20.5.17

Πρωτεΐνη: πόση,πότε κι από πού;;






Η πρωτεΐνη είναι με διαφορά το πιο σέξι μακροθρεπτικό στοιχείο και περισσότερος λόγος γίνεται γι αυτήν παρά για τα υπόλοιπα μακροθρεπτικά στοιχεία μαζί.

Άφθονοι μύθοι κυκλοφορούν γύρω από την πρωτεΐνη και τους περισσότερους τους έχουμε απομυθοποιήσει στο blog αυτό.


Τι είναι όμως η πρωτεΐνη;

Μιλάμε για οργανικά μόρια που αποτελούνται από συνδυασμούς αμινοξέων, των δομικών δηλαδή στοιχείων της ζωής.

Είμαστε τόσο κοντόμυαλοι που εξετάζουμε την πρωτεΐνη μόνο από την άποψη της μυικής υπερτροφίας, παραγνωρίζοντας τους τόσους άλλους ζωτικούς της ρόλους όπως είναι η παραγωγή νευροδιαβιβαστών,ενζύμων,αντισωμάτων,ορμονών κλπ.

Επίσης η αντικατάσταση φθαρμένων κυττάρων,η μεταφορά ουσιών μέσα στο σώμα,η συνδρομή της στην ανάπτυξη και στην ανάπλαση,η δουλειά που κάνει στο ανοσοποιητικό,η θερμογόνος δράση της,η ικανότητα κορεσμού της κλπ..


Πόση πρωτεΐνη χρειαζόμαστε;

Εξαρτάται από το πόσο σκληρά γυμναζόμαστε.

Αν δεν γυμναζόμαστε καθόλου, μπορούμε να πάμε με 0.8-1gr/kg σωματικού βάρους.

 Διαφορετικά θα πρέπει να ανεβάσουμε ποσότητες και να φθάσουμε στα 1,5-2gr/kg σωματικού βάρους όταν γυμναζόμαστε συστηματικά και εντατικά.

Το πόσο ακριβώς δεν νομίζω ότι έχει ιδιαίτερη ουσία, όπως και δεν έχει ουσία να είμαστε συνεχώς όμηροι κάποιων αριθμών.
 Απλά θα πρέπει να είμαστε κοντά στην περιοχή αυτή.


Πότε τρώμε πρωτεΐνη; 

Δεν έχει ιδιαίτερη σημασία. 
Δεν καθόμαστε με ένα χρονόμετρο στο χέρι ούτε και μετράμε γραμμάρια ανά γεύμα. 

Ρίξτε μια ματιά στο άρθρο αυτό:

Απορρόφηση πρωτεΐνης: Ισχύει ο μύθος των 30gr/γεύμα;


Τι είδους πρωτείνη;

Ρίξτε μια ματιά εδώ:



Οι καλύτερες πηγές είναι οι φυσικές τροφές. Για λόγους καθαρά ευκολίας μπορείτε να παίρνετε κι ένα scoop πρωτεΐνης σε σκόνη ημερησίως.

Μια σύγκριση μεταξύ των πιο συνηθισμένων πρωτεϊνικών σκόνεων μπορείτε να βρείτε στα 5 αυτά άρθρα:



Πρέπει να τρώμε λοιπόν ποιοτική πρωτεΐνη, σε ικανή ποσότητα και χωρίς να αγχωνόμαστε για τον ακριβή χρονισμό της. 



Να είστε υγιείς,αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο!


Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας


https://www.facebook.com/totalfitness.christos
http://totalfitness-christos.blogspot.com/



2 comments:

  1. Χρήστο μια ερώτηση σχετικά με την πρωτείνη: όταν λέμε 1.5-2gr/kg εννοούμε σε καθημερινή βάση για έναν αθλούμενο ή μόνο τη μέρα + την επόμενη από την άσκηση με βάρη? Αν δηλ για κάποιο λόγο κάνω 3-4 μέρες να αθληθώ με βάρη, συνεχίζω διατροφή με αυξημένη πρόσληψη πρωτεϊνης ή δεν έχει σημασία για το σώμα?
    Ευχαριστώ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Μιλάμε για κάθε μέρα είτε γυμνάζεσαι είτε όχι.

      Delete