουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Να το πω διαφορετικά: Γιατί να μη ζήσουμε δύο και τρεις ζωές αφού είναι εφικτό;

Ας δούμε μερικά παραδείγματα από διατροφικές επιλογές:

Aν κάποιος τρώει συχνά  άσπρα ζυμαρικά δεν θα μπορέσει ποτέ να πιάσει το δυναμικό του σε επίπεδα fitness/υγείας.

 Τρώγοντας μακαρόνια/ζυμαρικά απλά γεμίζει το στομάχι του και παίρνει νεκρές θερμίδες μιας και το άσπρο αλεύρι είναι σκοτωμένο διατροφικά και απογυμνωμένο από ότι καλό υπήρχε στο περικάρπιο και στο φύτρο.

Κι εδώ έρχεται η γελοιοδέστατη παρατήρηση/ερώτηση που μου έχουν κάνει χιλιάδες φορές:

Και τι θα τρώμε τελικά αν κόβουμε συνεχώς το ένα ή το άλλο;

Υπάρχουν τόσο πολλές γευστικότατες και θρεπτικές τροφές που θα χρειαζόμουν αρκετές σελίδες για να γεμίσω.

Αναφέρω ενδεικτικά :

- αυγά ολόκληρα
- ψάρια (όχι καλλιέργειας γενικά)
- κοτόπουλο
- γαλοπούλα
- κρέας μεγάλων ζώων που δεν προέρχονται από τις απαράδεκτες φάμπρικες
- γιαούρτι και κεφίρ (προσοχή σε πιθανές δυσανεξίες!)
- πατάτες και ακόμη καλύτερα γλυκοπατάτες
- μαύρο ψωμί με μέτρο όμως
- ζυμαρικά από 100% αλεύρι ολικής αλλά πάλι με μέτρο
- καστανό ρύζι ομοίως με μέτρο
- όσπρια
- φρούτα με έμφαση σε όσα έχουν χαμηλότερα επίπεδα φρουκτόζης
- πολλά ινώδη λαχανικά

Προσοχή!

Δεν λέω ότι τα άσπρα ζυμαρικά/μακαρόνια θα σε καταστρέψουν! 

Λέω ότι υπάρχουν καλύτερες διαιτητικές επιλογές! Λέω επίσης ότι δεν μπορείς να πιάσεις το δυναμικό σου σε υγεία,ενέργεια και παραγωγικότητα αν τα τρως σχετικά συχνά!

Απλά ξέχασέ το! Θα μείνεις γατάκι και θα βλέπεις τον πάνθηρα μόνο σε φωτογραφίες!

Δεν λέω επίσης να μην πιεις τη μπύρα σου! Πιες την όμως το Σαββατοκύριακο με την παρέα! Όχι κάθε μέρα στο σπίτι!

Και πιες μία,άντε δύο! Όχι πέντε! Αλλιώς ισχύει ότι έγραψα προηγούμενα!

Όχι πάντως λέω και στον υποχονδριασμό!

 Η ζωή τα ζητάει όλα!

 Αυτά όμως που αποδεδειγμένα σε βλάπτουν και σε πισωγυρίζουν θα τα καταναλώνεις με μεγάλη φειδώ και συνοδευμένα με κάποια συναισθηματική αξία!

Ας πάμε όμως και στη άσκηση!

Αφήστε τα μικρά βαράκια με τις ατέλειωτες επαναλήψεις και πάτε σταδιακά σε κάτι που θα είναι αληθινή δοκιμασία για τους μυώνες σας.

Αφήστε τα νυσταλέα προγράμματα σε διαδρόμους,ελλειπτικά και στατικά ποδήματα και πιάστε γη! Δοκιμάστε την πρόκληση της ταχύτητας και αλλάξτε δραστικά προς το καλύτερο το φυζίκ σας.
Το χάμστερ σταδιακά θα μεταμορφωθεί σε πάνθηρα!

Μην αρκείστε στα λίγα αφού μπορείτε τα πολλά!

 Ξεπεράστε τις περιοριστικές αντιλήψεις για το άτομό σας και απαιτήστε το καλύτερο εφικτό!

 Στο πέρασμα σας να σκορπάτε τη χάρη,τη δύναμη,την περηφάνια και το δέος αυτού του πάνθηρα!



Να είστε υγιείς,αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο!

Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας

https://www.facebook.com/totalfitness.christos
http://totalfitness-christos.blogspot.com/



26 comments:

  1. Έχεις αναφέρει στο παρελθόν πόσο σημαντικό είναι το μπρόκολο στη διατροφή μας. Σε νερό που ήδη βράζει για 1,5 με 2 λεπτά χάνει όλα τα συστατικά που μας ενδιαφέρουν? Ωμό μου προκαλεί απίστευτο φούσκωμα. Και τέλος καλύτερα φέτα ή ανθότυρο (με μέτρο πάντα)?

