31.8.13

Συμπληρώματα: Να παίρνω ή όχι;






Τα συμπληρώματα δεν έχουν καμία σχέση με τα αναβολικά στεροειδή που είναι φάρμακα. Μπορούμε να πούμε - με μια επιτρεπτή γενίκευση - ότι τα συμπληρώματα είναι συμπυκνωμένη τροφή.

Τα συμπληρώματα χρησιμοποιούνται γιατί είναι βολικά στη χρήση τους και γιατί αποτελούν ένα μαξιλάρι ασφαλείας για πιθανές ελλείψεις θρεπτικών στοιχείων ιδιαίτερα σε περιόδους θερμιδικών ελλειμμάτων. Tέτοια είναι π.χ. η περίπτωση μιας πολυβιταμίνης.

Τους λιποδιαλύτες θα μπορούσαμε να τους κατατάξουμε σε μια ειδική κατηγορία συμπληρωμάτων και γι αυτούς έχω γράψει εδώ:


Λιποδιαλύτες,χάπια αδυνατίσματος και κοινή λογική! (2o)


Η άποψή μου πάνω στα συμπληρώματα είναι ξεκάθαρη αλλά ομολογώ και ακραία! Δεν παίρνω τίποτα αλλά τρώω υποδειγματικά και γυμνάζομαι μεθοδικά.

 Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι με  το να πάρει κανείς τα συνήθη συμπληρώματα όπως

- whey
- κρεατίνη
- αντικαταστάτες γευμάτων
- πολυβιταμίνες
- ουσιώδη λιπαρά οξέα κλπ

δημιουργείται κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα. Ίσα ίσα που όσοι δεν τρώνε σωστά ή έχουν κάποιο ειδικό θέμα που εμποδίζει την πρόσληψη ορισμένων τροφών θα βοηθηθούν. Αλλά όσοι είναι άψογοι με τη διατροφή τους δεν έχουν κατά την άποψή μου λόγο να παίρνουν συμπληρώματα.

Θέλω να επιστήσω την προσοχή σας στις υπερβολές marketing των σχετικών εταιρειών! 

Επειδή διακυβεύεται τρελό χρήμα θα σας τάξουν λαγούς με πετραχήλια για να αποσπάσουν τα ωραία σας ευρώ! Μη μασάτε αδέλφια! Ανασύρουν ανυπόληπτες επιστημονικές έρευνες,ερμηνεύοντάς τες κατά το δοκούν για να σας πείσουν ότι τα προϊόντα τους κάνουν θαύματα!

 Κρατάτε μικρό καλάθι! Πολύς κόσμος - περιοδικά,sites, διατροφολόγοι,γυμναστές κλπ.- ζουν από αυτά κι έχουν κάθε συμφέρον να σας στρέψουν σ' αυτά! Προσωπικά έχω τις ευκαιρίες να βγάλω αρκετά χρήματα από την υπόθεση αυτή αλλά όσοι με γνωρίζετε λίγο ξέρετε τη φιλοσοφία και τις προτεραιότητές μου στη ζωή.

Επίσης να υπενθυμίσω τις μόδες που έρχονται και παρέρχονται με ταχείς ρυθμούς. Για παράδειγμα τα acai berries extracts,οι κετόνες βατόμουρου κλπ.

Πολυβιταμίνες

Πάρτε αν δεν τρώτε φρούτα και λαχανικά,αν έχετε προβλήματα με το έντερό σας,όταν είστε σε περιοριστική,ολιγοθερμιδική δίαιτα κλπ. 

Η αλήθεια είναι ότι ακόμη κι όσοι τρώνε πολλά λαχανικά δεν είναι σίγουροι λόγω της καλπάζουσας απογύμνωσης των εδαφών από θρεπτικά στοιχεία.

Whey

Aν έχετε πρόβλημα να πάρετε επαρκή πρωτεΐνη από τη διατροφή σας τότε ενίοτε μπορείτε να παίρνετε πρωτεΐνη ορού γάλακτος. Διαβάστε στο blog το σχετικό άρθρο.

Αντικαταστάτες γευμάτων

Μόνο όταν δεν γίνεται αλλιώς! Είμαστε φτιαγμένοι για αληθινές,στερεές τροφές και όχι για υγρά ή σκόνες.

 Είναι δύσκολο όντως να κρατήσεις κανείς τη συχνότητα των γευμάτων βάσει του προγράμματος του αλλά καλύτερα είναι νομίζω να ξεφεύγει κάπως παρά να καταφεύγει σε αντικαταστάτες γευμάτων όπως μπάρες πρωτεΐνης ή ενεργειακές μπάρες,υγρά γεύματα κλπ. 

Καλά, για ενεργειακά ποτέ ούτε καν λόγος δεν πρέπει να γίνεται αν υπάρχει  στοιχειώδης σοβαρότητα.

Κρεατίνη

Διαβάστε τα 4 άρθρα που έχουν γραφεί τον Ιανουάριο του 11.

 Η κρεατίνη είναι γενικά ακίνδυνη και χρησιμοποιείται ευρέως από τους αθλητές δύναμης και ισχύος.

 Bοηθάει στην αποκατάσταση,στην παραγωγή ενέργειας σε προπονήσεις μεγάλης έντασης,στην αύξηση της αναερόβιας ικανότητας κλπ. Προσέξτε τη σωστή δοσολογία!

Ουσιώδη λιπαρά οξέα και κυρίως ζωικά ωμέγα 3

Με διαφορά η καλύτερη πηγή για αυτά τα εξαιρετικά για την υγεία μας λιπαρά είναι τα λιπαρά ψάρια κι ιδιαίτερα οι σαρδέλες που πρέπει πάση θυσία να εντάξετε στο διαιτολόγιό σας. Αν δεν μπορείτε θα πάρετε ένα σχετικό συμπλήρωμα γιατί ή έλλειψη των ζωικών ωμέγα 3 είναι ολέθρια για τον οργανισμό.


Τα συμπληρώματα λοιπόν όταν χρησιμοποιούνται λελογισμένα και στοχευμένα μπορούν να έχουν θετική συνεισφορά στη σωματική μας υγεία.

Πάντα όμως οι τροφές ήταν και θα είναι η προτιμητέα πηγή πρόσληψης των αναγκαίων για την όπτιμουμ λειτουργία του οργανισμού μας θρεπτικών στοιχείων.


Να είστε υγιείς,αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο! 

Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας


https://www.facebook.com/totalfitness.christos
http://totalfitness-christos.blogspot.com/