19.6.16

Έχει κολλήσει ο δείκτης της ζυγαριάς! Τι κάνω; (1)








Μη τρελαίνεστε κατ' αρχάς! Όλα να πράγματα έχουν τα αίτια τους  που αν τα κατανοήσετε θα μπορέσετε να επιλέξετε τις αποτελεσματικές στρατηγικές κινήσεις που θα αναστρέψουν το φαινόμενο.

Οι αιώνιοι και απαράβατοι νόμοι της θερμοδυναμικής λένε ότι για να συμβεί αυτό έχετε σταματήσει να κινείστε στα όρια θερμιδικού ελλείμματος και πλέον τρώτε ίσες ή περισσότερες από τις θερμίδες συντήρησης του βάρους σας.

Αυτό είναι ένα γεγονός πέραν κάθε αμφισβήτησης. 

Ας δούμε όμως γιατί συμβαίνει αυτό....

Οι λόγοι μπορεί να είναι διάφοροι αλλά ο πιο συνηθισμένος είναι ότι δεν μπορείτε να υπολογίσετε πόσες θερμίδες τρώτε και απλά μαντεύετε.
 Αλλά μαντεύετε λάθος και μερικές φορές τραγικά λάθος. 
Το έχω δει πολλές φορές σε συγκεκριμένα άτομα.

Έτσι λοιπόν μπορεί οι θερμίδες συντήρησής σας να είναι 2500 κι ενώ ο στόχος σας είναι να τρώτε 2200 στην πράξη να προσλαμβάνετε 2500 ή και λίγο παραπάνω.

Ένας άλλος λόγος είναι ότι σώμα σας - αμυντικά κινούμενο - ελαττώνει το ρυθμό του μεταβολισμού σας γιατί εκλαμβάνει τη μείωση των θερμίδων - και ιδιαίτερα τη δραστική - σαν μια απειλή για την ύπαρξή του. 

Αυτό δεν οδηγεί αναγκαστικά σε πλήρη ανάσχεση την απώλεια του βάρους αλλά μπορεί να μειώσει αισθητά τους ρυθμούς της.

Άλλος συνηθισμένος λόγος είναι η μη προσαρμογή των θερμίδων συντήρησης στα εκάστοτε δεδομένα. 

 Ένα σώμα π.χ. που από τα 100 κιλά κατέβηκε στα 90 χρειάζεται πλέον 10% λιγότερες θερμίδες για να συντηρηθεί κάτι που συχνά παραβλέπεται.

Και επιπλέον σε συνέχεια του τελευταίου λόγου ένα σώμα των 90 κιλών δεν θα κάψει τις ίδιες θερμίδες στην ίδια ακριβώς προπόνηση με ένα σώμα των 100 κιλών.

Εκείνο που πρέπει να γνωρίζετε είναι ότι δεν υπάρχει άνθρωπος που να μη χτυπάει πλατό στο χάσιμο του βάρους του. 

Είναι η φυσιολογία μας τέτοια που το σώμα ανθίσταται σθεναρά ειδικά όταν χάνει κιλά και ιδιαίτερα όταν έχει ήδη χάσει αρκετά κιλά. 

Κι όσο πιο κοντά φθάνουμε στο ιδανικό μας βάρος τόσο πιο δύσκολο είναι να χάσουμε το κάτι περισσότερο.

Υπάρχουν τρόποι να προχωρήσουμε παρακάτω και να μη τα παρατήσουμε σε μια κρίση απογοήτευσης;

Πάντα υπάρχουν τρόποι και θα τους δούμε στην επόμενη ανάρτηση! Έως τότε:



Να είστε υγιείς,αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο!

Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας


https://www.facebook.com/totalfitness.christos
http://totalfitness-christos.blogspot.com/





2 comments:

  1. Κάτι λίγο άσχετο και επίσης λίγο χαζό..
    Καταναλωνοντας ένα πλήρες γεύμα (καθαρό πάντα) είτε μεσημέρι είτε βράδυ έχει σημασία ο υπνακος που θα πάρουμε αμέσως μετά στην αποθήκευση του λίπους? Ακούγεται γενικά το να μην ξαπλωνουμε μετά από ένα γεύμα αμέσως. Ισχύει κάτι τέτοιο ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Δεν ισχύει φίλε μου. Ισχύει η μεγάλη εικόνα και όχι αυτή η λεπτομέρεια της.

      Delete