    ReplyDelete
  2. Οικαθημερινές επιλογές στη διατροφή είναι πράγματι πολύ σημαντικές, ωστόσο έχουμε να κάνουμε με συνήθειες οι οποίες στα χαρτιά είναι πολύ εύκολο να αλλάξουν(απλά δεν τα τρώς, απλά δεν καπνίζεις κ.α.)ωστόσο στην πραγματικότητα είναι πολύυυυ δύσκολο ως και επίπονο θα έλεγα. Θα ήθελα πολύ να δω την δική σου οπτική πάνω στο πως γίνεται αυτό το κλικ στον εγκέφαλο κ η επιλογή είναι αβίαστη και ευχάριστη ή ακόμη κ αν δεν είναι κλικ αλλά μιλάμε για συστηματική συνειδητή προσπάθεια που απαιτεί καιρό για να μην πω χρόνια.
    Σ ευχαριστώ,
    ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ

    ReplyDelete
  3. Ωμό δεν κάνει να το τρως το μπρόκολο!Σε κοχλάζον νερό βράσε το για δύο λεπτά! Το ανθότυρο θα το προτιμούσα!

    ReplyDelete
  4. Παναγιώτα έχω αρκετά άρθρα που άπτονται του θέματος!

    ReplyDelete
  5. καθολου γελοια η ερωτηση που σας κανουν.
    ολα αυτα που προτεινετε και μαλιστα με τους τροπους που πρεπει να φαγωθουν για να ειναι υγιεινα, δεν ειναι νοστιμα! αυτο το μπροκολο δε, απορω πως το καταπινετε!

    ReplyDelete
  6. Κάποιοι θέλουν να μείνουν γατάκια μια ζωή...Its ok !!Η ποικιλομορφία είναι το χαρακτηριστικό γνώρισμα μιας κοινωνίας ή ακόμη κι ενός οικοσυστήματος....

    ReplyDelete
  7. I try read your blog with Google translate, thanks your articles :)

    Health Insurance Health News

    ReplyDelete
  8. χρηστο η μεταμόρφωση συνεχίζεται! ειναι τρομερα αστειο το ποσο εχει μειωθεί το λιπος στην κοιλια μου χωρις να κανω κανενα κοιλιακο! ολη μου τη ζωη εκανα πολυ μετριας εντασης αεροβικη και στατικο ποδηλατο και διαδρομο για ωρες και κοιλιακους χωρις αποτελεσμα και δεν μπορουσα να φανταστω ότι με τοσο λιγο χρονο προπονησης (δεν εχω ξεπερασει τα 25 λεπτα καθοτι εργαζομενη μητερα μικρου παιδιου) θα είχα τοσο εντονα αποτελεσματα. η διατροφη ειναι δυσκολο κομματι αλλα αξιζει τον κοπο. και ο καιρος με το μερος μας!

    ReplyDelete
  9. Καλησπέρα! Πολύ ενδιαφέρον το μπλογκ σας,ευχαριστούμε για τις συμβουλές. Θα ήθελα να ρωτήσω μιας κ αναφέρθηκε ο χρόνος βρασμού των λαχανικών, εγώ καταναλώνω αρκετές φορές την εβδομάδα βραστά λαχανικά, ποιός είναι ο σωστός χρόνος βρασμού ώστε να μην χάνονται τα θρεπτικά συστατικά? 2 λεπτά για το μπρόκολο μου φαίνονται πολύ λίγα αλλά προφανώς έτσι είναι το σωστό. Ευχαριστώ!

    ReplyDelete
  10. Εγώ τρώω ωμά τα λάχανα και βράζω 2-3 λεπτά τα λάχανα και τα κουνουπίδια. Γενικά προτιμώ πράγματα που τρώγονται ωμά!Ρίξε μια ματιά στο διάγραμμα αυτό:

    http://recipes.howstuffworks.com/tools-and-techniques/how-to-cook-vegetables24.htm

    ReplyDelete
  11. Σε ευχαριστώ πολύ!

    ReplyDelete
  12. Ναι φιλε μου ομως τα σκουρα μακαρονια ειναι και πιο ακριβα οπως κ αλλα τροφιμα ολικης αλεσεως,,,

    ReplyDelete
  13. Ελάχιστη η διαφορά! Κι αν σκεφθείς ότι πολλοί πίνουν και καπνίζουν ή ξοδεύουν χρήματα για διάφορες ανοησίες...
    Έκανα φοιτητής και ξέρω! Το πάλευα καλά με λίγα χρήματα!

