10.5.14

Δίαιτα με βάση την ομάδα αίματος: Υπάρχει βάση;











Aσχοληθείτε με την ομάδα αίματός σας μόνο αν τίθεται θέμα μετάγγισης!

 Όσο δε αφορά στο θέμα της διατροφής καλύτερα να το ξεχάσετε!

Φαίνεται ότι οι σχετικές θεωρίες ασκούν πάντα ισχυρή έλξη σ' αυτούς που θέλουν να ελέγχουν εύκολα το βάρος τους χωρίς να υπόκεινται σε κάποιου είδους θυσίες. Ψάχνουν για δίαιτες που να ενέχουν κάποιο μυστήριο ή τέλος πάντων κάποιο μυστικό!

Πώς να το κάνουμε; Δεν είναι glamorous αυτό που λέμε κάποιοι:

Aποφεύγετε τη ζάχαρη,το άσπρο αλεύρι και γενικά τις επεξεργασμένες τροφές και τρώτε επαρκή και ποιοτική πρωτεΐνη,καλά λίπη ,πολλά λαχανικά και αρκετά φρούτα. 

Κι όμως σε λίγες λέξεις αυτή είναι η σωστή διατροφή και δείξτε μου έναν και μόνο έναν άνθρωπο που να την εφαρμόζει και να μην είναι υγιής! Επίσης αυτοί οι άνθρωποι μπορούν να ελέγξουν πολύ πιο εύκολα το βάρος τους!


Η όλη ιστορία ξεκίνησε στα μέσα της δεκαετίας του 90 με την έκδοση του βιβλίου του Robert D' Adamo   " Εat right for your blood type".

 O  D' Adamo ισχυριζόταν ότι το κυριότερο κριτήριο επιλογής του τύπου διατροφής ενός ανθρώπου θα έπρεπε να είναι η ομάδα αίματός τους. Για την κάθε ομάδα αίματος πρότεινε τις τροφές που πρέπει να αποτελούν τη βάση της διατροφής και αυτές που πρέπει να αποφεύγονται! 

Το βιβλίο του έγινε - όπως συνηθίζεται σε ανάλογες περιπτώσεις - best seller πουλώντας πολλά εκατομμύρια αντίτυπα σε όλον τον κόσμο. Το θέμα έκανε τέτοιο ντόρο που ανάγκασε μια υπηρεσία του Διεθνούς Ερυθρού Σταυρού με έδρα στο Βέλγιο να κάνει μια ενδελεχή έρευνα πάνω στο νέο αυτόν τύπο δίαιτας.

 Όντως αναλύθηκαν και αξιολογήθηκαν πάνω από 1000 άρθρα με θέμα τη δίαιτα με βάση την ομάδα αίματος. 

Το ρεζουμέ ήταν ότι τα υποτιθέμενα οφέλη αυτής της δίαιτας ήταν καθαρά θεωρητικά και δεν υποστηριζόταν από επιστημονικές αποδείξεις.

Κι έρχομαι στην πολύ πρόσφατη έρευνα του Τορόντο συμπεράσματα της οποίας δημοσιεύθηκαν μόλις το φετινό Ιανουάριο στο PLOS ONE.

Το συμπέρασμα των ερευνητών επιγραμματικά:

Tα αποτελέσματα της έρευνας αυτής  δεν υποστηρίζουν τη θεωρία της δίαιτας με βάση την ομάδα αίματος!

Δεν βαριέσαι θα μου πεις! Στου κουφού την πόρτα όσο θέλεις βρόντα!

 Εδώ χρόνια γράφω κατά των συμπληρωμάτων και οι περισσότερες ερωτήσεις που μου στέλνουν στο inbox μου σήμερα είναι σχετικά με τα εκχυλίσματα του πράσινου καφέ!

 Έλεος!!


Να είστε υγιείς,αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο! 

Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας

https://www.facebook.com/totalfitness.christos
http://totalfitness-christos.blogspot.com/





13 comments:

  1. lΧρήστο διάβαζα ένα άρθρο του total fitness για την whey πρωτεϊνη, και ανεφερε ότι κατόπιν έρευνας διαπιστώθηκε ότι βοηθάει στο κάψιμο λίπους κλπ κλπ. Στην έρευνα δεν υπήρχε αναφορά σε προπόνηση. Πιστεύεις ότι η λήψη whey άνευ άσκησης βοηθάει στο κάψιμο λίπους? Έστω και λίγο?

    ReplyDelete
  2. Όχι ζάχαρη,όχι αλεύρι,όχι αλκοόλ,ναι στα πράσινα λαχανικά , ναι σε καθαρές πρωτείνες , όχι στα επεξεργασμένα , ναι σε μικρά εντατικά προγράμματα γυμναστικής και όλα είναι θέμα χρόνου!Ο καλύτερος μας εαυτός χαμογελάει στην επόμενη σημαντική στιγμή της ζωής μας!
    Σε ευχαριστούμε Χρήστο για την γνώση και την πολύτιμη έμπνευση...

    ReplyDelete
  3. Σκέτη πρωτεΐνη χωρίς ασκηση δεν υπάρχει περίπτωση να κάψεις λίπος! Πιο ειδικά όμως μπορεί να απαντήσει ο master!

