26.11.16

Μέλι: Να τρώω άφοβα; Kαι πόσο;





To μέλι είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση γλυκαντικής ουσίας.

 Ακόμη και ο τρόπος που παράγεται αποτελεί ένα θαύμα - όλη αυτή η ιστορία με τη συλλογή νέκταρος από εκατοντάδες διαφορετικά λουλούδια μέχρι και 3-4 χιλιόμετρα μακριά από την κυψέλη αλλά και η διαδικασία με τους διαδοχικούς εμετούς από διαφορετικές μέλισσες μέχρι την τελική αποθήκευση του στην κηρήθρα.

Δεν τρώω μέλι αλλά και δεν αποδοκιμάζω τη χρήση του. 
Είναι πολύ ανώτερο από τη ζάχαρη,δεν χωράει συζήτηση. 

Προσωπικά το θεωρώ καλύτερο από άλλα φυσικά γλυκαντικά όπως η ζάχαρη καρύδας ή χουρμάδων,το νέκταρ αγαύης,το σιρόπι σφενδάμου κλπ.

Μόνο σαφώς σας συνιστώ να μην αγοράζετε το μέλι σας από τα σούπερ μάρκετ και ειδικότερα αν δεν αναγράφεται το είδος του μελιού και η τοποθεσία προέλευσης.

Αν τρώτε αρκετό - πάνω από μια κουταλιά της σούπας ημερησίως - προσπαθήστε να βρείτε κάποιον τοπικό παραγωγό που διαθέτει το μέλι του ακατέργαστο - ωμό ή άθερμο είναι κάποιες άλλες ονομασίες - χωρίς δηλαδή να το θερμαίνει πάνω από τους 36 βαθμούς που είναι η θερμοκρασία της κυψέλης και χωρίς να το φιλτράρει.

Διαφορετικά χάνεται μεγάλο μέρος της θρεπτικής του αξίας από την καταστροφή ενζύμων και λοιπών βιοενεργών στοιχείων και βέβαια γιατί κατά το φιλτράρισμα κατακρατείται και η γύρη.

Τα σκουρόχρωμα μέλια είναι γενικά πιο πλούσια σε βιοενεργά / βιοδραστικά και αντιοξειδωτικά στοιχεία

Το βιολογικό μέλι είναι μια πονεμένη ιστορία γιατί θα πρέπει να έχει κανείς μια έκταση ακτίνας 3-4 χλμ γύρω από τις κυψέλες με βιολογικά λουλούδια και φυτά για να πει ότι το μέλι του είναι βιολογικό.
 Απλά είναι αδύνατο τα ελεγχθεί τι λουλούδια επισκέπτεται η μέλισσα.


Πρακτικά τώρα:

To καλύτερο απ' όλα είναι να γίνετε αναίσθητοι στη γλυκιά γεύση,αυτό απλοποιεί κατά πολύ τα πράγματα και είναι ένα μεγάλο βήμα για την κατάκτηση πολύ υψηλών επιπέδων υγείας. 

Να μη μιλήσουμε και για τον μόνιμο έλεγχο του βάρους σας αλλά και για καλύτερη σωματική σύνθεση.

Αλλά μη τρελαθούμε!

 Απολαύστε το ακατέργαστό σας μέλι με γιαούρτι ή ότι άλλο επιθυμείτε αρκεί να μη ξεπερνάτε τη μια κουταλιά της σούπας με τις 70 θερμίδες της και 17γρ απλών σακχάρων της. 

Αν γυμνάζεστε μπορείτε να τρώτε λίγο παραπάνω  μέλι - ιδιαίτερα κοντά στις προπονήσεις σας - έχοντας όμως υπόψη ότι το μέλι καταστρέφει τα δόντια όπως και η ζάχαρη.

Όσοι τρώτε πολύ μέλι θα πρέπει να το μειώσετε. 
Ίσως πιστεύετε ότι θα πάρετε πολλά βιοδραστικά συστατικά και θα γίνετε τέρας υγείας αλλά δυστυχώς δεν είναι έτσι. 

Οι συγκεντρώσεις τους είναι μικρές και χρειάζονται μεγάλες ποσότητες μελιού για να πάρει κανείς επαρκή ποσότητα τέτοιων στοιχείων.

 Και βέβαια αυτό είναι εξαιρετικά ασύμφορο δεδομένης της υψηλής θερμιδικής του αξίας αλλά της βλάβης που προκαλεί στα δόντια.

Καλή ποιότητα μελιού λοιπόν και μικρές ποσότητες!


Να είστε υγιείς,αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο! 



Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας



No comments:

Post a Comment