16.6.13

Απώλεια λίπους: Για να μη χαθείτε στο δρόμο για την Ιθάκη! (3)








Διαβάστε επίσης:



Απώλεια λίπους: Για να μη χαθείτε στο δρόμο για την Ιθάκη! (2)



5. Χωρίς στέρηση και λιμοκτονία δεν χάνεις κιλά/λίπος!

Ευρέως διαδεδομένη άποψη αλλά ανυπόστατη και που μπορεί να οδηγήσει σε αναποτελεσματικά μέτρα,δυνητικά επικίνδυνα! 

Το σώμα μας εκλαμβάνει μια δραστική μείωση των θερμίδων σαν απειλή και ρυθμίζει το μεταβολισμό μας σε χαμηλές ταχύτητες που μπορούν να πλησιάσουν το μηδέν. Ο κίνδυνος απώλειας μυικής μάζας από την άλλη είναι πολύ μεγάλος δεδομένου και του ότι όσοι προβαίνουν σε τέτοιες δίαιτες δεν έχουν και μεγάλη σκασίλα για τα βάρη.

Και βέβαια επειδή αυτές οι δίαιτες δεν μπορεί να είναι παρά προσωρινές,μόλις σταματήσουν τα κιλά ανακτώνται και μάλιστα πολύ γρήγορα λόγω του σμπαραλιασμένου μεταβολισμού! Πάνω από το 90% των διαιτούντων παίρνει πίσω τα κιλά του και συνήθως με τόκο ανάλογο των υπερβολών τους!

Στην αρχή θα υπάρξει απώλεια και ενθουσιασμός που γρήγορα θα παραχωρήσει τη θέση του στον προβληματισμό,στην απογοήτευση και στα εκλεράκια!

Όχι λοιπόν σε extreme δίαιτες! Μειώστε τις θερμίδες σας το πολύ κατά 15-20% σε σχέση με αυτές της συντήρησης και οπωσδήποτε προβλέψτε αερόβια+βάρη.


6. Τα γονίδια μου είναι τέτοια που καθιστούν κάθε προσπάθεια για απώλεια λίπους μάταια!

Είναι αλήθεια ότι κάποιοι από εμάς γεννιούνται κληρονομικά πιο προικισμένοι από τους άλλους. Χρειάζονται λιγότερη άσκηση,παχαίνουν πιο δύσκολα και έχουν μεγαλύτερα περιθώρια για λάθη ή ηθελημένες ατασθαλίες.

Πρακτικά αυτό θα έλεγε πολλά σε ένα σπριντ! 

Έλα μου όμως που η ζωή είναι μαραθώνιος και όχι σπριντ! Πράγμα που σημαίνει ότι οι ψυχικές αρετές όπως η αυτοπειθαρχία, η επιμονή,η αποφασιστικότητα,η ικανότητα στράτευσης κλπ μπορούν να υπερκεράσουν οποιαδήποτε γονιδιακή προίκα.

Είναι όπως στις σπουδές! Όλοι θα θυμάστε κάποια λαμπερά μυαλά που δεν είχαν ανάλογη εξέλιξη στη ζωή τους,όπως και πολλούς επίμονους,σαφώς μετριότερων δυνατοτήτων τύπους που έκαναν μεγάλα πράγματα στη ζωή τους.

Δεν αποτελεί λοιπόν σοβαρή δικαιολογία μια κακή κληρονομικότητα σε θέματα όπως η απώλεια λίπους!

7. Υπάρχουν έξυπνοι τρόποι και μέθοδοι για να χάσει κανείς γρήγορα πολύ λίπος!

Το διαδίκτυο και τα σχετικά περιοδικά βρίθουν παντελώς ανεδαφικών ισχυρισμών του στυλ:

" Αδυνατίστε γρήγορα χωρίς δίαιτες!" (και χωρίς άσκηση εννοείται!) 

"Δείτε άμεσα αποτελέσματα στο σώμα σας σε μόλις δυο εβδομάδες!"

"Χάσετε από 5 ως 10 περιττά κιλά σε 7 μέρες!"

Πολλοί από σας γελάτε με την υπερβολή! Κι όμως τα έκανα copy paste πριν από ένα λεπτό από το ελληνικό διαδίκτυο!

Δυστυχώς πολλοί τσιμπάνε κι είμαι σε θέση να το γνωρίζω όσο λίγοι από τα χιλιάδες ερωτήματα που μου υποβάλλονται σε συνεχή βάση ακριβώς για τέτοια ζητήματα!

Αυτά δεν γίνονται παιδιά και ιδιαίτερα χωρίς άσκηση! Μπορείς να χάσεις όντως κιλά σε γρήγορο χρόνο αλλά θα είναι κυρίως νερό και ενδεχομένως και πολύτιμος μυικός ιστός! 

Ποιος εχέφρων άνθρωπος θα ήθελε κάτι τέτοιο;

Mη πάτε ποτέ για πάνω από ένα κιλό την εβδομάδα! Θεωρήστε το σαν όριο ασφαλείας! Και για να σας το μεταφράσω σε θερμίδες αυτό σημαίνει μείον 1100 θερμίδες ημερησίως (μπορούν να προέρχονται από μείωση του φαγητού ή από άσκηση).

Περισσότερα λόγια θα ήταν περιττά!

