25.3.15

Για να μη τρελαίνεστε με το δείκτη της ζυγαριάς σας! (2)










Διαβάστε επίσης:


Για να μη τρελαίνεστε με το δείκτη της ζυγαριάς σας! (1)



H μεταβολή του ποσοστού των υδατανθράκων στη διατροφή σας

Αν υπάρχει διακύμανση του στη διατροφή σας θα υπάρχει και ανάλογη διακύμανση του βάρους σας σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα!

Π.χ. μετά από cheat meals, ή μετά από φόρτωμα στα πλαίσια κυκλικής λήψης υδατανθράκων ή προαγωνιστικών τακτικών είναι αναμενόμενο ο δείκτης της ζυγαριάς να σας σοκάρει. Θυμηθείτε: αύξηση του γλυκογόνου συν την αύξηση του δεσμευμένου από αυτό νερού.

Πριν όμως περιορίστε τους υδατάνθρακες σας για να ελέγξετε καλύτερα το βάρος σας θα πρέπει να διαβάσετε με προσοχή τα τρία αυτά άρθρα για να θυμηθείτε τα συν και πλην μιας διατροφής χαμηλής σε υδατάνθρακες:



Με δυο λόγια τέτοιες διατροφές θα πρέπει να ακολουθούνται μόνο σε βραχυπρόθεσμη βάση και το ποσοστό των υδατανθράκων να μη πέφτει ποτέ κάτω από το 30% των προσλαμβανόμενων θερμίδων!


Η απάτη του Δείκτη Μάζας Σώματος



Όπως μπορείτε να διαπιστώσετε όσοι είστε πολύ γυμνασμένοι ο συγκεκριμένος δείκτης σας κατατάσσει στο άνω όριο των υπέρβαρων και πολλούς από σας στους παχύσαρκους!

Από την άλλη πολλές χαριτόβρυτες κυρίες που είναι φουλ στο λίπος κατατάσσονται στους κανονικούς σε βάρος και μάλιστα στα χαμηλότερα όρια!

Είναι η περίπτωση της επικίνδυνης σαρκοπενικής παχυσαρκίας που χτυπάει όλο και περισσότερες γυναίκες άνω των 30-35 ετών χωρίς βέβαια και οι άντρες να παραμένουν στο απυρόβλητο!

Η σαρκοπενική παχυσαρκία αποτελεί κατά την άποψή μου μείζον θέμα υγείας και το κακό είναι ότι είναι κρυφό και ύπουλο γιατί φαίνεται σαν κάτι το καλό ενώ κατά βάση αποτελεί μεγάλη απειλή για την υγεία και την ποιότητα του επιπέδου ζωής του γενικού πληθυσμού.

Συνήθεις κίνδυνοι της σαρκοπενικής παχυσαρκίας είναι η αύξηση των σφυγμών σε ηρεμία,η αύξηση της ινσουλινοαντίστασης που συνοδεύει την απώλεια μυικού ιστού,οι αρθροπάθειες,η αύξηση των ατυχημάτων από πτώσεις και βέβαια η υποβάθμιση της ποιότητας της ζωής!

 Δεν καταπιάνομαι καν με το αισθητικό μέρος αλλά για να πω και την κακία μου οι κυρίες αυτές που μέσα στα ρούχα τους μπορούν να δείχνουν και ωραίες σε αναγκάζουν να αποστρέφεις το βλέμμα σου στην παραλία...

Γι αυτό δεν έχει και ιδιαίτερο νόημα ο δείκτης της ζυγαριάς στις περιπτώσεις αυτές!

 Και γι αυτό δεν πρέπει να προβληματίζονται οι κυρίες που βλέπουν το δείκτη να ανεβαίνει επειδή λόγω της άσκησης κερδίζουν μυική μάζα!

 Και κυρίως γι αυτό οι γυναίκες θα πρέπει να παραμερίσουν τους ηλίθιους φόβους τους ότι η άσκηση θα τις κάνει μυώδεις και να πανικοβάλλονται κάθε φορά που τα βάρη τους "πρήζουν" τα πόδια....

Γρήγορη συμβουλή προς όσες και όσες αντιμετωπίζουν φαινόμενα σαρκοπενικής παχυσαρκίας:

- αυξήστε τη πρωτεΐνη στα 1.2-1.3 γραμμάρια ανά κιλό βάρους ημερησίως
- αρχίστε άμεσα τα βάρη ή αυξήστε τα αν ήδη κάνετε
- κόψτε το αλεύρι και τη ζάχαρη

Δεν λέω ότι η ζυγαριά είναι για πέταμα αλλά λέω ότι δεν αποκαλύπτει όλη την ιστορία και κυρίως όλη την αλήθεια!

 Πιο κρίσιμο είναι να μετράει κανείς το ποσοστό του λίπους του και να προσπαθεί να το κρατάει υπό έλεγχο!

Δεν είναι το βάρος αλλά η σωματική σύνθεση που μετράει κυρίες και κύριοι!




Να είστε υγιείς,αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο!


Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας




4 comments:

  1. Καλησπερα!Ειμαι 31 ετων,1,64,57 κιλα..Ασχολουμαι με ασκηση με βαρη τα τελευταια 3 χρονια και κανω και spinning.Ενω τα κιλα μου παραμενουν ιδια και γενικα η οψη του σωματος μου εχει αλλαξει προς το καλυτερο, καποια τζιν παντελονια που φορουσα παλιοτερα δεν μου κανουν και ειδικα στην περιοχη των γλουτων..Ειναι λογικο αυτο απ τη στιγμη που κανω καθισματα προβολες αρσεις κτλ ή πρεπει να κανω κατι αλλο;;;;

    ReplyDelete
  2. Να προσθεσω πως το ποσοστο λιπους μου ειναι 17% και καποια στιγμη που ειχα σταματησει τελειως την ασκηση για 2 μηνες για προσωπικους λογους στα κιλα εφτασα 55 ενω οταν ξεκινησα παλι πηγα στα 57 μεσα σε 2 βδομαδες..

    ReplyDelete
  3. Καθόλου περίεργο δεν είναι αν έχουν τονωθεί οι γλουτοί σου που πριν ήταν σχετικά αγύμναστοι.Προφανώς αυξήθηκε η μυική τους μάζα! Κάποιοι δίνουν πολλά για να πετύχουν κάτι τέτοιο!

    Τέτοιες αυξομειώσεις βάρους, όπως εξηγώ και στο άρθρο δεν είναι ασυνήθεις!

    ReplyDelete
  4. Ευχαριστω πολυ!!

    ReplyDelete