21.4.13

Λιγότερο λίπος- περισσότεροι μύες: Τι διατροφή;(1)







Διαβάστε επίσης:


ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΗ:ΟΛΑ ΟΣΑ ΘΑ ΘΕΛΑΤΕ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ


Θα δούμε εδώ με απλότητα και σαφήνεια τις τροφές που μπορούν να βοηθήσουν προς την κατεύθυνση αυτή! Δηλαδή προς μια ευνοϊκή σωματική σύνθεση.

Δεν θα μιλήσω για προγράμματα διατροφής! Αυτά είναι πάντα εξατομικευμένα και χρειάζονται πολλά προσωπικά στοιχεία όπως και πολλή ώρα για να βγουν. 

Για προγράμματα διατροφής θα πάτε σε έναν καλό διατροφολόγο αν και κάλλιστα μπορείτε να τα δημιουργήσετε μόνοι σας βάσει των υποδείξεων μου στο blog αυτό!

Θα ήθελα να επισημάνω πάντως ότι ποτέ δεν ακολούθησα συγκεκριμένο πρόγραμμα διατροφής όπως και ποτέ δεν μέτρησα θερμίδες. 

Αυτά τα θεωρώ σαν ένα είδος αχρείαστης σκλαβιάς και γνωρίζω πολύ καλά ότι είναι δύσκολα πράγματα για μια μακροχρόνιο προσκόλληση!

Η φιλοσοφία μου στο θέμα της διατροφής είναι να μην απασχολούμαι με ανούσιες λεπτομέρειες και να πιάνω γερά από τα κέρατα τα σημαντικά θέματα της διατροφής.


Αν έπρεπε να εξειδικεύσω αυτήν τη φιλοσοφία σε λίγες γραμμές αυτές θα ήταν:

- όχι στις στερητικές δίαιτες!

- όχι σε διατροφές που δεν συνοδεύονται από άσκηση!

- ανεπεξέργαστες κατά το δυνατόν τροφές! Όπως τις ετοιμάζει η μητέρα γη!

- όχι στη ζάχαρη, στα συνθετικά γλυκαντικά και στο άσπρο αλεύρι!

- όχι στα φονικά τρανς λιπαρά!

- πολλά και μικρά γεύματα αντί για τα κλασσικά 2-3!

- συνδυασμοί πρωτεΐνης, αμυλωδών υδατανθράκων και ινωδών υδατανθράκων σε όλα τα γεύματα.

- όχι στις υγρές θερμίδες! Προσπαθώ να πίνω μόνο νερό.

- ποικιλία και εναλλαγή ώστε να μη με κουράζουν τα ίδια και τα ίδια!

- περιορισμός των γαλακτοκομικών και του σιταριού! Δεν λέω να τα κόψετε ή να τα μειώσετε αλλά να το ψάξετε γιατί πάρα πολλοί από σας έχουν σοβαρές δυσανεξίες και δεν το γνωρίζουν.

- τρώω με γνώμονα κυρίως την υγεία μου κι ευτυχώς αυτές οι τροφές βοηθούν ιδιαίτερα για μια ευνοϊκή σωματική σύνθεση.  Αν ερχόταν σε σύγκρουση θα διάλεγα σίγουρα την υγεία όπως π.χ. με τον περιορισμό των υδατανθράκων για απώλεια κιλών! Οι καλοί υδατάνθρακες είναι ενέργεια,υγεία και γενικά ζωή!

- έχω ξεφύγει από τη μέγγενη του συναισθηματικού φαγητού και σας συνιστώ ένθερμα να διαβάσετε το σχετικό μου άρθρο!

- δεν είμαι υποχόνδριος! Τρώω γλυκά και παγωτά,πίνω κρασί, τρώω κάποιες μυστήριες μακαρονάδες  και γενικά πράγματα που δεν ταιριάζουν στο διατροφικό μου προφίλ.

 Αυτά όμως αποτελούν το 10% των εβδομαδιαίων μου θερμίδων και αφορούν σχεδόν πάντα τις εξόδους του Σαββατοκύριακου. Το 90%  είναι όπως πρέπει να είναι!

- ναι στα καλά λίπη από τα οποία τρώω αρκετά μεγάλες ποσότητες.

- δύο ολόκληρα αυγά απαραίτητα κάθε πρωί!

- τρελές ποσότητες νερού!

- τροφές  με τη μέγιστη θρεπτική πυκνότητα έτσι ώστε να ενισχύω τον οργανισμό μου με το ελάχιστο δυνατό θερμιδικό κόστος!

Με τέτοιες διατροφικές αρχές και εύλογες ποσότητες σωματικής άσκησης δεν θα χρειαστεί ποτέ να ανοίξτε θερμιδομετρητή! 

