2.2.14

Να χάσω λίπος ή να χτίσω μύες πρώτα;











Η απάντηση στο ερώτημα του τίτλου - όπως άλλωστε και στα περισσότερα ερωτήματα γύρω από το fitness - είναι "εξαρτάται"!

Εξαρτάται από τον κυρίαρχο στόχο σου αλλά κι από το κατά πόσο μπορείς να στρατευθείς για την υλοποίησή του.

Αλλά η πιο κρίσιμη παράμετρος δεν είναι άλλη από το ποσοστό λίπους σου!

Όσο μεγαλύτερο το ποσοστό λίπους σου τόσο πιο μειονεκτικός είναι ο καταμερισμός των προσλαμβανόμενων θερμίδων,δηλαδή οι θερμίδες έχουν περισσότερες πιθανότητες να καταλήξουν στις λιπαποθήκες σου παρά στους μύες σου. 

Με άλλα λόγια είναι πιθανότερο το σενάριο κατά το οποίο στη φάση του όγκου να παίρνεις περισσότερο λίπος από μύες. Δηλαδή κάθε μυικό κιλό να έρχεται μ΄ένα δυσβάσταχτο κόστος σε λίπος.

Έτσι θα κάνεις δυσκολότερη και μακρύτερη τη φάση της γράμμωσης και θα φαίνεσαι επί πλέον για μεγάλο χρονικό διάστημα χάλια!

Για να ξεκινήσεις λοιπόν τη φάση όγκου καλό είναι να έχεις ένα ποσοστό λίπους όχι μεγαλύτερο από το 13-14% ( 23-24% αν είσαι γυναίκα). 

Αλλιώς καλά θα είναι να χάσεις πρώτα κάποιο λίπος για να πέσεις στα οριακά αυτά επίπεδα. Εκεί σταθεροποιήσου για 2-3 εβδομάδες πριν πας σε φάση όγκου!

Αλλά ποιο είναι αλήθεια το ποσοστό λίπους σου;

 Οι ζυγαριές- λιπομετρητές είναι για το ανάθεμα όπως έχουμε καταλήξει από κοινού με εκατοντάδες αναγνώστες του blog κι οι περισσότεροι από σας δεν έχουν εύκολη πρόσβαση σε ακριβέστερες μεθόδους.

Μπορείτε να λύσετε ικανοποιητικά το πρόβλημα αν γίνετε αδέκαστοι κριτές του εαυτού σας. 

Βγάλτε τα ρούχα σας μπροστά στον καθρέπτη και αναρωτηθείτε με όση αντικειμενικότητα μπορείτε να επιστρατεύσετε:

Eίμαι αρκετά γραμμωμένος ώστε να πάω για όγκο ή το λίπος μου  κραυγάζει να αφήσω κατά μέρος τα μυικά κέρδη και να πάω για γράμμωση;

Aν μιλάμε για τη δεύτερη περίπτωση - αρκετό λίπος - καλό είναι να πάτε σε γράμμωση που σημαίνει  βάρη + αερόβια - άψογη κι ελαφρά υποθερμιδική διατροφή!

Μόλις φθάσετε εκεί που πρέπει, αρχίζετε να το σκέφτεστε για περισσότερη μυική μάζα!


Να είστε υγιείς,αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο!

Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας


24 comments:

  1. Πολυ καλό αρθρο φίλε Χρηστο! Θα ήθελα να σε ρωτησω για το πολυσπορο ψωμι!Σε ποιο γευμα καταττασετε εγω εκτος από πρωίνο δεν μπορω να το κατταταξω αλλου ( τρωω ένα μικρο κάθε μερα)

    ReplyDelete
  2. Μπορείς να το τρως σε κάθε γεύμα!

    ReplyDelete
  3. Στις τελευταίες αναρτήσεις οι φωτό μας έχουν απο τε λει ώ σει !!!

    Έτσι απλά !!!

    ReplyDelete
  4. Χρήστο, κάθε σετ θα πρέπει να φτάνει μέχρι τη μυική αστοχία;

    ευχαριστώ

    ReplyDelete
  5. Για την ροδα κοιλιακων τι γνώμη έχεις

    ReplyDelete
  6. Δεν πάω σε μυική αστοχία και δεν τη συνιστώ.

    Η ρόδα κοιλιακών είναι καλή άσκηση!

    ReplyDelete
  7. Για απωλεια λιπους τι ασκηση προτεινεις;

    ReplyDelete
  8. Χρήστο είμαι 21 χρονών γυναίκα και το ποσοστό λίπους μου είναι 21%. Τον τελευταίο μήνα ξεκίνησα εντατικά γυμναστική(και σε γυμναστήριο και σπίτι) και προσπαθώ να ιοθετήσω υγειινή διατροφή. Θέλω και να χάσω λίπος αλλά και να έχω μύες χωρίς υπερβολές ωστόσο. Στο γυμναστήριο κάνω 10-15 λεπτά σε δρόμο και μετά ασκήσεις με βαράκια ή ασκήσεις με αντίσταση το βάρος του σώματος. Θα μου πρότινες να άλλαζα κάτι;

    ReplyDelete
  9. Για απώλεια λίπους έχω γράψει πολύ εκτενή άρθρα που μπορείς να τα βρεις εύκολα στο ψαχτήρι του blog.

