4.7.15

Οι βασικοί κανόνες για αποτελεσματική άσκηση (1)







Διαβάστε επίσης:



Σύγχρονοι κανόνες ζωής για υγεία,δύναμη,εμφάνιση κι ενέργεια (5)



H συστηματική άσκηση πλέον αναγνωρίζεται από την πλειοψηφία του κόσμου σαν μια άκρως απαραίτητη προϋπόθεση για μια γεμάτη κι ενδιαφέρουσα ζωή!

Αλλά αυτό από μόνο του δεν αρκεί για να ενεργοποιεί και να εμπνέει τον κόσμο! Η καθημερινότητα είναι αδυσώπητη και μπλέκεται με χίλιους δυο τρόπους στα αγχωτικά και πυρετώδη ωράρια μας! 

Ατέλειωτες ώρες δουλειάς για τους περισσότερους,σωροί από μικρές και μεγάλες ευθύνες και υποχρεώσεις και λογαριασμοί που στοιβάζονται δεν δημιουργούν και τις πλέον κατάλληλες συνθήκες για να γυμναστεί κανείς με συνέπεια και κυρίως με απτά αποτελέσματα!

Κάτι παραπάνω σε μια Ελλάδα συλλογικής κατάθλιψης με άπειρους ανέργους,υποαμειβόμενους και κυρίως χωρίς όραμα,ελπίδες και όνειρα ανθρώπους!

Η άσκηση δεν είναι η λύση σε τέτοιες καταστάσεις αλλά βοηθάει στο να βρεθούν λύσεις και βέβαια μια θαλερή υγεία βοηθάει στην αντιμετώπιση οποιουδήποτε προβλήματος!

Γι αυτό πείτε ένα μεγάλο ναι στην άσκηση,όπως και να έχουν τα πράγματα!

Θα δούμε εδώ μερικούς τρόπους για να μπορεί κανείς να προσκολλάται πιο εύκολα σε ένα πρόγραμμα προπονήσεων,τους τρόπους για να εμπνέεται και το πως μπορεί να εκμαιεύει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα!


1. Κάντε αυτό που σας αρέσει και με την ένταση που σας ταιριάζει!


Δεν υπάρχει "no pain no gain" και " pain is weakness leaving the body"!!

  Aυτά παιδιά είναι για κάτι παλαβούς 
 και είναι πράγματα που κάποιοι τα έχουμε πληρώσει πολύ ακριβά!

Η άσκηση θα πρέπει να είναι πρώτα απόλαυση και μετά δοκιμασία! 

Δεν είστε αθλητές μαραθωνίου ούτε πρόκειται να λάβετε μέρος στο παγκόσμιο πρωτάθλημα crossfit!

Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να σκέφτεστε την επόμενη προπόνηση με δέος! 

Θα πρέπει να να την περιμένετε σαν κάτι το αναζωογονητικό,φυσικά ψυχεδελικό,κάτι που διαστέλλει τις αισθήσεις,απελευθερώνει από το μαγγανοπήγαδο της ζωής και βοηθάει να δραπετεύσει κανείς από στρες, ασφυκτικές προθεσμίες και επανατροφοδοτούμενες νευρωτικές σκέψεις!

Αν δεν σας αρέσει ένας τύπος άσκησης κάντε κάποιον παρόμοιο!

 Αν για παράδειγμα μισείτε τα βάρη, πάτε σε ασκήσεις ιδίου σωματικού βάρους!

Αν σας φοβίζουν τα σπριντ,κάντε ηπιότερη διαλειμματική ή, τέλος πάντων, απλά τρέξτε για 30' με μια αξιοπρεπή ένταση!

Δεν αποκηρύσσω την ένταση,για να μη παρεξηγούμαι! Η ένταση παραμένει το μεγάλο μυστικό γι όσους έχουν βλέψεις για σωματική μεταμόρφωση. Αλλά μέχρι εκεί!

Εκείνο που αποκηρύσσω πλέον, είναι τα μπρουτάλ προγράμματα μεγάλης έντασης αλλά και διάρκειας που μπορούν να σε εξουθενώσουν είτε πρόκειται για έναν ανώμαλο δρόμο 15 χιλ είτε πρόκειται για μια εξαντλητική προπόνηση crossfit.

Eίναι τα ρεκόρ στις κινήσεις με τα βάρη που μπορούν να προκαλέσουν ανήκεστες βλάβες σε μύες αλλά κυρίως σε συνδέσμους και τένοντες.

Είναι το συστηματικό τρέξιμο πολλών χιλιομέτρων - πάνω από 20 χλμ την εβδομάδα - ειδικά όταν γίνεται σε κατωφέρειες ή σε σκληρές επιφάνειες.

Γενικά να κάνετε το είδος της άσκησης που αγαπάτε και σε καμία περίπτωση δεν το εισπράττετε σαν επιβαλλόμενο καταναγκασμό!



Τέλος του 1ου μέρους

Να είστε υγιείς,αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο! 

Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας



3 comments:

  1. Μου έλεγε ένας ηλικιωμένος αξιοσεβαστος ανθρωπος "να δουλεύεις ούτε πολύ ούτε λίγο, να τρως ούτε λεμαργα ούτε αναγκαστικά, να γυμνάζεσαι όχι πολύ, οχι και να κάθεσαι ". Και κατέληξε "παν ΜΕΤΡΙΟΝ άριστον ". Αυτό λέει και το άρθρο σου Χρήστο αν καταλαβαίνω σωστά.

    ReplyDelete
  2. Μου έλεγε ένας ηλικιωμένος αξιοσεβαστος ανθρωπος "να δουλεύεις ούτε πολύ ούτε λίγο, να τρως ούτε λεμαργα ούτε αναγκαστικά, να γυμνάζεσαι όχι πολύ, οχι και να κάθεσαι ". Και κατέληξε "παν ΜΕΤΡΙΟΝ άριστον ". Αυτό λέει και το άρθρο σου Χρήστο αν καταλαβαίνω σωστά.

    ReplyDelete
  3. Σε γενικές γραμμές ναι,φίλε μου!

    ReplyDelete