23.11.14

Kάνω αερόβια αλλά δεν έχω αποτελέσματα... (1)









Διαβάστε επίσης:


ΑΕΡΟΒΙΑ ΑΣΚΗΣΗ:ΟΦΕΛΗ/ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ



Η αερόβια άσκηση και κυρίως το τρέξιμο έχει μπει στο στόχαστρο πολλών "ειδικών" τα τελευταία χρόνια κι έχει γίνει αντικείμενο σκληρής κριτικής ακόμη κι από ανθρώπους που έχουν μεγάλο ειδικό βάρος στο χώρο του fitness.

Aν κάνετε π.χ. googling με "why cardio sucks" θα βρείτε εκατοντάδες άρθρα,πολλά από τα οποία έχουν αρκετά λογικοφανή επιχειρήματα κατά του τρεξίματος!

Δεν τα ασπάζομαι! Στο ανωτέρω link αναλύω διεξοδικά γιατί είναι απαραίτητη κατά τη γνώμη μου η αερόβια άσκηση - πάντα μετά τη διατροφή και τα βάρη όσον αφορά τη σπουδαιότητά της.

Εκείνο όμως που θα είχα να συστήσω είναι να μη το παρακάνετε με την αερόβια θέτοντας ένα άνω όριο 25 χιλιομέτρων/ εβδομάδα. 

Αυτό αν είστε μια τυπική περίπτωση ενός ανθρώπου που ενδιαφέρεται για την υγεία και την εμφάνισή του. 

Αν λατρεύετε τις μεγάλες αποστάσεις - ιδιαίτερα μέσα σε φυσικό κάλλος - και ζείτε για να τρέχετε, τότε το πράγμα αλλάζει και ποιος είμαι εγώ που θα τολμήσω να σας συστήσω να περιορίσετε την απόλαυση σας αυτή;
 Tη στιγμή μάλιστα που για πολλά χρόνια ήμουν κι εγώ πάνω στο ίδιο άρμα; 


Και η σύστασή μου αυτή γίνεται βασικά για δυο λόγους:


- για να αποφύγετε τους πιθανούς,χρόνιους τραυματισμούς υπέρχρησης, ιδίως αν τρέχετε σε άκαμπτες ή/και κατωφερείς επιφάνειες :


- για να μπορείτε να διατηρείτε την πολύτιμη μυική σας μάζα τόσο για λόγους λειτουργικούς όσο κι αισθητικούς.

Είχα θέματα και με τις δύο αυτές παραμέτρους αλλά η αλήθεια είναι ότι έτρεχα πάνω από 50 χιλιόμετρα/εβδομάδα, από τα οποία τα μισά σε ανωφέρειες και με ένα τέμπο των 5'/χλμ. 

Το να τρέχει δε κανείς μεγάλες αποστάσεις σε διάδρομο μέσα σε ένα γυμναστήριο,συγνώμη ρε παιδιά, αλλά δεν θέλω ούτε να το φαντάζομαι!


Τώρα ας εστιάσω λίγο στον τίτλο. Τι θα πει δεν έχω αποτέλεσμα;


Συνήθως τρέχει κανείς για έναν από τους παρακάτω δυο λόγους:

- μια ισχνή μειοψηφία για τους λόγους υγείας που αναφέρω στο πρώτο link

- η συντριπτική πλειοψηφία για να χάσει βάρος/λίπος.

Έτσι είναι μοιραίο να εστιάσουμε στο δεύτερο λόγο που ενδιαφέρει τον πολύ κόσμο.


Περισσότερα όμως στο 2ο μέρος. Έως τότε:

Να είστε υγιείς,αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο!


Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας


https://www.facebook.com/totalfitness.christos
http://totalfitness-christos.blogspot.com/






3 comments:

  1. Το ίδιο ισχύει για την ποδηλασία. Πόσες ώρες πρέπει να προπονείται ένας ερασιτέχνης αθλητής ποδηλασίας;

    ReplyDelete
  2. http://www.cruisecontroldiet.com/lp/5foods.php?tid=Health.Fitness&utm_expid=54575015-6.fpkdHpBWTBeGyWt-naHtiw.0&utm_referrer=http%3A%2F%2Fwww.thehealthlane.com%2F15-ways-these-celebs-keep-their-curves%2F%3Futm_campaign%3DTABFC-celebcurves-P265-T12-kardashianbikini%26utm_source%3Dtaboola%26utm_medium%3Dcpc%26utm_term%3Dthechive

    Χρήστο μου γεια χαρά !!! Αισίως μπαίνουμε πλέον στον 5ο χρόνο που σε διαβάζω ασταμάτητα και ομολογώ ότι η επίδρασή σου στον τρόπο ζωής μου είναι καταλυτική !!! Όμως όποιος ασχολείται με θέματα fitness γενικά, πρέπει να μπορεί να βοηθάει κι άλλους...Στον πιο πάνω σύνδεσμο λοιπόν νομίζω ότι έχω πετύχει μια κλασική περίπτωση σειρήνας του internet ,όρος που δανείζομαι από εσένα Χρήστο μου..Θα ήθελα να ακούσεις κάποια αποσπάσματα από την παρουσίαση του εν λόγω γκουρού (ΜΑΚΡΟΣΚΕΛΕΣΤΑΤΗ - για να σε ζαλήσει προφανώς ....) , γιατί ανησυχώ για ενα δυο φιλαράκια που έπεσαν θύματά του...ΠΑΝΤΑ η γνώμη σου βαραίνει στην παρέα μας...
    Με εκτίμηση
    Γιώργος-Κρήτη

    ReplyDelete
  3. Άκη προφανώς και ισχύει αλλά σαφώς εξαρτάται από το μέγεθος της δυσκολίας της διαδρομής - κλίσεις κλπ. Δεν έχω κάνει ποδήλατο και δεν έχω βιωματική εμπειρία. Δεν μπορώ να δώσω συγκεκριμένο χρόνο αλλά μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι κι εδώ το πολύ μπορεί να σε καταστρέψει.
    Γιώργο έκανα μια απόπειρα αλλά δεν έχω πια την υπομονή να ακούω τον καθένα. Για μένα τα πράγματα είναι πλέον κρυστάλλινα ξεκάθαρα: Με πολύ απλούς τρόπους μπορεί κανείς να φθάσει σε υψηλά επίπεδα υγείας και fitness. Δεν χρειάζεται να κάνουμε τις απλές καταστάσεις πολύπλοκες χωρίς λόγο!

    ReplyDelete