18.4.15

Υπερπροπόνηση: Σταύρωση και Ανάσταση! (3)








Διαβάστε επίσης:


Υπερπροπόνηση: Σταύρωση και Ανάσταση! (2)


Mπήκα λοιπόν στο καθαυτό καλοκαιρινό δίμηνο Ιουλίου- Αυγούστου με κάπως καλύτερες προϋποθέσεις και η ψυχολογία μου - βασικός παράγοντας σε τέτοιες καταστάσεις - άρχισε να ανατάσσεται!

Πλέον είχα φθάσει στα χαμηλότερα κιλά μου έχοντας χάσει κι αρκετή μυική μάζα παρ' όλο που γύμναζα τον άνω κορμό μου κάθε δύο μέρες με βάρη. Η μεγάλη ζημιά είχε γίνει κατά την περίοδο των πυρετών. Και βέβαια ήταν μεγαλύτερη στα πόδια μου που ήταν ανέκαθεν πολύ γυμνασμένα,γεμάτα και βαριά.

Η λίμπιντό μου όχι στα καλύτερά της - ψυχολογίας ένεκα - αλλά δεν μπορώ να πω,λειτουργούσα.

Το δίμηνο αυτό είχα την μοναδική ευκαιρία να διαπιστώσω τι θα πει μυική μνήμη έχοντας μια θεαματική επαναφορά στα πόδια! Και μάλιστα χωρίς βάρη,με τις ασκήσεις που ανέφερα στο προηγούμενο ποστ. Τα γόνατα δεν επέτρεπαν να κάνω βάρη!

Τα κιλά μου πλέον άρχισαν να ανεβαίνουν και τα μακρόσυρτα μπάνια του Σαββατοκύριακου άρχισαν να βελτιώνουν αισθητά την κινητικότητα των αρθρώσεων μου.

Η διατροφή υποδειγματική,χωρίς καθόλου αλκοόλ εκείνο το διάστημα παρά και τις καλοκαιρινές διακοπές! Κόντευα να βγάλω λέπια από τις πολλές σαρδέλες αλλά ήταν για τη φάση εκείνη η καλύτερη διατροφική επιλογή!

Εννοείται ότι όλο το διάστημα αυτό η δουλειά συνεχιζόταν με τα συνήθη τρελά ωράρια μιας και η haute saison μας είναι Μάιο - Οκτώβριο.

Το δίμηνο Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου ανέβηκα στα 95 κιλά που είναι για μένα το ιδανικό βάρος μου για την υποδομή που θέλω να κρατάω και το σωματότυπό μου - με ύψος 1.82.

Το βάδισμα μου επανήλθε σε περίπου νορμάλ επίπεδα και τα γόνατα μου άρχισαν να επανέρχονται στην πρότερη μορφή τους! Μέχρι τότε ήταν μονίμως πρησμένα! 

Κάθε εβδομάδα υπήρχε μικρή αλλά διακριτή για μένα πρόοδος.

Η συγκίνηση στις περιπτώσεις αυτές απλά δεν περιγράφεται! Κι η ευγνωμοσύνη! Είναι σαν να σου δίνεται μια δεύτερη ευκαιρία!
 Όπως βέβαια δεν περιγράφεται και ο ψυχικός πόνος, η μελαγχολία στα όρια της κατάθλιψης και η μοναξιά αυτών των καταστάσεων.

Το δίμηνο Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου η θετικές εξελίξεις ήταν ακόμη πιο γρήγορες. Άρχισα δειλά-δειλά το επιτόπιο τροχάδην και μέχρι το τέλος του χρόνου είχα ενσωματώσει στο πρόγραμμα μου επιτόπια σπριντ των 30" σε μια μορφή διαλειμματικής  30" χαλαρά και 30" φουλ σπριντ για 6 κύκλους.

Θα μπορούσατε να φαντασθείτε ότι μπορείτε να σπριντάρετε επί τόπου και να φθάσετε τους 160 σφυγμούς;; 
Δοκιμάστε το και θα εκπλαγείτε από το πόσο απαιτητικό και πόσο αποτελεσματικό είναι! Μέσα στο σπίτι σας και με μηδέν εξοπλισμό!

Ακριβώς ένα χρόνο μετά το πρώτο συμβάν έχω επανέλθει στο 95% και πάω για το 100%. Απλά είμαι προσεκτικός γιατί τυχόν υποτροπή θα με πήγαινε πολύ πίσω.

Το σώμα μου είναι στα καλύτερά του από πλευράς σωματικής σύνθεσης παρά την σοβαρή περιπέτειά μου και παρά τον σαφώς μικρότερο όγκο προπόνησης σε σχέση με το προηγούμενο χρόνο. 

Ελπίζω αυτό να ήταν το τελευταίο μεγάλο μου λάθος!

Αν ήταν να μείνει κάτι από την περιπέτειά μου αυτή:

- Mη πέφτετε στη παγίδα της υπερπροπόνησης! Έχει καταστρέψει  πολύ κόσμο! Αρκεί να σας πω ότι τη τελευταία εβδομάδα έχω πάρει πάνω από 100 μηνύματα και e-mail από φίλους που βίωσαν ανάλογες καταστάσεις.

- Το μεγάλο,φανερό μυστικό είναι η διατροφή! Η διατροφή χτίζει και γκρεμίζει σώματα όσο καμία άλλη παράμετρος! Μια υποδειγματική διατροφή κάνει θαύματα και αντίθετα μια άθλια διατροφή δεν εξισορροπείται με κανενός είδους και ποσότητα άσκησης.

- Σε αντίθεση με ότι πιστεύει η πλειοψηφία δεν χρειάζονται ατέλειωτες ώρες προπονήσεων για να έχει κανείς ένα όμορφο σώμα! Το μυστικό κρύβεται στην ένταση και σ' ένα δραστήριο τρόπο ζωής!

Ενδεικτικά θα μπορούσα να προτείνω 3 έντονες προπονήσεις με βάρη των 30' εβδομαδιαίως και δύο προπονήσεις των 20'-30' HIIT κατά προτίμηση στην ύπαιθρο. 

Αποφεύγετε διάδρομο,ελλειπτικά,στατικά ποδήλατα και spinning. Nα κινείστε καθημερινά βαδίζοντας,κάνοντας δουλειές κλπ. 

Ποτέ πάνω από συνεχή 30' μπροστά στη οθόνη όπου κι αν είστε! Θα σηκώνεστε και θα περπατάτε για τουλάχιστον 60" κάνοντας παράλληλα λίγο στρέτσινγκ.

- Προσπαθήστε να ελέγχετε τα επίπεδα του άγχους σας,να κοιμάστε ικανοποιητικά, να κάνετε άφθονο μεν ποιοτικό κι ασφαλές δε σεξ,να ακούτε τη μουσική που αγαπάτε,να καταφεύγετε τακτικά στη φύση και να γελάτε πολύ!


Να είστε υγιείς,αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο!


Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας


https://www.facebook.com/totalfitness.christos
http://totalfitness-christos.blogspot.com/






1 comment:

  1. Τώρα διάβασα εμένα
    Μεγάλο το πιο πάνω - μπράβο

    ReplyDelete