25.11.22

Η άσκηση μπορεί να έχει πλάκα!





 Άσχετα με το τι λέει ο καθένας, δεν είναι πουθενά γραμμένο σε πέτρα ότι πρέπει:

- η προπόνηση να διαρκεί τουλάχιστον 90' για να αποδώσει, ούτε καν μία ώρα

- να σου βγαίνει το λάδι για να έχεις αποτελέσματα

- να τρέμεις τις προπονήσεις, να μην τις βλέπεις σαν διασκέδαση.

Το αντίθετο ακριβώς!

Η προπόνηση πρέπει να μοιάζει με διασκέδαση.

Αν βαριέσαι αφόρητα τον διάδρομο, πάρε ένα φίλο ή τον σκύλο σου και βγες για τρέξιμο στη φύση.

Αν μισείς το πολύωρο τρέξιμο, κάνε σπριντάκια ή κάποια άλλη μορφή διαλειμματικής.

Αν σε τρομάζουν τα βάρη, κάνε κάποια άλλη μορφή αντιστάσεων: καλλισθενικές, λάστιχα, μηχανήματα, μονόζυγο σε ένα κλαδί δέντρου, TRX στην ύπαιθρο κλπ.

Οτιδήποτε μπορείς να το κάνεις με ευχαρίστηση.

Όσο για τη διάρκεια, σίγουρα δεν χρειάζεται μια ολόκληρη ώρα που πιθανόν σε σκοτώνει ή δεν την έχεις ή δεν βρίσκεις το νόημα.

Υπάρχουν σύντομες προπονήσεις αυξημένης έντασης που δίνουν εκπληκτικά αποτελέσματα.

Σε 15' μπορείς να κάνεις μια προπόνηση σπριντ και να είσαι πολύ καλύτερα από όσους καταπίνουν τα χιλιόμετρα.

Ή να κάνεις προπονήσεις με αντιστάσεις, όπως ακριβώς σε εκφράζουν, για 20 απαιτητικά λεπτά και να έχεις - σε συνδυασμό με προσεγμένη διατροφή - καλύτερα αισθητικά αποτελέσματα από εκείνους που τσακίζουν μέσες και γόνατα.

Όλο το θέμα είναι να μη βλέπεις την άσκηση σαν καταναγκασμό. Δεν μπορεί να υπάρξει διατηρησιμότητα σε τέτοιες συνθήκες....


Να είστε υγιείς, αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο!


Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας



20.11.22

Βάρη και ανεδαφικές προσδοκίες

 



Tα βάρη βελτιώνουν και αναδεικνύουν το κορμί μας.

To κάνουν πιο θελκτικό, πιο δυνατό, πιο fit, πιο ανθεκτικό.

Παίρνουν το κορμί μας από μια κατάσταση Α και βάσει του γενετικού μας δυναμικού το φθάνουν σε μια πιο προχωρημένη και βελτιωμένη κατάσταση Β.

Όχι μόνο από αισθητικής άποψης αλλά κυρίως από λειτουργικής.

Τα βάρη λοιπόν δίνουν ένα σώμα που μπορεί να αντιμετωπίσει πιο εύκολα διάφορες προκλήσεις της καθημερινής μας ζωής.

Δίνουν δύναμη και καλύτερη σωματική σύνθεση.

Προσέξτε όμως την έννοια του γενετικού δυναμικού.

Τα βάρη θα κάνουν το καλύτερο δυνατό για το σώμα που μας έδωσαν οι γονείς μας αλλά δεν μπορούν να αλλάξουν τα βασικά χαρακτηριστικά του.

Γι αυτό δεν πρέπει να τρέφουμε ανεδαφικές προσδοκίες από τα βάρη.

Δεν μπορούν να μας κάνουν π.χ. να έχουμε μακρύτερα και λεπτότερα άκρα, μεγαλύτερο και πιο συμμετρικό με το υπόλοιπο μας σώμα κορμό.

Θα μας δώσουν όμως ότι καλύτερο μπορούν με βάση τα γενετικά μας χαρακτηριστικά και αυτό δεν είναι καθόλου λίγο.


Να είστε υγιείς, αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο!

Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας


6.11.22

Πρωτεΐνη και τροφική θερμογένεση

 



Για να λάβουν χώρα η πέψη, η απορρόφηση και ο μεταβολισμός μιας τροφής στο σώμα μας, χρειάζεται να δαπανηθεί ενέργεια.

Αυτή η ενέργεια λέγεται θερμικό αποτέλεσμα ή τροφική θερμογένεση της υπόψη τροφής.