    Aπλά πρέπει να παρακολουθείς τις θερμίδες ποιοτικά και ποσοτικά και να γυμνάζεσαι επαρκώς έντονα!

    ReplyDelete
  10. χριστο συγχαρητηρια για τα αρθρα!
    εχω απορια! κανω αεροβια και βαρη στο συνολο 5 φορες την εβδομαδα .ειμαι 22 ετων και 45kg ,εφτασα το λιπος σχεδον στο 15% και με οσο πιο σωστη διατροφη μεσα απο τα αρθρα σ και εχω δει αρκετη διαφορα μεσα σε ενα χρονο !!το τιμημα που πληρωσα για ολη μ την προσπαθεια (την οποια και χαιρομαι σε μεγαλο βαθμο δε λεω)ειναι οτι εχω χασει αρκετο λιπος απο το στηθος .υπαρχει κατι που μπορει να βοηθησει(στη διατροφη) αν ξερεις για να μην μειωνεται αλλο!!??

    ReplyDelete
  11. Δεν γίνεται αυτό! Όσο περισσότερο ρίχνεις το ποσοστό του λίπους σου τόσο θα μειώνεται το στήθος σου!

    ReplyDelete
  12. ευχαριστω παρα πολυ χριστο για την απαντηση!γενικα, πολυ καλη δουλεια!!!!

    ReplyDelete
  13. Χρήστο τα φώτα σου αν μπορείς γιατί βρίσκομαι σε δίλημμα..είμαι σχετικά αδύνατος για το ύψος μου και θέλω να αυξήσω λίγο τον όγκο μου,πρέπει να πάρω 5-6 κιλά αλλά έχω ποσοστό λίπους 19% και είμαι 22 χρονών τι πρέπει να κάνω να πάω σε όγκο και ή να μειώσω το λίπος μου πρώτα...?
    Παναγιώτης.

    ReplyDelete
  14. Το έχω γράψει καθαρά στο άρθρο!Πρέπει να χάσεις κάποιο λίπος πρώτα!

    ReplyDelete
  15. Ναι το κατάλαβα απλά σκέφτηκα ότι ίσως αν χάσω κι΄άλλα κιλά να έχω κάποιο πρόβλημα υγείας ή κάποια δυσλειτουργία..έχω χαμηλό δείκτη μάζα σώματος. ευχαριστώ για τον χρόνο σου.

    ReplyDelete
  16. gia sas.mporite na mou stilete ena kalo programa gia askisis me altires kai me mpara gia na kano sto spiti ala kai gia kiliakous?

    ReplyDelete
  17. Υπάρχουν προγράμματα με αλτήρες στο blog. Δες π.χ. εδώ:


    http://totalfitness-christos.blogspot.gr/2013/11/30.html

    ReplyDelete
  18. Φίλε και συνοδοιπόρε Χρήστο,
    Πρώτη φορά διαβάζω το εν λόγω άρθρο και μπορώ να πώ ότι μπερδεύτηκα λίγο. Λες ότι για να χτίσω όγκο θα πρέπει τα ποσοστά λίπους να είναι 13 - 14%; Δηλαδή εγώ που πριν 7 μήνες είχα ποσοστό λίπους 22% και σήμερα 16,2% αλλά αυξάνω τα βάρη μου σταδιακά και με βάση τις δυνάμεις μου, δεν είναι σωστό; Να σταματήσω λίγο και να βάλω περισσότερη αερόβια μέχρι να φτάσω στο 13% και μετά να ξεκινήσω τις αυξήσεις;
    Οι συμβουλές σου πάντα είναι πολύτιμες. Σε ευχαριστώ από καρδιάς.

    ReplyDelete
  19. Απόλυτα σωστό είναι αυτό που κάνεις. Απλά πρέπει με σωστή διατροφή κι αερόβια να πέσεις στο 13-14% και μετά να πας σε πρόγραμμα όγκου!

    ReplyDelete
  20. Τελικα ισχυουν οι τακτικες ογκου- γραμμωσης ή οχι? Γιατι στο παρελθον εχεις γραψει πως προτιμας ενα καλλιγραμμο σωμα ολο τον χρονο παρα τα σκαμπανεβάσματα τυπου όγκου- γραμμωσης!

    ReplyDelete
  21. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  22. Για έναν άνθρωπο που έχει φθάσει εκεί που θέλει δεν έχουν νόημα οι τακτικές αυτές! Απλά πρέπει να γνωρίζουμε τι επιβάλλεται να κάνουμε αν χρειαστούμε σε κάποια φάση περισσότερους μύες ή/και λιγότερο λίπος!

    ReplyDelete
  23. Άντρος ΣτυλιανούMay 27, 2015 at 1:25 PM

    Χρήστο, αν κάποιος άντρας είναι σε ποσοστά λίπους 10-12% και κάνει σωστή διατροφή και γυμναστική, δεν μπορεί να χάνει λίπος, αλλά παράλληλα να βάζει και μυική μάζα?

    ReplyDelete
  24. http://totalfitness-christos.blogspot.gr/2009/11/blog-post_15.html

    ReplyDelete