10.2.13

Επιλέγω να είμαι 100/100 fit!







Η ζωή είναι πολύ μικρή για να τη βιώνουμε με ένα μικρό μόνο ποσοστό του δυναμικού μας! Αυτό απλά αποτελεί μια μη επιλογή!

Την σύντομη ζωή μας πρέπει να την απομυζήσουμε στο έπακρο κι αυτό δεν είναι εφικτό αν δεν βρίσκεται κανείς σε μια κατάσταση total fitness. 

Mυαλό και σώμα μαζί, σε μια αγαστή συνεργασία που θα φέρει το ποθούμενο αποτέλεσμα!

Σήμερα έκλεισα 100 μέρες συνεχούς προπόνησης σε μια προσπάθεια να ανακαλύψω τα σωματικά μου και ψυχικά όρια! 

Δεν είμαι βέβαιος αν τα βρήκα αλλά ήταν σίγουρα κάτι από το οποίο αποκόμισα σημαντικά οφέλη με κυριότερο το ότι επανήλθα στη σωστή τροχιά! Είχα παρεκκλίνει για εύλογους μεν λόγους αλλά μη αποδεκτούς για το δικό μου τρόπο σκέψης και δράσης.

Το προπονητικό μέρος της προσπάθειάς για τις πρώτες έξι εβδομάδες περιγράφεται εδώ αν εξαιρέσουμε τον περίπατο που τελικά έγινε τρέξιμο γιατί το βρίσκω σχεδόν αδύνατον να περπατήσω:


Σωματική μεταμόρφωση 6 εβδομάδων: ζητούνται σύντροφοι!


Τις επόμενες μέρες συνέχισα ως εξής:

1. Mία μέρα βάρη όπως περιγράφονται στο παραπάνω link ( μεταβολική προπόνηση)

2. Μία μέρα σπριντ σε ανηφόρα 15-20% και μετά αυτοσχέδιο crossfit για 15' με μονόζυγο,πουσάπς,χειροβάδιση,ρίξιμο πέτρας κλπ.

3. 45' τρέξιμο εκ των οποίων 25' σε ανηφόρα με  160 σφυγμούς και 20' σε κατηφόρα με 140 περίπου.

Τα αποτελέσματα εν ολίγοις:

- 7,5 κιλά λιγότερα,κυρίως από λίπος.

Σουλουπώθηκα καλά στην περιοχή κάτω από τον αφαλό και  σ' αυτό που αποκαλείται love handles. 

Kράτησα καλά τον όγκο μου. Όχι μεγάλη γράμμωση αλλά αρκούντως σέξι.

- Εκεί που ήταν καταλυτική η βελτίωση ήταν σε ευεξία,διάθεση,ενέργεια και παραγωγικότητα. Τώρα έχω την αίσθηση ότι χωράω περισσότερα πράγματα στη μέρα μου και περιμένω σημαντική βελτίωση μόλις υποχωρήσουν τα συμπτώματα της υπερπροπόνησης.

Τα κυριότερα προβλήματα που αντιμετώπισα:

- σωματική και ψυχική κούραση
- αντίξοες καιρικές συνθήκες στο 1/3 των προπονήσεων αλλά γενικά πήγε καλά αυτός ο χειμώνας
- η μικρή διάρκεια της μέρας που το Δεκέμβριο με έκανε να τρέχω στα σκοτάδια
- διάφοροι μικροτραυματισμοί που ευτυχώς δεν επιδεινώθηκαν

Πως το πάλεψα:

- μεγάλη συμπαράσταση από εσάς και κυρίως από καμιά εικοσαριά άτομα
- εσωτερική υποκίνηση και στράτευση και βέβαια η ανάγκη να είμαι συνεπής σε αυτά που γράφω
- ο χρόνος που έχει την κακή συνήθεια να μη περιμένει
- καλή υποδομή γιατί αλλιώς δεν έβγαινε με τίποτα!
- το δέλεαρ της Ιnfacoma (21-24 Φεβρουαρίου)

Πέρασα δύσκολές στιγμές. Έτρεχα μούσκεμα στα σκοτάδια και στις λάσπες, με πόδια πολύ κουρασμένα αλλά πραγματικά ούτε δευτερόλεπτο δεν σκέφτηκα να τα παρατήσω.

Η διατροφή μου

- τίποτα από junk food
- τίποτα από ζάχαρη και άσπρο αλεύρι
- τίποτα από υγρές θερμίδες
- τίποτα από γαλακτοκομικά
- μόνο βρώμη και κινόα από δημητριακά
- 1-2 ποτήρια κρασί την εβδομάδα από αλκοόλ
- λίγο σοκολάτα 80% για γλυκό ή ταχινόμελο δικής μου παρασκευής.