    ReplyDelete
  4. κ.Χρηστο ευχαριστω για τις πολυτιμες συμβουλες σας.Ειμαι 27 χρονων κ ασχολουμαι εντατικα με στιβο κ crossfit.Σε γενικες γραμμες προσεχω την διατροφη μου.Καποια στιγμη επειδη ειχε πεσει η ενεργεια μου εκανα,οπως φανηκε αργοτερα,το τραγικο λαθος να παρω whey σαν συμπληρωμα διατροφης.Το αποτελεσμα ηταν σε 4 μηνες να βαλω 6 κιλα τα οποια βλεπω οτι δυσκολα χανω.Τι μου προτεινετε; Ευχαριστω εκ των προτερων.

    ReplyDelete
  5. TIM όταν μιλάμε για κάψιμο λίπους μιλάμε για άσκηση!
    Ευχαριστώ ανώνυμε,τα συνόψισες μια χαρά!
    Αγγελική δεν φταίει η whey για τα κιλά. Για να τα χάσεις κόψε λίγο την ημερήσια πρόσληψη. Θα σε βοηθήσει πολύ αν κόψεις ζάχαρη κι αλεύρι,τρως επαρκή πρωτεΐνη και φυτικές ίνες και πίνεις πολύ νερό!

    ReplyDelete
  6. καλημερα χρηστο!!! ηθελα να σου κανω μια ερωτηση..αποφασισα να φτιαξω κεφιρ...αντι να αγοραζω απο σουπερμαρκετ!εχω βρει και σπορους...! να προτιμησω γαλα της αγορας η γαλα δικης μας παραγωγης απο το χωριο??? απλα σκεφτομαι οτι το γαλα δικης μας παραγωγης σιγουρα εχει πολλα λιπαρα αλλα απο την αλλη ειναι ενα καθαρο φυσικο ανεπεξεργαστο προιον!δηλαδη το θεμα μου ειναι θερμιδικο....!!σε ευχαριστω πολυ!

    ReplyDelete
  7. Χρήστο μπράβο! κι εμένα έχει μαλλιάσει η γλώσσα μου να τα λέω! φαντάσου κάνω βάρη στο γυμναστήριο και οι περισσότεροι γνωστοί μου μου λένε να μην κάνω βάρη γιατί θα ανοίξω και θα παχύνω!! ελεος! με καλή προσεγμένη διατροφή και τακτική άσκηση (αερόβια και βάρη) πέτυχα σε λίγα χρόνια να πάρω μυική μάζα, να νιώθω δυνατή και υγιής, και το σώμα μου μπορεί να είναι πιο ογκώδες απο πριν αλλά είναι αρμονικό και σφιχτό! ούτε καφεδες ούτε ματζούνια ούτε ομαδες αίματος ούτε σαχλαμαρες...να είσαι καλά που τα λες όλα αυτά μπας και ξεστραβωθούν κάποιοι φυγόπονοι... άμα δε βρέξεις οπίσθια, ψάρια δεν πιάνεις...

    ReplyDelete
  8. salmitsa μη το συζητάς! Χωριό και πάλι χωριό!

    Ανώνυμη συμφωνούμε απόλυτα!

    ReplyDelete
  9. Καλημέρα!Είμαι 22 χρονών και έχω 10 μέρες πού ξεκίνησα άσκηση και διατροφή και νομίζω τα πάω πολύ καλά όσον αφορά την διατροφή τουλάχιστον.Έχω όμως ένα πρόβλημα με την άσκηση..ξεκίνησα γυμναστήριο και κάνω καθημερινά ή κάποιο πρόγραμμα μυικής ενδυνάμωσης ή αεροβικής υψηλής έντασης.Θέλω όμως να κάνω και βάρη και ο γυμναστής μου έδωσε ένα σπλιτ 2 ημερών για βάρη με λίγες ασκήσεις όμως που δεν μ φαίνονται καθόλου ικανοποιητικές..Σκεφτόμουν λοιπόν να συνεχίσω έτσι μέχρι τέλος της εβδομάδας και μετά να κάνω βάρη σε σπλιτ 5 ημερών και μετα απο τα βάρη καθημερινά να συνεχίζω με κάποιο πρόγραμμα ή να πηγαίνω για τρέξιμο και σπριντ.Τι μου προτείνετε?

    ReplyDelete
  10. Α!Επίσης είμαι γυναίκα!

    ReplyDelete
  11. Σου προτείνω να μείνεις στο σπλιτ 2 ημερών και σταδιακά να ανεβάσει την ένταση σε συνεργασία με το γυμναστή σου!

    ReplyDelete
  12. Χρήστο, αυτοί που σε διαβάζουν τακτικά, δεν πρόκειται να σε ρωτήσουν για κανένα είδους συμπλήρωμα! Εγώ προσωπικά, προσπαθώ να ακολουθώ αυτά που γράφεις και έστω αν τα εφαρμόζω κατά 70% περίπου, έχω δεί εξαιρετικά αποτελέσματα. Οι γενικές μου αναλύσεις στα 35 μου, είναι καλύτερες από αυτές στα 25 μου! Σε ευχαριστούμε για όλες αυτές τις πολύτιμες γνώσεις που μοιράζεσαι μαζί μας!

    ReplyDelete
  13. Kι εγώ ευχαριστώ για την ηθική στήριξη!

    ReplyDelete