24.2.24

Υπάρχουν δύο τρόποι για να τρως

 




Ο ένας λοιπόν τρόπος είναι να τρως για να μεγιστοποιείς την απόλαυση του ουρανίσκου σου.

Μιλάμε για πράγματα γλυκά, λιπαρά ή αλμυρά και κυρίως για συνδυασμούς τους.


Παραδείγματα πολλά:

- παγωτά και γλυκά

- πίτσες

- πιτόγυρα

- τηγανιές πατάτες κλπ.

Όλες οι τροφές αυτές είναι ευχάριστες στη γεύση και προκαλούν προσωρινή ευφορία.

Μεσομακροπρόθεσμα όμως θα βλάψουν την υγεία σου αν γίνεται συχνή κατανάλωσή τους.

Οι τροφές αυτές οδηγούν σε παχυσαρκία και πολλές χρόνιες ασθένειες.

Ο άλλος τρόπος είναι να τρως για να μεγιστοποιείς την ενέργεια, την ενάργεια και τα επίπεδα της υγείας σου.

Θα στερηθείς κάποιες από τις παραπάνω νόστιμες τροφές αλλά θα είσαι καλύτερα στην καθημερινότητά σου, θα τα πηγαίνεις καλύτερα με τα κιλά σου, θα διαθέτεις καλύτερο ανοσοποιητικό σύστημα και ως εκ τούτου θα αρρωσταίνεις λιγότερο.

Το μυαλό σου θα είναι πιο καθαρό, πιο δημιουργικό, θα ξυπνάς πιο εύκολα και θα έχεις περισσότερη ενέργεια μέσα στη μέρα.

Οι πιθανότητές σου για χρόνιες ασθένειες θα είναι πολύ μικρότερες.

Έτσι ο καθένας μπορεί να επιλέξει ανάλογα με το σύστημα αξιών του, τη φιλοσοφία του για τη ζωή και τις προτεραιότητές του.

Είναι στο χέρι του ή καλύτερα στο στόμα του.


Να είστε υγιείς, αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο!


Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας


10.2.24

Κάθε μέρα και λίγο πιο δυνατός





 Ήταν καλύτερα να αρχίσεις να ασκείσαι συστηματικά πριν από 10 χρόνια.

Και αμέσως καλύτερα να το κάνεις πριν 5 χρόνια.

Αλλά δεν πειράζει. 

Το επόμενο "καλύτερα" είναι το τώρα.

Άρχισε σήμερα και σ' έναν χρόνο θα ευγνωμονείς τον εαυτό σου για την απόφασή σου αυτή.

Απλά μην έχεις ανεδαφικές προσδοκίες.

Αυτό πάει στάλα-στάλα, σπυρί-σπυρί.

Κάθε μέρα μια στάλα πιο δυνατός.

Λίγο περισσότερη ταχύτητα, λίγο υψηλότερη αντοχή.

Αυτό το λίγο, το σταγόνα τη σταγόνα, είναι η ομορφιά και η πεμπτουσία της διαδικασίας.

Οι μέρες συναθροίζονται σε εβδομάδες, οι εβδομάδες σε μήνες και το λίγο γίνεται πολύ.

Κι εσύ αλλάζεις.

Και μαζί σου και το μικροπεριβάλλον σου.

Αρκεί να έχεις λίγο υπομονή.

Αρκεί να μην τα παρατήσεις.

Αξίζει τον κόπο όσο λίγα πράγματα.


Να είστε υγιείς, αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο!


Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας


27.1.24

Εάν έχετε μόνο 10' διαθέσιμα το πρωί

 



Ο χρόνος είναι λιγοστός για τους περισσότερους αλλά για 10' δεν νομίζω ότι πρέπει να το συζητάμε.

Με 10' λεπτά θα πει βέβαια κάποιος "τι μπορεί να περιμένεις ρε φίλε";

Με 10' λοιπόν δεν κερδίζεις μεν το σώμα και τις αντοχές που επιθυμείς - γι' αυτά

 χρειάζεται πολύ περισσότερη προσπάθεια - αλλά σίγουρα κερδίζεις τη μέρα σου.

Θα πας στη δουλειά σου άλλος άνθρωπος, δοκίμασε και θα πεισθείς.


Με 10' άσκηση το πρωί θα έχετε :

- καλύτερη διάθεση

- περισσότερη ενέργεια

- το μυαλό σας θα δουλεύει καλύτερα

- καλύτερη λεμφική ροή

- καλύτερη εστίαση

- καλύτερη αιμάτωση και οξυγόνωση σώματος και μυαλού.