Άρα για να παραχθεί ενέργεια από τις τροφές που καταναλώνουμε, θα πρέπει να καταναλωθεί ενέργεια για τις ως άνω λειτουργίες

Αυτό ήταν κακό για τους προγόνους μας που πάλευαν για να επιβιώσουν αλλά καλό για εμάς τους σύγχρονους ανθρώπους που υπερκαταναλώνουμε τροφές και παλεύουμε αέναα με την παχυσαρκία.

Δεν έχουν όμως όλες οι τροφές το ίδιο τροφικό αποτέλεσμα.

 Εξαρτάται από τα ποσοστά των μακροθρεπτικών στοιχείων που περιέχουν.

Η πρωτεΐνη έχει με διαφορά τη μεγαλύτερη τροφική θερμογένεση από τα 3 μακροθρεπτικά στοιχεία και είναι της τάξης του 20-30%.

Σε αντιδιαστολή τα λίπη έχουν τη μικρότερη: 0-3% και οι υδατάνθρακες είναι κάπου στη μέση με 5-10%.


Αυτό δηλαδή μπορεί να σημαίνει ότι τρώμε φουλ πρωτεΐνη και σωθήκαμε;

Σε καμία περίπτωση!

 Κι αυτό γιατί έχουμε ανάγκη απ' όλα τα μακροθρεπτικά στοιχεία αφ' ενός και αφ' ετέρου δεν πρέπει να γίνεται υπερβολή με την πρωτεΐνη.

Η πολλη πρωτεΐνη λύνει κάποια προβλήματα αλλά δημιουργεί άλλα.

Μέτρον άριστον!

Εκείνο που πρέπει να εξασφαλίσουμε, είναι να τρώμε επαρκή πρωτεΐνη γιατί τυχόν έλλειψή της προκαλεί πολύ μεγάλα προβλήματα στον οργανισμό.

Όσοι γυμνάζονται έντονα με βάρη έχουν μεγαλύτερες ανάγκες.



Να είστε υγιείς, αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο! 



Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας


https://www.facebook.com/totalfitness.christos

30.10.22

Στου κουφού την πόρτα...

 



Έπεσε τις προάλλες το μάτι μου - καθώς σερφάριζα στο facebook - σε μια σελίδα με διαιτητικά συμπληρώματα.

Προφανώς ανήκε σε κάποιον dealer γνωστής εταιρείας.

Βλέπω 100 σχόλια οπότε μου κίνησε το ενδιαφέρον.

Για να μπω να δω τι γίνεται...

Είχα μια αίσθηση του τι θα δω αλλά δεν περίμενα τέτοια άγνοια, τέτοια αδαημοσύνη.

Οι υποψήφιοι πελάτες ρωτούσαν μόνο πόσο κάνει το x σκεύασμα και σε πόσο χρόνο θα χάσει κιλά. Μερικοί έθεταν και συγκεκριμένα νούμερα.

Ο δε dealer δεν χαλούσε χατίρια. Και γιατί να το κάνει;

Δεν έχω κανένα θέμα με τον dealer.

 Kαλά κάνει και μαζεύει τα λεφτά τους. 

Όπως καλά κάνουν και οι αστοιχείωτοι και αμετροεπείς influencers και τρώνε με χρυσά κουτάλια.

Το θέμα είναι ότι αυτός είναι ο κόσμος-πελάτης στην πλειοψηφία του. 

Αμαθής, ανίδεος και κυρίως χωρίς καμία όρεξη να βασανίσει λίγο το μυαλό του για να μάθει πέντε στοιχειώδη πράγματα. 

Καταπίνει αμάσητο ότι του σερβίρουν οι κάθε λογής dealers και influencers.

Που συνήθως είναι ένα ποτό, μια σκόνη ή κάποια χάπια που θα σε κάνουν και γαμώ...


Να είστε υγιείς, αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο!

Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας


26.10.22

Δεν είμαστε σκουπιδοτενεκέδες





 Επειδή δεν είμαστε σκουπιδοτενεκέδες θα πρέπει ότι βάζουμε στο στομάχι μας να μας βοηθάει να γινόμαστε λίγο καλύτεροι.

Λίγο πιο υγιείς, λίγο πιο εμφανίσιμοι, λίγο ενεργητικότεροι και αποδοτικότεροι, με λίγο διαυγέστερο μυαλό.

Κάθε θερμίδα που παίρνουμε θα πρέπει θεωρητικά να μας δίνει το μαξιμουμ των θρεπτικών συστατικών που μας βοηθούν να λειτουργούμε στις υψηλές στροφές.

