10.9.16

Κετογονική / κετογενής δίαιτα: Τι ακριβώς είναι η κέτωση; (2)








Διαβάστε επίσης:


Κετογονική / κετογενής δίαιτα: Βασικές γνώσεις (1)



Η κέτωση είναι μια μεταβολική κατάσταση που εκτυλίσσεται όταν το σώμα μας δεν έχει δεν έχει αρκετή γλυκόζη για ενεργειακή κάλυψη κάτι που συμβαίνει σε δίαιτες πολύ χαμηλές σε υδατάνθρακες ( κετογενικές ή κετογενείς). Δεν έχει καμία σχέση με το κακό της ξαδελφάκι,την κετοξέωση.

Στην περίπτωση αυτή το σώμα μας πατάει τον διακόπτη των λιπών και στρέφεται στην παραγωγή ενέργειας από αυτά.

 Το λίπος καίγεται στα μιτοχόνδρια των ηπατικών κυττάρων και παράγονται οι κετόνες ή κετονοσώματα - κυρίως ακετοξικές και β-υδροξυβουτυρικές ενώσεις - που είναι παραπροϊόντα της ατελούς λόγω έλλειψης γλυκόζης καύσης των λιπών.

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι μια διαδικασία που μας κρατάει ζωντανούς όταν τα συνηθισμένα στους υδατάνθρακες σώματά μας τους στερούνται. 

Η  ίδια ακριβώς διαδικασία που κράτησε ζωντανούς τους προγόνους μας σε περιόδους πείνας / έλλειψης τροφής.

Η κέτωση είναι μια αποτελεσματική,ασφαλής,συνεπής και αξιόπιστη μέθοδος για να μειώσουμε το σωματικό μας λίπος. Πάντα με παρακολούθηση ειδικών και πάντα στα χρονικά πλαίσια που αυτοί θα θέσουν.

Η κέτωση μειώνει τα επίπεδα ινσουλίνης και σακχάρου και γενικά μπορούμε να πούμε ότι εξασφαλίζει ένα πιο ομαλό και προβλέψιμο ενεργειακό σύστημα για το σώμα μας. 

Αυτή η διαδικασία μετατροπής του από μηχανή καύσης σακχάρων σε μια καύσης λιπών αυξάνει τις εσωτερικές,λιπολυτικές,μεταβολικές δράσεις και συνακόλουθα μειώνει τους ρυθμούς αποθήκευσης του λίπους.

Για να μπορέσει το σώμα μας να ξαναβρεί τους γενετικούς του διακόπτες που σχετίζονται με την κέτωση μπορεί να περάσει και πάνω από μήνας,πάντως 2-3 εβδομάδες στα σίγουρα. 

Κατά την περίοδο αυτή θα υπάρχουν μεταπτώσεις στα επίπεδα της ενέργειάς σας αλλά μη μασάτε γιατί αυτό είναι κάτι τελείως προβλέψιμο και  παροδικό.

Το θέμα είναι αν θα πρέπει να πάμε σε τόσο χαμηλά επίπεδα υδατανθράκων, ειδικά όσοι γυμναζόμαστε, και η δική μου ταπεινή γνώμη είναι αρνητική σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

Αλλά περισσότερα γι αυτό στα επόμενα μέρη.Έως τότε:


Να είστε υγιείς,αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο!


Χρήστος Στρογγύλης

Φίλος και συνοδοιπόρος σας


https://www.facebook.com/totalfitness.christos
http://totalfitness-christos.blogspot.com/





4 comments:

  1. Πολύ χρήσιμες συμβουλές, όπως πάντα. Ευχαριστώ!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nα είσαι καλά Αγγελική!

      Delete
  2. Εγω παντως εγκατελειψα την αρχικη προσπαθεια. Με διατροφολογο προσπαθησα να ριξω το ποσοστο του λιπους μου περιοριζοντας παρα πολυ τους υδατανθρακες και στην προπονηση του crossfit σερνομουν...οπως και την υπολοιπη μερα μου. Αποφασισα να μην το ρισκαρω να περασω ξανα κατι τετοιο. Γενικα δεν καταλαβαινω γιατι να κανουμε τετοια πειραματα, γνωμη μου ειναι οτι με εντονη γυμναστικη και καθαρη διατροφη το σωμα εχει πολυα καλα αποτελεσματα.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Μα δεν είναι για όλους Μαριάνθη και κυρίως γι όσους γυμνάζονται σκληρά! Τα πάντα είναι σχετικά και ανάλογα με την περίπτωση. Ένας άνθρωπος που είναι fit,γυμνάζεται συστηματικά,τρώει καθαρά κι ελέγχει το βάρος του με άνεση δεν έχει λόγο να κάνει τέτοιες δίαιτες.

      Delete