Η βάση ήταν:

Πολύ νερό - 3 λίτρα τη μέρα.

Πρωτεΐνη

- δύο αυγά oλόκληρα, βιολογικά κάθε πρωί
- άλιπα μέρη από κοτόπoυλο και γαλοπούλα
- πολλά λιπαρά ψάρια, ακόμη και από κονσέρβα.

Λίπη

- ηλιόσποροι ,κολοκυθόσποροι,αμύγδαλα και καρύδια - ωμά εννοείται!
- αβοκάντο
- εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο
- ταχίνι

Υδατάνθρακες

- τόνοι από σταυρανθή: μπρόκολο,λάχανο,κουνουπίδι κλπ.
- μέτριες ποσότητες από φρούτα εποχής
- καστανό ρύζι,πατάτες,λίγα ζυμαρικά ολικής. Εννοείται ότι δεν αγγίζω άσπρο ψωμί και ρύζι καθώς και τα  κοινά ζυμαρικά.

Cheat days: Mία φορά την εβδομάδα,σε έξοδο έτρωγα κάποιο γλυκό ή γενικά έκανα κάποια μικροατασθαλία.

Γαλακτοκομικά δεν τρώω για δικούς μου λόγους αλλά δεν είμαι αντίθετος σε γιαούρτι,κεφίρ ή λίγο φέτα. Αντίθετα δεν θα ακουμπούσα ποτέ το κοινό αγελαδινό γάλα.

Συμπληρώματα

Είμαι φιλοσοφικά αντίθετος σε κάθε τεχνητή,έξωθεν βοήθεια αλλά δεν είμαι και υποχόνδριος! Πιστεύω πάντως ο ερασιτέχνης θεράπων της άσκησης δεν χρειάζεται συμπληρώματα και βέβαια το αποδεικνύω ο ίδιος στην πράξη

Τον επόμενο στόχο μου θα τον καθορίσω μόλις συνέλθω από την υπερπροπόνηση και εκτιμήσω με ακρίβεια την πραγματική μου κατάσταση. Το μόνο σίγουρο είναι ότι οποιαδήποτε κίνηση θα είναι προς τα μπροστά!

Να είστε υγιείς,αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο! 

Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας


https://www.facebook.com/totalfitness.christos
http://totalfitness-christos.blogspot.com/













24 comments:

  1. Ωραιο αρθρο και ακρως υποκινητικο...Θα ηθελα να ρωτησω αν υπαρχει βαση στη θεωρια που υποστηριζεται αποδιαφορους για το κατα ποσο οι πολλες επαναληψεις και το εντονο τρεξιμο λειτουργουν επιβαρυντικα για τις αρθρωσεις η προκειται για υπερβολες?

    Ευχαριστω

    ReplyDelete
  2. Συγχαρητήρια για το άρθρο σου!Όντως άκρως υποκινητικό!
    Θα ξεκινήσω και εγώ κάτι ανάλογο απο μεθαύριο και θα το τραβήξω ως τον απρίλιο.
    Πως μπορώ να σε στείλω φωτογραφίες μου να δώσεις μια γνώμη-άποψη για το σώμα μου?Και φυσικά συμβουλές.

    ReplyDelete
  3. Αυτό το άρθρο και αν δεν είναι ΚΙΝΗΤΡΟ για όλους εμάς τους ..φρέσκους !!! Μπράβο ρε Χρήστο !!!

    ReplyDelete
  4. Χρήστο σε ευχαριστώ για την έμπνευση που μου δίνεις! Αυτή την περίοδο κάνω μια κυκλική προπόνηση με περπάτημα, τρέξιμο και βάρη χωρίς διαλείμματα ανάμεσα στα σετ. Θέλω να σε ρωτήσω την γνώμη σου για το crossfit. Είναι μόδα ή αξίζει κανείς να ασχοληθεί?

    ReplyDelete
  5. ΧΡΙΣΤΆΡΑ ΜΟΥ ΕΙΣΑΙ ΜΑΧΗΤΉΣ !!!

    http://www.youtube.com/watch?v=He08ghLwMS4&feature=player_

    Γιώργος-Κρήτη

    ReplyDelete
  6. με το σκοινακι πως μπορω να κανω διαλλειμματική ασκηση?επίσης θέλω να ρωτήσω αν η yoga βοηθάει στην μυική τόνωση στις γυναίκες.