Οι προκλήσεις που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε είναι οι εξής:

- να κάνουμε διατροφή που βοηθάει τη συμμόρφωση και δεν οδηγεί σε παραίτηση και άρνηση.

- να ελέγχουμε αυτόματα τις θερμίδες χωρίς να είμαστε αγκαλιά με το θερμιδομετρητή και το κομπιούτερ.

- να απολαμβάνουμε ότι τρώμε την ίδια στιγμή που κερδίζουμε σε υγεία και fitness!



Tέλος του 1ου μέρους



Να είστε υγιείς,αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο!

 Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας


https://www.facebook.com/totalfitness.christos
http://totalfitness-christos.blogspot.com/



22 comments:

  1. Genika to thema its diatrofhs einai polu mperdemeno sto mualo mou....sundiasmoi ti prepei k ti oxi....

    ReplyDelete
  2. φιλε βοηθαααα!!ψαχνω να βρω τροφες με πρωτεινη ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΑΦΟΜΟΙΩΣΗΣ γιατι δε θελω συμπληρωματα.μπορεις να μ πεις οσες ξερεις??ευχαριστω

    ReplyDelete
  3. Μια είναι η κορυφαία τροφή γρήγορης αφομοίωσης, που προσφέρει περί τα 3,5 γρ.Το ασπράδι αυγού.Απορροφάται γρηγορότερα και απο τη πρωτεΐνη ορού γάλακτος.
    Άλλες πηγές είναι ο τόνος κ γενικά ψάρια κ κρέατα άλιπα γιατί το λίπος καθυστερεί την απορρόφηση της πρωτεΐνης.
    Στη περίπτωση που δεν σε απασχολεί να καταναλώσεις κ υδατάνθρακες μαζί με τη πρωτεΐνη,πολύ καλή πηγή είναι κ το γάλα με καθόλου ή ελάχιστα λιπαρά.

    ReplyDelete
  4. Ευχαριστούμε για τις χρήσιμες συμβουλές. Ευτυχώς ομολογήσες ότι και λίγες παρεκτροπές δεν πειράζουν. Νόμιζα ότι ακόλουθουσες πόλη αυστηρό πρόγραμμα. Τελικά η διατροφη ειναι το Νο 1!

    ReplyDelete
  5. Ειμαι λίγο άκυρη αλλά υπάρχει κάπου κάποιο άρθρο για τρικέφαλο; (ποια κεφαλή γυμνάζει η κάθε άσκηση) ευχαριστώ :)

    ReplyDelete
  6. Υπάρχει άρθρο για τους τρικέφαλους!

    ReplyDelete
  7. Μηπως γνωριζεις και πως μπορει καποιος να ¨δει" ποσες θερμιδες χρειαζεται ο οργανισμος του ημερησιος ? Αυτο γινεται μονο με εξετασεις σε γιατρο η' μπορεις και μονος σου να το υπολογισεις ?? Ευχαριστω εκ των προτερων .

    ReplyDelete
  8. Έχω αναρτήσεις γι αυτό με προσεγγιστικές φόρμουλες.Υπάρχουν στον 12/2009.

    ReplyDelete
  9. Καλησπερα Χρήστο.Αν οι θερμίδες μας είναι κανονικές σύμφωνα βέβαια με αυτές που πρέπει να καταναλώνουμαι και δεν τις υπερβενουμαι αλλά ούτε και τις μειωνουμαι.Κάνοντας καθημερινά γυμναστική με το βάρος του σώματος αλλά και βέβαια βάρη με παραπάνω κιλά και προπάντων με τ σωστή διατροφη.θα ήθελα να σε ρωτήσω,η μυϊκή μάζα θα αυξηθεί? Το σώμα θα αναπτύσσεται? θαυπάρχει πρόοδος ?ηπαίζουν καθοριστικό ρόλο οι θερμίδες? Σε ευχαριστώ πολύ ! Κωνσταντίνος

    ReplyDelete
  10. Οι θερμίδες παίζουν καθοριστικό ρόλο αλλά υπάρχει και ο ποιοτικός παράγοντας! Κάποιες θερμίδες βοηθάνε στην καλύτερη σύνθεση του σώματος.
    Γενικά πάντως για αύξηση της μυϊκής μάζας θα πρέπει να περνάμε από μικρόκυκλους όγκου-γράμμωσης!

    ReplyDelete
  11. Χρήστο προσπαθώ να κάνω τα γεύματα 4 με 5 την ημέρα αλλά δεν πεινάω για τόσα πολλά όπως και με το νερό άμα δεν διψάς πως θα πιεις νερό ρε γαμώτο!!Δηλαδή θα κάνουμε και το φαγητό καταναγκασμό και θέλω να πάρω και κανένα κιλό με τα βάρη....δεν ξέρω βρίσκω δυσκολίες..

