4.3.17

6 λόγοι γιατί δεν μπορείτε να χτίσετε μυϊκή μάζα (1)









Ανάμεσα στους κυριότερους στόχους των ανθρώπων που γυμνάζονται είναι να κερδίσουν επαρκή μυική μάζα,καθαρή κατά το δυνατόν και χωρίς βοηθήματα / συμπληρώματα.

Και μπορεί οι λόγοι που το επιδιώκουν να είναι καθαρά ματαιοδοξίας - να φαίνονται ωραίοι,σέξι και επιθυμητοί - αλλά ένα ανεπτυγμένο μυικό σύστημα δίνει στον άνθρωπο μια μεγαλύτερη λειτουργικότητα στη καθημερινή του ζωή και συνδέεται στενά με ένα μεγαλύτερο προσδόκιμο ζωής.

Συνεπώς αξίζει από όλες τις απόψεις να το παλέψουμε για ένα ευπρεπές μυικό σύστημα.

Γιατί όμως τόσος πολύς κόσμος ξημεροβραδιάζεται στα γυμναστήρια και δεν μπορεί να πετύχει αυτό που θέλει;

Υπάρχουν πολλές ευλογοφανείς εξηγήσεις κι αυτές θα συζητήσουμε στα άρθρα αυτά.


1. Δεν κάνουν αρκετά έντονη άσκηση με βάρη

Η άσκηση με ελεύθερα βάρη - μπάρες ή βαράκια - είναι ο καλύτερος και αποτελεσματικότερος τρόπος για να αναπτυχθεί το μυικό σύστημα. Να τα προτιμάτε σε σχέση με τα μηχανήματα.

Ο κόσμος έχει μια τάση να προτιμάει την αερόβια σε σχέση με τα βάρη - ιδιαίτερα η γυναίκες - και να αφιερώνει στην αερόβια δυσανάλογα περισσότερο χρόνο.

Ειδικά οι γυναίκες το κάνουν υπό τη γελοία και ανεδαφική δικαιολογία ότι τα βάρη μπορεί να τις κάνουν να φαίνονται ογκώδεις ενώ είναι ξεκάθαρο ότι τα πιο επιθυμητά γυναικεία κορμιά χτίζονται με τα βάρη.

Για βάρη δε μιλώντας, οι περισσότεροι δίνουν έμφαση στο όγκο της προπόνησης - δηλαδή στη χρονική της διάρκεια - ή στη συχνότητα των προπονήσεων. 

Λάθος! Η έμφαση θα πρέπει να δίνεται στην ένταση της προπόνησης που βασικά σημαίνει στο πόσο μεγάλα βάρη σηκώνουν.

 Και όταν λέω μεγάλα βάρη - για να μη παρεξηγούμαι - εννοώ πάντα με άψογη τεχνική και πάντα μέσα στα πλαίσια της ασφάλειας. 

Οι περισσότεροι λοιπόν σηκώνουν λίγα κιλά. 

Αλλά δεν χτίζονται μύες με ροζ βαράκια. 
Χρειάζεται επαρκής πρόκληση,χρειάζεται να δώσουμε κάποιο λόγο στον μυ για να αναπτυχθεί.

Για το είδος δε των ασκήσεων είναι σαφές ότι οι σύνθετες ασκήσεις όπως τα καθίσματα,οι άρσεις θανάτου,οι κωπηλατικές,οι πιέσεις ώμων και στήθους κλπ είναι πιο αποτελεσματικές γιατί εμπλέκουν άμεσα πολλούς μύες και επίσης αρκετούς συνεργούς και σταθεροποιούς. 

Αυτό σημαίνει ότι δημιουργείται ένα ευνοϊκότερο ορμονικό περιβάλλον για την ανάπτυξη όλων των μυών του σώματος.

Έτσι πρώτα θα εξαντλήσουμε τις πιθανότητες που δίνουν οι σύνθετες ασκήσεις και μετά,σε δεύτερη φάση,θα βάλουμε τις τελικές πινελιές με ασκήσεις απομόνωσης. Συνήθως ο κόσμος κάνει το αντίθετο....


Τέλος του 1ου μέρους



Να είστε υγιείς,αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο! 

Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας



1 comment:

  1. Χρηστο εισαι 200% σωστος. Δυστυχως ελαχιστοι αποσους ξεκινουν εχουν την υπομονη να δουλεψουν σωστα και να προσαρμοσουν ηπια το προγραμμα τους στην καθημερινοτητα της ζωης.Οι περισσοτεροι που γνωριζω προτιμουν αμεσους και ευκολους τροπους για να πετυχουν τους στοχους που δεν ξερω και κατα ποσο ειναι ρεαλιστικοι...αλλα και δικοι τους...

    ReplyDelete