    ReplyDelete
  7. Ανωνυμη 12:22

    το σχοινάκι μπορεί να αποδειχθέι μια εξαιρετική μορφή δαιλλειματικής άσκησης με τη μορφή εναλλαγής γρήγορα-αργά.Σε παραπέμπω σε αρκετούς αθλητες(πχ μποξέρ)που θέλουν να βελτιώσουν την φυσική τους κατάσταση.Επιπλέον δεν υπάρχει περιοριστικός παράγοντας όσον αφορά το καιρό κ την έλλειψη χώρου(κ στο σαλόνι σου μπορείς να το κάνεις),αρκεί οι παλμοί σου να φτάνουν σε σεβαστό αριθμο/λεπτό ώστε να προσπορίσειςστον ευαυτό σου τα ωφέλη της σωματοστατίνης.

    Όσον αφορά τη σύγχρονη μόδα κ μανία της γιόγκα θα έλεγα να μην ασχοληθείς με ημίμετρα.ΜΟΝΟ η άσκηση με βάρη μπορεί να να οδηγήσει σε αλλαγή κ σύλευση(αυτο που αναφέρεις ως μυική τόνωση).Επιπλέον οι φόβοι κυρίως των γυναικών για υπερβολική υπερτροφία είναι αστείοι κ αβάσιμοι(δεν έχουν το ορμονικό προφίλ για κάτι τέτοιο).Χωρίς προπόνηση με βάρη έστω κ αν αδυατίσει κάποιος,θα μοιάζει απλά ο ίδιος σε μικρογραφία.ΜΟΝΟ η προπόνηση με βάρη μπορεί να αλλάξει τη σύσταση κ εμφάνιση του σώματος.

    Όσον αφορά τη γιόγκα να γνωρίζεις πως είναι μια μορφή λατρείας που δεν συνάδει με το χριστιανισμό.'Οπως δεν γίνεται να κοιτάς τα άστρα χωρίς να δεις τον ουρανό,έτσι απλά δεν μπορεί να αφερεθεί το τελετουργικό κομμάτι κ να κρατήσεις μόνο την εκγύμναση.Να γνωρίζεις επίσης πως οι διάφορες στάσεις επιβαρύνουν διάφορα μέρη κ αδένες του σώματος.

    http://anavaseis.blogspot.gr/2012/10/blog-post_7246.html

    http://hristospanagia.blogspot.gr/2010/04/yoga.html

    ReplyDelete
  8. Σωματοτροπίνης(αυξητικής ορμόνης)ήθελα να πω κ όχι σωματοστατίνης

    ReplyDelete
  9. Τα ανωτερω = 200αρια?
    5 φορες ανα προπονηση?

    ReplyDelete
  10. Τα αποτελέσματα τα αναμέναμε πως κ πως, αν κ ήταν σίγουρο πως θα ήταν τα καλύτερα δυνατά, γιατί δεν περιμέναμε κ κάτι λιγότερο από σένα! Από την ικανοποίηση και την πληρότητα που νιώθεις παίρνουμε κ εμείς μια μυρωδιά για να επιδιώξουμε με τη σειρά μας τους δικούς μας στόχους!
    ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ

    ReplyDelete
  11. αλεξανδροςFebruary 14, 2013 at 4:44 AM

    Φιλε μου πρωτα απο ολα ευχαριστουμε για την παρακινηση..Θελω να σε ρωτησω για πιο λογο εισαι αντιθετος στα γαλακτοκομικα δεδομενου τα πολλα διατροφικα οφελη που προσφερουν.. Επισης τι γαλα θα προτεινες ως καλυτερη επιλογη; Ευχαριστω εκ των προτερων

    ReplyDelete
  12. Στις αρθρώσεις το έντονο τρέξιμο δεν επιδρά αρνητικά. Το πολύχρονο τρέξιμο μεγάλων αποστάσεων σε σκληρούς δρόμους και κατωφέρειες μπορεί να βλάψει.Αλλά καμία περίπτωση δεν είναι ίδια με την άλλη!

    Φωτογραφίες μπορείτε να στέλνετε μέσω του inbox στο facebook!

    Το crossfit είναι πολύ καλό!

    Γιώργο να είσαι καλά φίλε!

    Η yoga είναι θαυμάσιος τρόπος άσκησης αλλά όχι γι αυτό που λες.

    8x200m

    Παναγιώτα φιλιά!

    Αλέξανδρε δεν είμαι αντίθετος με τα γαλακτοκομικά. Διάβασε με προσοχή τα άρθρα μου! Γάλα προτίμησε πρόβειο ή κατσικίσιο και αν μπορείς βιολογικό!

