13.1.18

H απόλυτη διατροφή για περισσότερους μύες - λιγότερο λίπος: Λίπη (4)






Ρίξτε πρώτα μια ματιά στο προηγούμενο μέρος αυτού του άρθρου εδώ:

H απόλυτη διατροφή για περισσότερους μύες - λιγότερο λίπος: Πρωτεΐνη (3)



Σχετικά τα λίπη υπάρχει ένα κομφούζιο στο μυαλό του μέσου ερασιτέχνη αθλούμενου.

Πολλοί τα δαιμονοποιούν από πλημμελή ενημέρωση και τα εξοστρακίζουν και από τη διατροφή τους θεωρώντας ότι παχαίνουν και κλείνουν τις αρτηρίες.

Αλλά με τα λίπη συμβαίνει ότι ακριβώς και με τους υδατάνθρακες: κόλαση και παράδεισος κάτω από την ίδια στέγη. 

Υδατάνθρακας το μπρόκολο,υδατάνθρακας και το ντόνατ.

Λίπος η σαρδέλα,λίπος και οι τροφές των ραφιών που έχουν ημερομηνία λήξης μετά από ένα χρόνο και ειναι γεμάτες τρανς λιπαρά που απλά δεν χαλάνε γιατί είναι σαν μηχανόλαδο.

 Mε τρανς λιπαρά μαγειρεύουν και οι περισσότερες ταβέρνες και τα εστιατόρια και αυτό είναι κάτι που πρέπει να γνωρίζετε όσοι τρώτε έξω συχνά.


Άρα πρέπει να υπάρχει διάκριση,εκεί είναι το θέμα.


Εδώ είναι ένα πολύ καλό άρθρο για να ενημερωθείτε πάνω στα λίπη:



Και με τα κορεσμένα λίπη μήπως τι συμβαίνει; Δεν τα θεωρούν μήπως οι περισσότεροι κίνδυνο-θάνατο;

Αλλά η αλήθεια είναι διαφορετική και τα κορεσμένα λίπη είναι απαραίτητα στη διατροφή, αρκεί να ελέγχουμε πηγή και ποσότητα.

Γεγονός: όσοι εξοβελίζουν τα κορεσμένα λίπη, έχουν χαμηλότερα επίπεδα τεστοστερόνης και χαμηλότερη γενετήσια ορμή.


Πάντως είναι καλά να μη ξεπερνούν το 7% της ημερησίας θερμιδικής μας πρόσληψης κι αν ειναι δυνατόν να τα παίρνουμε από βιολογικές πηγές.

Παρακάτω κατατάσσω τα λίπη από τα καλύτερα προς τα χειρότερα από πλευράς υγείας:

1. ωμέγα - 3 ( λιπαρά μικρά ψάρια όπως γάβρος και σαρδέλα  και υποδεέστερες μορφές σε καρύδια και σπασμένο λιναρόσπορο)

2. μονοακόρεστα ( αβοκάντο,ωμοί ξηροί και σπόροι και έξτρα παρθένο ελαιόλαδο)

3. ωμέγα - 6 ( κυρίως φυτικά έλαια εκτός του ελαιόλαδου )

4. κορεσμένα ( κρέατα από μεγάλα ζώα,βούτυρα και τυριά,πέτσα κοτόπουλου κλπ)

5. τρανς λιπαρά ( προτηγανισμένες τροφές,ψημένα είδη σε ράφια σούπερ μάρκετ,πολλά αρτοσκευάσματα και γενικά προϊόντα αλευριού κλπ)


Για μυική μάζα θα πρέπει να τρώτε πολλά μονοακόρεστα - έξτρα παρθένο ελαιόλαδο,ωμούς ξηρούς καρπούς και σπόρους,αβοκάντο - και τα αναλογούντα κορεσμένα λίπη από τις καλύτερες δυνατές πηγές.




Τέλος του 4ου μέρους


Να είστε υγιείς,αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο!

Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας


https://www.facebook.com/totalfitness.christos
http://totalfitness-christos.blogspot.com/




2 comments:

  1. Χρήστο στη λίστα έχεις 2 φορές τα Ω3. Μπορείς δίπλα σε κάθε κατηγορία να αναφέρεις κάποια παραδείγματα τροφών για να γίνει πιο αντιληπτό;

    ReplyDelete