Μη μασάτε κι από μινιμαλιστικά προγράμματα άσκησης που υπόσχονται λαγούς με πετραχήλια αν υπάρχει και η ταυτόχρονη λήψη του x σκευάσματος ή αν αγοράσετε το z μαγικό μηχάνημα! 

Τα πράγματα είναι απλά : Γυμναστείτε 3-4 φορές την εβδομάδα για 30'-45' με έντονους ρυθμούς αν θέλετε να έχετε καλά και μόνιμα αποτελέσματα.

Τέλος μη κάνετε κατάχρηση σε ευκολίες όπως είναι οι αντικαταστάτες γευμάτων,τα μεταπροπονητικά σέικ και οτιδήποτε προσφέρεται σε μορφή υγρού ή σκόνης για να βοηθήσει τις προπονήσεις σας,τη γρηγορότερη αποκατάσταση ή και την απώλεια λίπους/κιλών. Αυτά τα πράγματα με μέτρο! Οι πραγματικές τροφές είναι αναντικατάστατες! Ότι υπάρχει έτοιμο στη φύση!

Αυξήστε την πρωτεΐνη και τις τροφές χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη.


Τέλος του 3ου μέρους

Να είστε υγιείς,αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο!


Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας

https://www.facebook.com/totalfitness.christos
http://totalfitness-christos.blogspot.com/



8 comments:

  1. Καλησπέρα Χρήστο, μπορείς να ανεβάσεις ένα πρόγραμμα διαλειμματικής ασκησης αναλυτικά γιατί δεν το έχω καταλάβει καλά. Ευχαριστω

    ReplyDelete
  2. εχω περασει τα 40 και πρέπει να δηλώσω ότι το καλό που μου κάνει η αερόβια σε όλα τα επίπεδα δεν μου το κανουν ποτέ τα βάρη! είμαι τόσο λάθος?

    ReplyDelete
  3. Χρήστο
    θεωρείς πως τα 2γρ. απλών υδατανθράκων που περιέχονται στη whey είναι σημαντική ποσότητα για να καταστέιλλουν τη δράση της αυξητικής ορμόνης μετά απο μια HIIT;

    Ευχαριστώ.

    ReplyDelete
  4. ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ!ΝΙΩΘΩ ΤΗΝ ΑΝΑΚΓΗ ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΟΛΑ ΟΣΑ ΓΡΑΦΕΙΣ Κ ΤΑ ΔΙΝΕΙΣ ΑΠΛΟΧΕΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!!!!ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΠΟΥ ΕΙΔΑ ΣΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ ΜΕΣΑ ΣΕ 2 ΜΗΝΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΙΚΗΣ ΜΕ ΒΑΡΗ ΔΕΝ ΤΗΝ ΕΧΩ ΔΕΙ ΠΟΤΕ!!Κ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΠΟΛΛΕΣ ΩΡΕΣ ΑΣΚΟΠΕΣ Κ ΚΟΥΡΑΣΤΗΚΕΣ!!Κ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΒΟΗΘΕΙΑ....ΜΕ ΤΑΛΑΙΠΩΡΕΙ ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΤΕΝΟΝΤΙΤΙΔΑ ΣΤΟΝ ΩΜΟ Κ Ο ΓΙΑΤΡΟΣ ΜΟΥ ΕΙΠΕ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΩ ΓΙΑ ΛΙΓΟ.ΠΟΣΑ ΣΠΡΙΝΤ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΝΑ ΚΑΝΩ?ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΩ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΣΩ ΟΤΙ ΚΑΤΑΦΕΡΑ?Κ ΠΑΛΙ ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!!!ΟΛΓΑ,40 ΕΤΩΝ.

    ReplyDelete
  5. Καλησπερα Χρηστο....!!διαβαζω εδω και πολυ καιρο αυτα που γραφεις και με εχουν βοηθησει πολυ..!λοιπον ειμαι ενα 1,65 με βαρος 69 κιλα.το λιπος μου ειναι καπου στο 27%.θελω να χασω λιπος αλλα οχι να χασω μυικη μαζα..θελω να την αυξησω..Γενικως δεν θελω να γινω κοκκαλα με δερμα.Σαν γυναικα μου αρεσουν οι καμπυλες...!!τι πρεπει να κανω...διατροφη με θερμιδικο ελλειμα και αεροβα σε συνδυασμο με βαρη??πρεπει μονο αεροβια για να χασω το λιπος μου και επειτα να προσθεσω ακι βαρη ωστε να εχω αυξηση μυικης μαζασ????αχ εχω μπερδευτει..αν μπορεις σε παρακαλω απαντησε μου θα με βοηθησεις πολυ...!!σε ευχαριστω εκ των προτερων..!!!Αννα

    ReplyDelete
  6. Διαλειμματικής πρόγραμμα υπάρχει αυτό με τα σπριντ.

    Δεν είσαι λάθος! Η αερόβια είναι απαραίτητη! Ακόμη πιο απαραίτητα είναι τα βάρη όμως!

    Για τη whey είναι οκ!

    Όλγα ευχαριστώ! Η τενοντίτιδα θέλει αποχή και πάγο.Σπριντ στην ηλικία σου μία φορά θα έλεγα!Να τρως υποδειγματικά και να κάνεις ασκήσεις κάτω κορμού!

    Άννα συνδυασμός αερόβιας,βαρών και άψογης διατροφής. Διάβασε τα άρθρα του 2013!

    ReplyDelete
  7. klevounterol kai eimaste ok

    ReplyDelete