3.1.12

Σκόρδο το θαυματουργό!






Αν δεν υπήρχε το γνωστό πρόβλημα της αναπνοής θα είχα το σκόρδο στην καθημερινή μου διατροφή όπως και το μπρόκολο.

Βέβαια θα μου πείτε ότι η αναπνοή του σκόρδου δεν είναι πάντα αναγκαία κακή.

Θα μπορούσε για παράδειγμα να αποβεί χρήσιμη σε περιπτώσεις όπως:

- επίσκεψη της πεθεράς σας στο σπίτι σας

- συζήτηση με τον ανυπόφορο μπατζανάκη σας

- να κόψετε τη φόρα για παιχνίδια στον/στην σύζυγο

- να πείτε όχι με τη γλώσσα του σώματος

- να αποθαρρύνετε τίποτα περίεργα βαμπίρ

- να φρενάρετε τον αγαπητικό που σας παρενοχλεί σεξουαλικά στη δουλειά κλπ. ων ουκ έστι τέλος.

Το σκόρδο είναι από τις πιο ωφέλιμες τροφές του πλανήτη γιατί επιδεικνύει ταυτόχρονα:

- σημαντικά πλεονεκτήματα για το καρδιαγγειακό

- αντικαρκινική δράση (αλλά με πολύ συχνή κατανάλωση)

- ισχυρότατη αντιβακτηριδιακή δράση

- δυνατή αντιφλεγμονώδη συμπεριφορά

- και το τελευταίο σημαντικό εύρημα: καταπολεμά την παχυσαρκία!

Πόσο σκόρδο;

Mια σκελίδα την ημέρα είναι ΟΚ.

Ψιλοκόψτε την ή λιανίστε την για να αυξηθεί η παραγωγή της δραστικής ουσίας αλλισίνης.

Αποφύγετε τις κάψουλες,τα εκχυλίσματα σκόρδου,τις νιφάδες και άλλες επεξεργασμένες μορφές αν θέλετε να αποσπάσετε το μέγιστο όφελος για την υγεία σας.

Επίσης να γνωρίζετε ότι μαγειρεμένο χάνει τη δύναμή του . Να μην εκτίθεται σε υψηλές θερμοκρασίες για πάνω από 10'.

Στην επόμενη ανάρτηση θα μιλήσουμε για τα καρδιαγγειακά οφέλη του σκόρδου.


Να είστε υγιείς,αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο!





Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας



https://www.facebook.com/totalfitness.christos
http://totalfitness-christos.blogspot.com/





8 comments:

  1. Εύχομαι σε όλους καλή χρονιά γεμάτη υγεία και θετική ψυχολογία. Χρήστο συμφωνώ απόλυτα για το σκόρδο άλλο ένα πανίσχυρο αντιβιωτικό. Θα ήθελα όμως να μείνουμε λίγο στο θέμα του μαγειρέματος των τροφών όπως και το έθιξες. Λέμε ότι τρώμε σωστά για να πέρνουμε όλα τα θρεπτικά συστατικά των τροφών. Αλλά όταν μαγειρεύουμε τα φαγητά μας στους 180 και 200 βαθμούς είναι δυνατόν να είμαστε σίγουροι ότι οι βιταμίνες τα μεταλ. στοιχεία κλπ δεν καταστρέφονται και σε ποιο βαθμό; Σε παρακαλώ αν μπορείς πες μου την άποψη σου γιατί γνώρισα πρόσφατα έναν κύριο ωμοφάγο και σύμφωνα με τα λεγόμενα του εμείς τρώμε τροφές νεκρές επειδή στους 200 βαθμούς δεν μένει τίποτα ζωντανό.

    ReplyDelete
  2. Χρήστο, θα ήθελα 2-3 ιδέες με το πού μπορώ να βάλω το ωμό σκόρδο. Κώστα, μου θυμίζει το σχόλιό σου μια φίλη που μου έκανε παρατήρηση που δεν είχα βράσει το κουνουπίδι παρά ελάχιστα, γιατί αυτή το προτιμά λιωμένο. Νομίζω ότι εκεί καταφανώς έχουν "λιώσει" τα όσα θρεπτικά θα μπορούσε να μας δώσει αυτό...

    ReplyDelete
  3. Βλιωρα, ρωτα τη γυναικα σου, τη μανα σου, τη γιαγια σου. Το Χρηστο ρωτας για συνταγες με ωμο σκορδο;
    Πω-πω διαβαζω τα σχολια σου και ειλικρινα δεν την αντεχω τη σκεψη σου και τη λογικη σου.