Ο κόσμος ενδιαφέρεται περισσότερο για το πως θα ταΐσει σωστά το αμάξι του παρά το σώμα του.

Eίναι πολύ κοντόφθαλμο να τρώμε οτιδήποτε σαβούρα μας βοηθάει να νιώσουμε καλά για 5 λεπτά ενώ μας καταβαραθρώνει συστηματικά.

Τη μεγάλη εικόνα θα πρέπει να βλέπουμε πάντα και όχι τις ασήμαντες λεπτομέρειες.

Και η μεγάλη εικόνα είναι μια δημιουργική, πληρέστατη ζωή γεμάτη σθένος, υγεία, δυνατές εμπειρίες και συναισθήματα.

Όχι πως θα νιώσουμε καλά για λίγες στιγμές καταβροχθίζοντας πίτσες, πιτόγυρα και παγωτά και υποσκάπτοντας το μέλλον μας.




Να είστε υγιείς, αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο! 



Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας


https://www.facebook.com/totalfitness.christos


9.10.22

Το μεγάλο μυστικό για να χάσετε κιλά

 



Όταν  ασχολούμστε με την απώλεια βάρους, όλοι επικεντρωνόμαστε στην άσκηση και στη διατροφή.

Η διατροφή είναι όντως η πιο βασική παράμετρος για την απώλεια κιλών αλλά δεν συμβαίνει το ίδιο και με την άσκηση.

Πολύ μεγαλύτερη σημασία έχει η κίνηση, το πόσο δηλαδή κινείται το σώμα μας αν αφαιρέσουμε την άσκηση.

Πραγματικά η άσκηση αφορά μόνο 3-5 ώρες του εβδομαδιαίου χρόνου μας ενώ η κίνηση τα 2/3 αυτού.

Αν ασκούμαστε 3-5 ώρες την εβδομάδα και τις υπόλοιπες είμαστε κατά βάση αραχτοί και ακροβολισμένοι σε κάποιον καναπέ, δεν υπάρχει σωτηρία.

Αν όμως ανεβοκατεβαίνουμε σκάλες, κάνουμε δουλειές και ψώνια, παίζουμε παιχνίδια κίνησης και κυρίως αν περπατάμε, το πράγμα αλλάζει κατά πολύ.

Στο γυμναστήριο μπορεί να χάσουμε 500 θερμίδες και με την κίνηση τις διπλάσιες τουλάχιστον.

Ένας εύκολος τρόπος είναι να μετράμε με κάποιο smartwatch το πόσα βήματα κάνουμε καθημερινά.

Με τίποτα δεν θα πρέπει να πέφτουμε κάτω από τα 10000 ημερησίως ενώ ισχυρή είναι η σύσταση να ξεπερνάμε τις 12500.

Αν θα έπρεπε να ιεραρχήσουμε τα όπλα για την απώλειά βάρους θα ήταν λογικό να καταλήξουμε:

Διατροφή - Κίνηση - Άσκηση.


Να είστε υγιείς, αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο! 




Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας


https://www.facebook.com/totalfitness.christos

2.10.22

Θέλω να χάσω κιλά...






 Όταν λες αυτά τα λόγια μπορεί να έχεις κάνει ένα ελάχιστο βήμα, όμως το πιθανότερο είναι να μην έχεις κάνει τίποτα.

Γιατί τα λόγια είναι λόγια.

Για να πεις πως έκανες κάτι, πρέπει να υπάρχει πράξη, οσοδήποτε μικρή.

Για να χάσεις κιλά θα πρέπει να κερδίσεις κάποιες νέες συνήθειες, θα πρέπει να αναδιαμορφώσεις την καθημερινότητά σου με καινούρια αντίμετρα απέναντι στις παλιές.

Μιλάμε για μια νέα νοοτροπία, ένα παιχνίδι πολύ διαφορετικό από το ¨απλά χάνω κάτι".

Αυτό που θα κερδίσεις μπορεί να έρθει μαζικά ή σταγόνα-σταγόνα, ανάλογα με το πόσο δουλεμένο είναι το μυαλό και ο τρόπος σκέψης σου.

Αλλά σε κάθε περίπτωση, κέρδος θα υπάρχει.

Η αλλαγή προχωράει με τον ρυθμό που μπορεί να αντέξει ο χαρακτήρας του καθένα.

Σε κάθε όμως περίπτωση αυτό που λες ή σκέφτεσαι θα πρέπει να μετουσιωθεί σε κάτι το απτό, αλλιώς θα μείνει στη σφαίρα των ευσεβών πόθων.

Να είστε υγιείς, αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο! 



Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας


https://www.facebook.com/totalfitness.christos