    ReplyDelete
  13. Συγχαρητήρια!...και έψαχνα για κάποιον να με υποκινήσει!Μόλις τον βρήκα και το σημαντικότερο βρήκα τον τρόπο.Ευχαριστώ.Τώρα εκτός από στόχο έχω πρόγραμμα και χρονοδιάγραμμα.Καλή συνέχεια!

    ReplyDelete
  14. Αρμονία στη ζωή μας!

    ReplyDelete
  15. πριν 3 περιπου χρονια επεσα πανω σε ενα απο τα αρθρα σας. Απο τοτε τα εχω διαβασει ολα (μερικα περισσοτερες απο μια φορες). Αρχισα σιγα σιγα να αλλαζω ολα αυτα που ετρωγα. και οσο εβλεπα οτι ετσι αρχιζε να αποδιδει και η ασκηση περισσοτερο, συνεχιζα. τωρα πια ειναι τροπος ζωης με στοχο να ειμαι καλυτερος καθε μερα. οι διαφορες που ειδα στο σωμα μου ηταν αυτες που περιμενα τοσα χρονια. μα κυριως, νιωθω καλυτερα απο ποτε!!! ευχαριστω πολυ για ολες τισ πολυτιμες συμβουλες, και τα ενθαρρυντικα ποστ! Να ειστε παντα καλα και να δινετε το καλο παραδειγμα!!!

    ReplyDelete
  16. Γεια σου Χρήστο και συγχαρητηρια για το αρθρο και τη δουλεια που κανεις στο blogg και βοηθας και εμας τους υπολοιπους!! Πανω κατω απο διατροφη κινουμαι στις επιλογες που κανεις και εσυ αλλα με περισσοτερες ατασθαλιες...συμφωνω σε ολα αυτα που λες αλλα εχω μια απορια οσο αναφορα το γαλα..ειμαι 22 δεν θα πρεπει να πινω? και γενικα σε ολες τις ηλικιες το γαλα δεν κανει καλο?

    ReplyDelete
  17. Steka Kat συνέχισε απτόητος γιατί το fitness δες έχει όρια!

    giorgos koulogeorgiou το γάλα απλά βλάπτει όσους έχουν δυσανεξία στη λακτόζη ή στην καζεΐνη. Όσοι πίνουν πάντως θα ήταν καλύτερο να αποφεύγουν το αγελαδινό.

    ReplyDelete
  18. Χρήστο θα ήθελα να σε ρωτήσω για το
    ταχίνι , πώς το χρησιμοποείς στη διατροφή σου , επειδή μου αρέσει πολύ .Το τρώς στο πρωινό , ή σαν cheat meal...?
    Καλή συνέχεια φιλικά
    Νικολας Κρητη

    ReplyDelete
  19. Το τρώω κάθε μέρα ανακατεμένο με κινόα,ηλιόσπορους και διάφορα dried berries!

    ReplyDelete
  20. geia sou xristo ..polu kalo to block sou ..eimai gynaika 20 xronwn 60 kila 1.60 exw deka parapaisia kila kai ola se lipos .ekana athlitismo kai otan stamatisa ebala para pola kila mporeis na mou peis ti na kanw gia na kapsw lipos kai thn syxnotita pou prepei na to kanw thelw na gymnazomai 5 fores th bdomada..eyxaristw poly ...

    ReplyDelete
  21. Κάνε τρέξιμο 4-5 φορές την εβδομάδα με μέτριο τέμπο για 45' και δύο φορές βάρη σε total bodyworkouts. Ψάξε το blog και θα βρεις ότι χρειάζεσαι!

    ReplyDelete
  22. Χρηστο, ευχαριστουμε για τις χρησιμες πληροφοριες. Διαβαζω καθημερινα τα ποστ σου και απο σημερα θα ξεκινησω να βαζω σιγα σιγα στο προγραμμα μου την προπονηση με σπριντ. Συνεχισε ετσι χαιρετισμους απο Κρητη!

    ReplyDelete
  23. Xristo sygxaritiria gia to blog sou, exw apoktisei polles gnwseis diavazontas ta arthra sou alla me auto to arthro mou dimiourgises mia aporia. Gymnazosoun synexomena gia 100 meres, yperproponithikes alla den stamatises, exontas xasei arketa kila lipos. I yperproponisi, einai telika mia fasi tin opoia prepei na perasoume gia na xasoume lipos i otan parousiazontai symptomata prepei na elatwsoume tn entasi i kai tin syxnotita ana vdomada twn proponisewn mas;

    ReplyDelete
  24. Σαφώς το δεύτερο! Το προπονούμαι συνέχεια επί 100 μέρες αποδείχθηκε η μεγαλύτερη βλακεία που έχω κάνει στον τομέα του fitness!

    ReplyDelete