    Χρηστο, το θεμα που εθιξε ο Κωστης απο Κατερινη με αφορα αμεσα. Γραψε καμια αναρτηση σχετικα, αν θες και μπορεις. Καθε φορα που μαγειρευω, το σκεφτομαι αυτο το πραγμα. Ιδιως οταν βραζω, ψηνω λαχανικα. Βλεπεις τα λαχανικα δυσκολευομαι να τα φαω ωμα οποτε τα μαγειρευα, απο τ' ολοτελα καλη κι η παναγιωταινα. Αλλα ειλικρινα δεν ξερω αν τελικα παιρνω τα θρεπτικα συστατικα που θα ηθελα να παιρνω η αν καταστρεφονται. Για τις φυτικες ινες μπορω μονο να ειμαι σιγουρος...

    ReplyDelete
  4. Βλιωρα, ρωτα τη γυναικα σου, τη μανα σου, τη γιαγια σου. Το Χρηστο ρωτας για συνταγες με ωμο σκορδο;
    Πω-πω διαβαζω τα σχολια σου και ειλικρινα δεν την αντεχω τη σκεψη σου και τη λογικη σου.


    Χρηστο, το θεμα που εθιξε ο Κωστης απο Κατερινη με αφορα αμεσα. Γραψε καμια αναρτηση σχετικα, αν θες και μπορεις. Καθε φορα που μαγειρευω, το σκεφτομαι αυτο το πραγμα. Ιδιως οταν βραζω, ψηνω λαχανικα. Βλεπεις τα λαχανικα δυσκολευομαι να τα φαω ωμα οποτε τα μαγειρευα, απο τ' ολοτελα καλη κι η παναγιωταινα. Αλλα ειλικρινα δεν ξερω αν τελικα παιρνω τα θρεπτικα συστατικα που θα ηθελα να παιρνω η αν καταστρεφονται. Για τις φυτικες ινες μπορω μονο να ειμαι σιγουρος...

    ReplyDelete
  5. Κώστα απ την Κατερίνη, αν μου επιτρέπεις πριν απαντήσει ο Χρήστος να σου πω τη δική μου εμπειρία στην ωμοφαγία. Πραγματι η θερμοκρασία καταστρέφει αρκετές βιταμίνες και ιχνοστοιχεία, ωστόσο η ωμοφαγία δεν είναι η λύση.Αν έχουμε φρέσκα φρούτα,σαλάτες κ.α. στο διαιτολόγιο μας πέρνουμε τα θρεπτικά συστατικά που χρειαζόμαστε χωρις να ανησυχούμε για τα μαγειρεμένα, που στην τελική, η διαδικασία του μαγειρέματος βοηθά ορισμένες τροφές να απελευθερώσουν κάποια συστατικά, τα οποία αλλιώς δεν θα ήταν βιοδιαθέσιμα στον οργανισμό μας.
    Η ωμοφαγία είναι ακρότητα και εγώ τουλάχιστον(διοτι ακολούθησα τη διατροφή αυτή) προτιμώ πλέον να τρώω "νεκρές" τροφές και να αισθάνομαι ζωντανή παρά το αντιθετο.Πραγματικά εκείνη την εποχή απλώς περιφερόμουν και το μόνο που κατάφερα ήταν να χάσω κ το λιγοστό μυικό ιστό που είχα καταφέρει να αποκτήσω.Το κρεατάκι πως θα το φάς;Μετρον αριστον
    ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ

    ReplyDelete
  6. Ειμαι ο ανωνυμος που εκραξε το Βλιωρα:P
    Η ωμοφαγία, Παναγιώτα, προφανώς και είναι ακρότητα, δε θα περνούσε ποτέ από το μυαλό μου να ζήσω έτσι, για όνομα, επίσης είναι γεγονός αυτό που λες ότι κάποιες τροφές μαγειρεμένες είναι που μας προσφέρουν τα καλούδια τους απλόχερα, πχ η ντομάτα το λυκοπένιο της.
    Απλώς αυτό που ζητάω είναι αν ξέρετε να μου πείτε τίποτα γενικούς κανόνες βρασίματος/ψησίματος διάφορων κατηγοριών τροφίμων ώστε να έχω έναν "επιστημονικό" μπούσουλα και να μην πήζω στις υποθέσεις και τα ευχολόγια...:D

    ReplyDelete
  7. Παιδιά είναι ένα όντως σοβαρό θέμα για το οποίο έχω άποψη και μάλλον θα κάνω κάποια ανάρτηση!

    Μέχρι στιγμής τρώω πολλά λαχανικά ωμά ή ελάχιστα βρασμένα.

    ReplyDelete
  8. Ανώνυμε, σε παρακαλώ στείλε μου ένα επώνυμο μήνυμα να μου πεις τι ακριβώς σε δυσκολεύει στα σχόλιά μου. Ώσπου να αποφασίσεις να κάνεις κάτι τέτοιο, μπορείς απλά να μη διαβάζεις τα σχόλιά μου. Είναι επώνυμα και μπορείς εύκολα να τα αναγνωρίσεις.
    Χρήστο, συγνώμη για το ύφος της ανάρτησης, αν ξεπερνά τα όρια που μπορείς να δεχτείς στο blog σου, έχεις, φυσικά το ελεύθερο να τη διαγράψεις...

    ReplyDelete