    ReplyDelete
  12. Επιλέγεις και παίρνεις!

    ReplyDelete
  13. Χρήστο από εσένα έχω μάθει το ότι η ένταση στην άσκηση βοηθάει στην καύση λίπους 60-80% της ΜΚΣ(διαλειματική προπόνηση, HIIT, κλπ). Σε παρακαλώ διάβασε αυτό το άρθρο, γιατί υπάρχει διαφωνία. Δεν είναι μεγάλο. Πραγματικό μπέρδεμα για μένα και για πολύ κόσμο. http://www.fitnesspulse.gr/item.php?id=15083. Όταν μπορέσεις απάντησε μου σε παρακαλώ. Που πρέπει να βαδίσω?

    ReplyDelete
  14. Αφού τα έχω εξηγήσει πολλές φορές μέσα στο blog! Aυτές είναι προϊστορικές αντιλήψεις!


    http://totalfitness-christos.blogspot.gr/2009/03/blog-post_25.html

    ReplyDelete
  15. Άρα συνεχίζουμε έντονα... διαλειματικά! Ευχαριστώ.

    ReplyDelete
  16. Καλησπερα και συγχαριτηρια για το μπλοκ!! Ονομαζομαι Σια , κ ασχολουμαι αρκετα κ γω με fitness! Είπες κάπου για 2 ολοκληρα αυγα καθημερινά. Εχω ακουσει οτι καλο ειναι οσοι καταναλωνουν αυγα καθημερινως πρέπει να περιοριζονται στα ασπραδια καθώς οι κροκοι προκαλουν χολιστερηνη εαν τους λαμβανουμε καθε μερα.! Τι γνωρίζεις γι αυτο το θεμα ! Ευχαριστω κ εκτιμω τη γνωμη σου!

    ReplyDelete
  17. Ένας από τους μεγαλύτερους μύθους της διατροφής!

    http://totalfitness-christos.blogspot.gr/2010/07/blog-post_40.html

    ReplyDelete
  18. ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΑ ΑΥΓΑ......ΕΔΩ ΚΑΙ 1,5 ΧΡΟΝΟ ΤΡΩΩ ΚΑΘΕ ΠΡΩΙ 2 ΑΥΓΑ ΒΡΑΣΤΑ ΚΥΡΙΩΣ ΓΙΑΤΙ ΜΟΥ ΑΡΕΣΟΥΝ ΣΑΝ ΠΡΩΙΝΟ.....ΟΙ ΚΑΦΕΝΕΙΑΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΥΡΩ ΜΟΥ ΠΟΛΛΕΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΜΙΛΑΓΑΝ ΓΙΑ ΥΨΗΛΗ ΧΟΛΗΣΤΕΡΟΛΗ. ΠΑΩ ΚΑΙ ΓΩ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΙ ΚΑΝΩ ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΙΜΑΤΟΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 4 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΤΙ ΝΑ ΔΩ. ΑΠΟΡΗΣΕ ΚΑΙ Ο ΓΙΑΤΡΟΣ ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΝΩ ΔΕΝ ΠΡΟΣΕΧΩ ΤΙΤΡΩΩ ΓΕΝΙΚΩΣ ΝΑ ΕΧΩ ΤΟΣΟ ΧΑΜΗΛΗ ΧΟΛΗΣΤΕΡΟΛΗ. Ε ΛΟΙΠΟΝ ΕΙΜΑΙ ΠΕΠΕΙΣΜΕΝΟΣ ΟΤΙ ΓΙ ΑΥΤΟ ΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΑΥΓΑ. ΣΗΜΕΙΩΝΩ ΠΩΣ ΔΕΝ ΓΥΜΝΑΖΟΜΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ. ΤΩΡΑ ΘΑ ΞΕΚΙΝΗΣΩ ΒΑΣΙΚΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 8 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΘΙΣΙΟΥ

    ReplyDelete
  19. Σου αξιζουν συγχαρητηρια για την βοηθεια που προσφερεις καθημερινα. Ειναι ολα πολυ χρησιμα και κατανοητα.

    ReplyDelete
  20. Ευχαριστώ πολύ φίλε!

    ReplyDelete
  21. Χρηστο, το κεφιρ ειναι προτιμοτερο να ειναι απο πληρες η χαμηλων λιπαρων γαλα; Κατσικισιο η αγελαδινο; Υποψη πως γαλα βρισκω μονο στο σουπερ μαρκετ. Ευχαριστω!

    ReplyDelete
  22. Κατσικίσιο. Αν βρεις και βιολογικό..Τα λιπαρά είναι καλύτερα γύρω στο 4%.

    ReplyDelete