Τι να κάνετε:


1. Aερόβιο κομμάτι

 Κάντε για 5' επιτόπιο τροχάδην.

Αν θέλετε το κάτι παραπάνω, κάντε ανάμεσα και 8 σπριντ των 10".

2. Βάρη

Κάντε 10 σετ από 30" το καθένα.

Κάντε δύο σετ από τις big five.

 Δηλαδή πιέσεις στήθους και ώμων, μια κωπηλατική, καθίσματα και ρουμάνικες άρσεις θανάτου.

 Με μπάρα ή βαράκια.

Κάντε το και δείτε τη μέρα σας να απογειώνεται.


Να είστε υγιείς, αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο!


Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας


20.1.24

Κάποια μέρα θα κλείσεις τα 50...

 



Κάποια μέρα λοιπόν θα κλείσεις τα 50 και:

- θα νιώσεις την ανάσα σου να αγριεύει ανεβαίνοντας εκείνη την ίδια ανηφόρα

- θα πας να παίξεις / τρέξεις με τα παιδιά σου και θα συνειδητοποιήσεις ότι τα παιχνίδια ήταν μέχρι εδώ

- θα νιώσεις τη λίμπιντο σου να ατονεί, δεν θα έχεις την ίδια επιθυμία για σεξ

- θα νιώσεις παροδικά και περίεργα πονάκια στην αρχή που με τον χρόνο θα γίνονται μόνιμα

- θα αρχίσεις να το σκέφτεσαι για να σκύψεις να πάρεις κάτι που σου έπεσε κάτω

- εκεί που έβαζες τις κάλτσες σου όρθιος τώρα θα δυσκολεύεσαι και καθιστός

- γενικά όλες οι σωματικές δοκιμασίες θα γίνονται πιο δύσκολες, η δύναμή σου θα υποχωρεί, οι μικροθλάσεις και τα πιασίματα θα γίνονται όλο και πιο συχνότερα

- αλλά κυρίως θα σηκώνεσαι πιο δύσκολα τα πρωινά και με λιγότερο ενθουσιασμό και ενέργεια για τη μέρα που έρχεται.

Μην το αφήσεις να συμβεί αυτό!

Ή τουλάχιστον καθυστέρησέ το όσο πάει.

Άρχισε να γυμνάζεσαι όσο το δυνατόν νωρίτερα.

Μάθε να τρως για να στηρίζεις το σώμα σου και το μυαλό σου και όχι για τη φευγαλέα ευχαρίστηση του ουρανίσκου σου.

Στο χέρι σου είναι...


Να είστε υγιείς, αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο!


Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας


18.12.23

Άσκηση-άσκηση-άσκηση για τη νέα και για κάθε χρονιά




 Μην αμελείτε ποτέ τη σωματική άσκηση όσο πιεσμένοι ψυχολογικά κι αν είστε. 

Η άσκηση αποσυμφορεί την πίεση, είναι δικλείδα ασφαλείας.

Μην την αμελείτε όσο κι αν ο ελεύθερος χρόνος σας είναι ελάχιστος.

Η άσκηση δημιουργεί έξτρα χρόνο, ή καλύτερα σε κάνει να χωράς περισσότερα πράγματα στον υπάρχοντα.

Η άσκηση χαρίζει περισσότερη υγεία, άρα λιγότεροι γιατροί, φάρμακα και νοσοκομεία.

Μικρότερη εξάρτηση από τους άλλους ακόμη και στις ύστερες ηλικίες και αποφυγή χρόνιων σωματικών πόνων και ασθενειών.

Η άσκηση κάνει τον καθένα μας αποτελεσματικότερο και πιο πετυχημένο στη δουλειά του, στις σπουδές του, παντού.

Γιατί η άσκηση αφορά περισσότερο το μυαλό παρά το σώμα.

Η άσκηση είναι δικαίωμα, είναι προνόμιο, όχι καταναγκασμός και υποχρέωση. 

Να είσαι ευγνώμων που μπορείς να ασκηθείς, δεν είναι κάτι το δεδομένο.

Η άσκηση είναι η καλύτερη αφετηρία για δημιουργία, είναι ομορφιά, είναι ποίηση.

Με την άσκηση θα ζήσεις πολύ καλύτερα τη ζωή σου, θα εισπράξεις περισσότερα μερίσματα απ' αυτήν.

Η άσκηση είναι μια διαρκής, καθημερινή γιορτή του σώματος και του πνεύματος.

Άσκηση λοιπόν για τη νέα χρονιά και για κάθε χρονιά.


Να είστε υγιείς, αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο!


Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας

11.11.23

Ποια είναι η καλύτερη αερόβια άσκηση;




 Ειλικρινά μη σπάτε το κεφάλι σας για να βρείτε τη σωστή απάντηση στο ερώτημα αυτό.

Η καλύτερη αερόβια άσκηση είναι αυτή στην οποία μπορείτε να προσκολληθείτε εύκολα και να δείχνετε συνέπεια σε βάθος χρόνου.

Αρκεί λοιπόν να την κάνετε συστηματικά και για να γίνεται αυτό θα πρέπει να σας αρέσει και να προσβλέπετε στην επόμενη προπόνηση.

Το κύριο θέμα είναι να σηκώνεστε από τον καναπέ σας και να γυμνάζετε συστηματικά την καρδιά και το μυαλό σας.

Από κει και πέρα τώρα, ο πλουραλισμός είναι πάντα καλό πράγμα. 

Ας κάνετε δύο ή και τρεις μορφές αερόβιας. Κάθε μία θα σας προσφέρει και κάτι διαφορετικό.

Για παράδειγμα κάποιος που τρέχει, μπορεί να κάνει και σπριντ που και που.

 Ή απλά να περπατάει για ενεργητική αποκατάσταση ή όταν είναι πολύ κουρασμένος για τρέξιμο. Άλλωστε δεν είναι όλες οι μέρες ίδιες.

Ή να κάνει λίγο κολύμπι ή ποδηλασία π.χ.

Τέλος επειδή οι άνθρωποι διαφέρουν πολύ μεταξύ τους από πλευράς φυσικής κατάστασης, σωματοδομής, ηλικίας κλπ. θα πρέπει να επιλέγουν μορφές αερόβιας που να συνάδουν με τα δικά τους χαρακτηριστικά.

Το πιο βασικό είναι κανείς να κινείται αρκετά σε ημερήσια βάση και να μη μένει αραχτός κατά το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος του χρόνου του.


Να είστε υγιείς, αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο!

Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας


https://www.facebook.com/totalfitness.christos
http://totalfitness-christos.blogspot.com/

21.10.23

Βασικοί λόγοι για να τρέχετε έξω

 



Και βέβαια κατά προτίμηση στο δάσος.

1. Το τρέξιμο στο δάσος δεν μόνο μια καρδιοαναπνευστική άσκηση αλλά και πρώτης τάξης προληπτική ή θεραπευτική ψυχοθεραπεία.

2. Στο σπίτι ή στο γυμναστήριο είναι δύσκολο να σπριντάρεις.

3. Δεν μπορεί να προσπορισθεί κανείς εύκολα κέρδη όπως αύξηση του όγκου των τριχοειδών αγγείων ή η δημιουργία εγκεφαλικών νευρώνων και νευροσυνάψεων. Αυτό είναι απλά δύσκολο να γίνει πάνω σε ένα διάδρομο.

4. Να τρέχεις μέσα στην ομορφιά και στην εναλλαγή τοπίων είναι κάτι που δύσκολα το βαριέσαι. Το αντίθετο με το να βλέπεις τον απέναντι τοίχο όταν τρέχεις πάνω σε διάδρομο.

5. Στο δάσος υπάρχει καθαρός αέρας και μπόλικο οξυγόνο. Μέσα σε κλειστούς χώρους η ποιότητα του αέρα είναι αμφίβολη.

Βέβαια από το τίποτα, χίλιες φορές καλύτερα να τρέχει κανείς πάνω σε διάδρομο σε κλειστό χώρο.

Και να αναγνωρίσω ότι το τρέξιμο έξω μπορεί να έχει δύο μειονεκτήματα.

Πρώτα απ' όλα το θέμα της ασφάλειας ειδικά για τις γυναίκες. Έχω πέσει σε σκυλιά και ξέρω πολύ καλά τους κινδύνους.

Και βέβαια το θέμα των καιρικών συνθηκών. Πολλές μέρες του χειμώνα είναι εξαιρετικά  δύσκολο να τρέξει κανείς έξω εκτός αν είναι φανατικός του είδους.

Κάντε ότι μπορείτε, κάθε είδος άσκησης είναι κέρδος και πρόοδος.

Αν όμως έχετε τη δυνατότητα να τρέξετε μέσα στη φύση με ένα λογικό επίπεδο ασφάλειας, είναι ότι καλύτερο για το σώμα σας και κυρίως για το μυαλό σας


Να είστε υγιείς, αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο!

Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας


https://www.facebook.com/totalfitness.christos
http://totalfitness-christos.blogspot.com/