19.3.17

Οι χειρότερες ασκήσεις για τους ώμους! (1)







Οι ώμοι δίνουν τα πιο συχνά προβλήματα,περισσότερα από τη μέση και τα γόνατα. Καλό είναι λοιπόν κάποιες ασκήσεις που φαίνεται να τους επιβαρύνουν ανοίκεια να αποφεύγονται.

Σταχυολογούμε κάποιες από αυτές:


Όρθια κωπηλατική

Για την όρθια κωπηλατική είχαμε μιλήσει εδώ:

Ώμοι: Δυνητικά επικίνδυνες ασκήσεις - όρθια κωπηλατική 


H εσωτερική περιστροφή των χεριών συγχρόνως με το ανέβασμα τους και την προσθήκη βάρους αναγκάζουν τους τένοντες των υπερακανθίων να τρίβονται πάνω στο ακρώμιο και να ερεθίζονται, οδηγώντας σε φλεγμονές   (υπακρωμιακή προστριβή).

 Είναι άσκηση που παλεύεται με κάποια προσοχή αλλά γιατί να την κάνει κανείς από τη στιγμή που υπάρχουν τόσες ασφαλέστερες;


Οπισθολαίμιες πιέσεις ώμων με μπάρα


Δείτε εδώ ένα βιντεάκι με την εκτέλεσή σους:



Kάποιοι πίνουν νερό στο όνομά τους και είναι αυτοί που έχουν την απαραίτητη ευκαμψία στους ώμους και την σωστή τεχνική.

 Για τους πολλούς καλό είναι να αποφεύγεται γιατί δοκιμάζονται πολύ οι μύες του στροφικού πετάλου και δεν υπάρχει κανένας ιδιαίτερος λόγος να πάρουν τέτοιο ρίσκο.





Ειδικά ο  υποπλάτιος (subscapularis) μυς,δηλαδή ο μοναδικός μυς από τους 4 του στροφικού πετάλου που βρίσκεται στην εμπρόσθια μεριά του σώματος,στρεσάρεται πάρα πολύ στην κίνηση αυτή δεδομένου και του μεγάλου βάρους που συνήθως παίζει στη συγκεκριμένη άσκηση.

Τα ίδια οφέλη θα πάρετε με τις στρατιωτικές πιέσεις και τις πιέσεις με βαράκια,χωρίς τα αναλογούντα ρίσκα.


Περισσότερα όμως στο 2ο μέρος. 

Εν τω μεταξύ γράψτε μου και ποιες άλλες ασκήσεις ώμων θεωρείτε επικίνδυνες.


Να είστε υγιείς,αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο!

Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας






7 comments:

  1. Χρηστο καλησπερα. Συμφωνω με το αρθρο οτι πρεπει να γινονται με ιδιαιτερη προσοχη αυτες οι ασκησεις γιατι εχουν μια παραπανο επικινδυνοτητα. Με ποιες ασκησεις θεωρεις οτι μπορουν να αντικατασταθουν;

    ReplyDelete
  2. Πιέσεις με βαράκια,πλάγιες εκτάσεις,στρατιωτικές πιέσεις κλπ

    ReplyDelete
  3. Επικυνδυνα ειναι και τα ανοιγματα στηθους για να τραυματιστει εκει η περιοχη.Κυριως την πατανε αρχαριοι που νομιζουν οτι επειδη βγαζουν καποια κιλα στις πιεσεις στηθους,μπορουν να τραβηξουν αρλετο βαρος λαι στις εκτασεις.Δεν ειναι ετσι ομως.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ναι,βγάζουν κι αυτά προβλήματα σε αρκετούς. Χρειάζεται μικρότερο βάρος και περισσότερες επαναλήψεις και ίσως κάπως μεγαλύτερη κάμψη στους αγκώνες.

      Delete
  4. Να καταθέσω και εγώ την προσωπική μου εμπειρία. Όταν είστε ξάπλα σε επικλινή (πιέσεις ή ανοίγματα στήθους), να μην αφήνετε να βαράκια κάτω από αυτή την θέση. Να κάθεστε σωστά πρώτα και μετά να τα αφήνετε στο πάτωμα.

    ReplyDelete
  5. Καλησπερα Χρηστο..ο δικος μου τραυματισμος προηλθε απο πλαγιες εκτασεις...εναμισυ μηνα ταλαιπωρουμαι τωρα κ φοβαμαι να κανω πλεον οποιαδηποτε ασκηση εχει να κανει με τους ωμους..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oι πλάγιες εκτάσεις είναι ασφαλείς αλλά με λίγα κιλά. Προφανώς πήγες και πολλά.

      Delete