9.1.16

Τετρακέφαλοι: Οι καλύτερες ασκήσεις - Front squats / εμπρόσθια καθίσματα (2)


video







Διαβάστε επίσης:


Τετρακέφαλοι: Οι καλύτερες ασκήσεις (1)



Όχι ότι τα κλασσικά / back squats δεν δουλεύουν καλά τους τετρακέφαλους! Κάθε άλλο! 

Αλλά τα front squats / εμπρόσθια καθίσματα - όπου η μπάρα κάθεται πάνω στους εμπρόσθιους δελτοειδείς - στοχεύουν καλύτερα τους τετρακέφαλους λόγω της πιο όρθιας θέσης του σώματος και είναι και πιο φιλικά προς τα γόνατα και τη μέση! 

Τα κλασσικά / back squats χτυπάνε καλύτερα την οπίσθια κινητική αλυσίδα.

Δεν χρειάζεται να είσαι μηχανικός για να το καταλάβεις! Είναι θέμα ροπών!







Κάθε άλλα παρά εύκολα είναι βέβαια και απαιτούν πιο εκλεπτυσμένη τεχνική όπως και μεγαλύτερη ευκαμψία στο σύνολο σχεδόν των αρθρώσεων.

Και σίγουρα δεν μπορείς να πάρεις τα ίδια κιλά αλλά αυτό δεν είναι πρόβλημα αν υπάρχει υποδειγματική τεχνική που τελικά είναι το ζητούμενο που δεν το βρίσκεις εύκολα.

Ακόμη και με το ίδιο σωματικό σου βάρος να κάνεις σωστά τα καθίσματα θα έχεις καλά αποτελέσματα.

 Τα προβλήματα στη μέση και στις αρθρώσεις προκύπτουν λόγω κακής τεχνικής αλλά ίσως ακόμη περισσότερο λόγω του υπέρμετρου εγώ που δεν λέει να μας αφήσει, λες και ο ανδρισμός μετριέται με τα κιλά που σηκώνεις!

Αν πηγαίνει κανείς προς τη μεριά της ασφάλειας δεν θα έχει ποτέ προβλήματα μέσης, αρθρώσεων κλπ. Τόσο απλό, που πιο απλό δεν γίνεται!

Κι έτσι ξεπερνάει κανείς και τα ημιμυθεύματα με τα βαθιά καθίσματα ή την προβολή των γονάτων πιο πέρα από τα ακροδάχτυλα του ποδιού που δημιουργούν σύγχυση στον κόσμο.

 Λες και δεν υπάρχουν τόσοι που βιώνουν μέγιστη ακμή με τα βαθιά καθίσματα ή πως αν σου ξεφύγει 5-10 cm μπροστά το γόνατο, την έχεις βάψει!

Κανένας εχέφρων άνθρωπος δεν χρειάζεται ισορροπίες του τρόμου και ξέρω πως μέσα στο bodybuilding υπάρχουν πολλοί εχέφρονες άνθρωποι.


Ας δούμε όμως λίγο την τεχνική:

https://www.youtube.com/watch?v=CVTkbggmxR0


Kαλό και ασφαλές είναι να υπάρχουν οι κατάλληλοι ορθοστάτες / squat racks.

Οι βραχίονες κατά τo πιάσιμο της μπάρας να είναι λίγο πάνω από την παράλληλο και οι αγκώνες να κοιτάνε μπροστά και λίγο ψηλά. 

Τα χέρια διασταυρούμενα και η μπάρα να κάθεται στο πάνω μέρος των εμπρόσθιων δελτοειδών.

Οι πατούσες στο εύρος των ώμων με τα ακροδάχτυλα να κοιτάνε ελαφρά προς τα έξω. Η πλάτη ίσια με το κεφάλι να κοιτάει μπροστά!

Κατεβαίνουμε αργά-αργά κρατώντας ίσια την πλάτη και λυγίζοντας τα γόνατα μέχρι να φθάσουμε λίγο πιο κάτω από την παραλληλία.

 Αν μπορούμε να πάτε ακόμη πιο κάτω, μέχρι που οι γλουτιαίοι να αγγίξουν τους γαστροκνήμιους, no problem αρκεί να έχουμε πλήρη συναίσθηση του τι κάνουμε!

Στο κατέβασμα γίνεται και η εισπνοή.

Τα γόνατα καλό είναι να μην εξέχουν πολύ από τα ακροδάχτυλα σε οριζόντια προβολή! Αλλά μη τρελαίνεστε κιόλας γιατί οι ανατομίες των ανθρώπων είναι διαφορετικές.

Επανερχόμαστε σιγά-σιγά στην όρθια θέση πιέζοντας το δάπεδο με τη μέση επιφάνεια των πελμάτων μας. 

Στο ανέβασμα γίνεται και η εκπνοή.




Να είστε υγιείς,αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο!


Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας




No comments:

Post a Comment