1.4.18

Καλαμπόκι: Καλό ή κακό για τη διατροφή μας;









To καλαμπόκι ανήκει στα δημητριακά και όχι στα λαχανικά και είναι αμυλώδης υδατάνθρακας, άρα με αρκετά περισσότερες θερμίδες από τους ινώδεις υδατάνθρακες.


Θερμιδικά είναι περίπου ισοδύναμο με τις πατάτες - μιλώντας για παρόμοιες μερίδες - ενώ το καστανό ρύζι είναι θερμιδικά πυκνότερο.

Αποτελεί μια φυσική, ανεπεξέργαστη τροφή που δεν έχουμε κανένα σοβαρό λόγο να αποφύγουμε. 

Δεν ισχύει βεβαία το ίδιο για τις επεξεργασμένες του μορφές όπως νιφάδες καλαμποκιού,τορτίγιας κλπ.

Το καλαμπόκι περιέχει πολύ κάλιο,μαγγάνιο,φυτικές ίνες και διάφορα καροτενοειδή με σημαντική αντιοξειδωτική δράση.

Υπάρχει ένας φόβος ότι μπορεί να προέρχεται από μεταλλαγμένες ποικιλίες αλλά αυτό δεν συμβαίνει με τα ελληνικά καλαμπόκια και βέβαια υπάρχουν πάντα και βιολογικά καλαμπόκια για σιγουριά. 

Τα μεταλλαγμένα καλαμπόκια χρησιμοποιούνται για ζωοτροφές, παραγωγή αιθανόλης και της όντως βλαβερής ισογλυκόζης που χρησιμοποιείται σαν γλυκαντικό σε χιλιάδες τροφές και είναι χειρότερη από τη ζάχαρη.

Ίσως κάποιοι νομίζουν ότι παχαίνει επειδή είναι γλυκό αλλά δεν συντρέχει κανένας λόγος για τέτοιες φοβίες.

Συμπέρασμα

Το καλαμπόκι μπορεί να καταναλωθεί άφοβα από όσους γυμνάζονται και μάλιστα θα δώσει ποικιλία και χρώμα στο διαιτολόγιό μας. 

Δεν συντρέχει κανένας σοβαρός λόγος αποφυγής του.

Δεν είναι η σούπερ τροφή αλλά παραμένει μια ευπρεπής διαιτητικά επιλογή.




Να είστε υγιείς,αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο!


Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας

/

2 comments:

  1. Χριστός ανέστη και χρονια πολλα Χρήστο.Ποιος ο γλυκαιμικος του δεικτης,μηπως γνωρίζεις;Το άνθος αραβοσίτου βγαίνει απο το καλαμπόκι;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Είναι κοντά στο 50,άρα χαμηλός. Ναι,πρόκειται για καλαμποκίσιο αλεύρι.

      Delete