31.1.17

BCAAs - αμινοξέα διακλαδισμένης αλύσου: Αξίζουν τον κόπο; (2)








Διαβάστε το 1ο μέρος εδώ:



BCAAs - αμινοξέα διακλαδισμένης αλύσου: Να τα παίρνω πριν την προπόνηση; (1)



Ένα αρκετά πιθανό αποτέλεσμα λοιπόν είναι τα BCAAs που παίρνουμε να καούν απλά για ενέργεια μαζί με τα δύσκολα κερδισμένα ευρώ μας.

Κάποια περίπτωση που ίσως να δικαιολογεί τη χρήση τους είναι η προπροπονητική λήψη τους για όσους είναι σε καθεστώς διαλειμματικής νηστείας.

Δεν παίρνω τίποτα εδώ και έξι μήνες - από τότε που εφαρμόζω διαλειμματική νηστείας  και δεν είδα κάποια διαφορά στη μυική μάζα. Πιστεύω - όπως και πολλοί άλλοι - ότι η συνολική πρωτεΐνη μετράει περισσότερο.

Σαφώς δεν είναι ότι το καλύτερο να κάνει κανείς βάρη με άδειο στομάχι, και γι αυτό προτιμώ να τα κάνω τα ξημερώματα όταν το σώμα μου είναι καλά τροφοδοτημένο από το βραδινό γεύμα ή αμέσως πριν σπάσω το 16ωρο της διαλειμματικής νηστείας και λίγο πριν από ένα πλούσιο σε πρωτεΐνη μεταπροπονητικό γεύμα.

Και βέβαια οι προπονήσεις μου δεν ξεπερνούν τα 20'-30'.

Ελέγχουμε πάντα στην περίπτωση αυτή τη θερμιδική τους αξία γιατί η προσθήκη γλυκαντικών και άλλων ουσιών μπορεί να τα κάνει ακατάλληλα για διαλειμματική νηστεία.

Γενική παρατήρηση: Ελέγχετε έτσι κι αλλιώς τη θερμιδική αξία των συμπληρωμάτων σας. Σε πολλές περιπτώσεις σας περιμένουν εκπλήξεις.

Αν τρέχετε το πρωί και σκέφτεστε να πάρετε BCAAs, μην ανησυχείτε! Απλά φάτε κάτι μετά και κρατήστε τα προγράμματά σας κάτω από τα 40'.

Ακούτε συχνά για τη λευκίνη και για τον τρόπο που επιταχύνει την πρωτεϊνική σύνθεση
Θα την πάρετε έτσι κι αλλιώς από τις τροφές σας όσοι γνωρίζετε από διατροφή,μην ανησυχείτε.

Πολλοί πιστεύουν - ανάμεσα τους κι εγώ - ότι δεν πρέπει να παραβιάζουμε την ισορροπία των αμινοξέων που μας δίνει μέσω των τροφών η μητέρα φύση. 

Πιθανές υπερδόσεις από το ένα κάνουν λιγότερο βιοδιαθέσιμα τα άλλα. Ανταγωνίζονται το ένα το άλλο,πράγμα που δεν συμβαίνει όταν η λήψη τους είναι από φυσικές τροφές.

Δεν φαίνεται απ' ότι υπάρχει στη βιβλιογραφία κάποιος αποχρών λόγος για να παίρνουμε έξτρα BCAAs με μορφή συμπληρωμάτων.

Πολλοί θα σας τα συστήσουν γιατί κερδίζουν ουκ ολίγα από τα συμπληρώματα. Προσωπικά δεν θα τα συνιστούσα κι αν θέλετε για ψυχολογικούς λόγους να πάρετε κάτι,θα προτιμούσα να πάρετε μια καλή whey.



Να είστε υγιείς,αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο! 

Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας

https://www.facebook.com/totalfitness.christos
http://totalfitness-christos.blogspot.com/




No comments:

Post a Comment