    ReplyDelete
  14. Μια χαρά τρώγεται το μπρόκολο ώμο αρκεί να το έχουμε βάλει σε μια λεκάνη με ξύδι πριν και το ξεπλύνουμε καλά.

    ReplyDelete
  15. Γεια σου Χρήστο.
    Θα ήθελα να ρωτήσω με τι μπορώ να συνοδεύω τα μαύρα ζυμαρικά, εννοώ παλαιότερα όταν ήμουν ένα 'ασυνείδητο γατάκι' τα άσπρα ζυμαρικά τα έτρωγα συνήθως με κάποιο τρίμμα τυριού/χαλουμιού. Τώρα στα μαύρα μπορείς να μου προτείνεις κάτι;
    Ευχαριστώ εκ των πρότερων.

    Υ.Γ. Ποια είναι η άποψη σου για το φυστικοβούτυρο και για την σοκολάτα.

    ReplyDelete
  16. Το μπρόκολο έχει ένα θέμα με τα βρογχοκηλογόνα και χρειάζεται λίγο ζεμάτισμα!

    Για τα μακαρόνια μπορείς να χρησιμοποιείς ελαφρά σοτέ λαχανικά,ντομάτα,τόννο κλπ.

    Το φυστικοβούτυρο 6 με άριστα το 10 και η μαύρη σοκολάτα πάνω από 80% κακάο 8 με άριστα το 10.

    ReplyDelete
  17. Καλησπέρα Χρήστο!!!Καταρχάς εύχομαι καλή χρονιά και ευημερία σε όλους τους τομεις!!!!Ο ιστότοπος ειναι καταπληκτικός για θέματα τόσο άσκησης όσο και στάσης ζωής!!!
    Κατά δεύτερο τώρα:Ακολουθώ ένα στυλ προπόνησης με εναλλαγές ασκήσεων αντίστασης με το βάρος του σώματος και αερόβιας στο 80-100%.Διαρκεί περίπου μια ώρα με ελάχιστα διαλείμματα.Παρατήρησα πως οι παλμοί μου καθόλη τη διάρκεια της προπόνησης παραμένουν στους 160-170 περίπου.το παρατήρησα σήμερα αυτό μόλις..Είναι κακό ή καλό αυτό??Πάντως μετά την προπόνηση αισθάνομαι για κανα δίωρο τουλάχιστον σαν να έφαγα πολύ άγριο ξύλο αλλά μετά είναι όλα ΟΚ.Ούτε κάποιο μυικό πρόβλημα μου προκαλεί.

    ReplyDelete
  18. Αφού αντέχεις είναι μια χαρά!Αυτή είναι η άσκηση που δίνει απτά αποτελέσματα!

    ReplyDelete
  19. απλα φοβηθηκα μηπως αυτο συνιστα πολύ βαρυ φορτιο για την καρδια...ευχαριστω πολυ!!

    ReplyDelete
  20. Μη φοβάσαι! Αυτοί που τρέχουν ξεπερνούν αυτούς τους παλμούς για πολύ μεγαλύτερα διαστήματα!

    ReplyDelete
  21. Ποια η γνωμη σας για τους κυβους ζωμου κοτας maggi ??

    ReplyDelete
  22. Δεν θα τους χρησιμοποιούσα!

    ReplyDelete
  23. πως να τους αντικαταστησουμε και με τι?

    ReplyDelete
  24. Δεν είναι σελίδα μαγειρικής καλέ μου φίλε!

    ReplyDelete
  25. καλημέρα, σε κάποιο άρθρο σου διάβασα ότι και στο τελευταίο γεύμα της ημέρας είναι οκ να τρώμε λίγο υδατάνθρακα. Πόσες ώρες πριν τον ύπνο μπορούμε και επίσης τι είδους υδατάνθρακα; Ρωτάω γιατί μετά το τελευταίο γεύμα δεν υπάρχει συνήθως κάποια δραστηριότητα, συνήθως όλοι θα καθίσουμε να χαλαρώσουμε στην τηλεόραση με κάποιο βιβλίο κλπ. Αν τον παραλείψουμε μπορεί και να πεινάσουμε αργότερα; Αν κάποιος μπορεί να τον παραλείψει θα είναι καλύτερα αν βρίσκεται και σε περίοδο που θελει να χάσει λίπος; ευχαριστώ πολύ

    ReplyDelete
  26. Aσήμαντα είναι όλα αυτά τα ζητήματα Βούλα! Δεν αξίζει τον κόπο να ασχολείται κανείς! Να τρως καθαρά,στο επίπεδο των θερμίδων συντήρησής σου,αυτό είναι ότι αξίζει!

    ReplyDelete