10.3.12

Eπικίνδυνες για το σώμα ασκήσεις που πρέπει να αποφεύγετε










Όλες οι ασκήσεις δεν είναι ίδιες και σιγά σιγά θα πρέπει να μάθετε να αποφεύγετε αυτές που είναι επικίνδυνες και αναποτελεσματικές και να εντρυφάτε  σε αυτές που θα σας δίνουν το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα, πάντα μέσα στα όρια της ασφάλειας.

Είχαμε δει για παράδειγμα εδώ:

ΒΑΡΗ Ή ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ; ΒΑΡΗ ΔΑΓΚΩΤΟ! 

...ότι τα ελεύθερα βάρη είναι είναι σαφώς πιο λειτουργικά από τα μηχανήματα και είναι θερμή η σύστασή μου να παρατήσετε τα μηχανήματα και να ασχολείστε μόνο τα βάρη εκτός αν είστε τελείως πρωτάρηδες.

Στα επόμενα άρθρα θα δούμε επίσης ότι οι ασκήσεις με μηχανήματα - και όχι μόνο -  μπορούν να γίνουν εκτός από αναποτελεσματικές κι επικίνδυνες.

Μπορούν εν ολίγοις :

- να δημιουργήσουν μυϊκές ανισορροπίες σε μύες ανταγωνιστές - π.χ. δικέφαλοι και τρικέφαλοι,τετρακέφαλοι και δικέφαλοι ποδιών κ.ο.κ. - πράγμα που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην ανοίκεια καταπόνηση και καταστροφή των αρθρώσεων.

- να φέρνουν απ' ευθείας τις αρθρώσεις σε μη ασφαλείς θέσεις

-  να δίνουν μόνο μικρά λειτουργικά οφέλη, π.χ. εκτάσεις ή κάμψεις ποδιών σε σχέση με τα καθίσματα

- και τέλος να δίνουν ασήμαντη μεταβολική και ορμονική απόκριση τη στιγμή που όλους μας ενδιαφέρει η απώλεια λίπους για μια πιο ευμενή σωματική σύνθεση.

 Όσοι με διαβάζετε συστηματικά  γνωρίζετε τη σημασία που δίνω στα θέματα αυτά και γι αυτό έχω μετατρέψει τις προπονήσεις μου με τα βάρη σε απόλυτο όπλο καψίματος λίπους και βελτίωσης της σωματικής μου σύνθεσης.

Τα ασυνήθιστα αποτελέσματα έρχονται με ασυνήθιστες τεχνικές και ασκήσεις που πρέπει όμως να γίνονται πάντα με λελογισμένο ρίσκο.

Τα σπριντ και η μεταβολική προπόνηση με βάρη που προτείνω είναι ο πιο σίγουρος τρόπος να αποκτήσετε ένα μυώδες σώμα με ευπρεπή γράμμωση. 

Ένα σέξυ σώμα που αιχμαλωτίζει τα βλέμματα και είναι υπερεπαρκές για τους μη επαγγελματίες.
Εάν γίνονται βάσει των οδηγιών μου είναι τελείως ακίνδυνα για όσους έχουν κάποια υποδομή.


Περισσότερα στην επόμενη ανάρτηση.

Έως τότε:


Να είστε υγιείς,αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο!



Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας


https://www.facebook.com/totalfitness.christos
http://totalfitness-christos.blogspot.com/

8 comments:

  1. Γιαννης απο ΕυοσμοMarch 10, 2012 at 8:58 AM

    Χρήστο καλημέρα...πολύ ωραίο και αυτό το άρθρο σου. Σίγουρα τα ελεύθερα βάρη είναι η καλύτερη επιλογή, όμως καμιά φορά και τα μηχανήματα κατά την γνώμη μου βοηθάνε πχ σε περίπτωση που κάποιος έχει κάποιο μικροτραυματισμό και πρέπει να την κάνει πιο ελεγχόμενα μια άσκηση, σου προσφέρουν κάποια ασφάλεια παραπάνω θα έλεγα. Επίσης κάποια μηχανήματα μπορεί να γυμνάσουν το μυ και σε διαφορετικές γωνίες κάτι που πολλές φορές τα ελεύθερα βάρη δεν το προσφέρουν. Συμφωνώ πάντως ότι για μεγαλύτερη μυική ανάπτυξη, όγκο και δύναμη μόνο ελεύθερα βάρη. Καλό Σαβ/κο

    ReplyDelete
  2. Αγαπημένε Χρήστο,
    με ευκαιρία το άρθρο αυτο θα ήθελα να σου απευθύνω μια απορία μου που την έχω καιρό τώρα.
    Δεν γυμνάζομαι σε γυμναστήριο, αλλά στο σπίτι μου με ελευθερα βάρη ή έξω με ασκήσεις ιδίου βάρους.
    Ωστόστο καταλαβαίνω πως τα πόδια μου(ως γνήσια γυναίκα αυτός είναι ο καημός μου) δεν γυμνάζονται τοσο δυνατα με τα ελ. βάρη. Υπάρχουν λίγες ασκήσεις(καθισμα, προβολές κ.α) κ οι περισσότερες γυμνάζουν λίγο το πόδι(με τελευταίο το δικέφαλο...) και περισσότερο επιβαρύνουν τα γόνατα. Ενώ στα γυμναστήρια υπάρχουν τόσα μηχανηματα, για δικέφαλο, γλουτό κ χίλια δυο καλούδια!Μήπως έχει να κάνει με τις επαναλήψεις;
    Πως μπορώ να χρησιμοποιήσω τις μορφές αυτές των προπονήσεων μου για να πετύχω τον σκοπό μου;
    ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ

    ReplyDelete
  3. Παναγιωτα θα επιθυμουσα να σου εκφρασω την αποψη μου.. Μπορεις να κανεις ασκησεις για ολο το σωμα εφοσον διαθετεις ελευθερα βαρη και ενα μονοζυγο. Το μονο που ισως σε περιορισει καποια στιγμη ειναι οτι μπορει να χρειαστεις ολοενα και περισσοτερο βαρος για καποιες ασκησεις και ισως θα επρεπε να το αγορασεις..

    Τωρα αυτο που λες για τα δικεφαλα ποδιων δεν ισχυει(οπως και για αλλες μυικες ομαδες που πιθανον να εχεις την ιδια εντυπωση). Συγκεκριμενα οι λεγομενες romanian deadlifts γυμναζουν με τρομερα αποτελεσματικο τροπο το πισω μερος του ποδιου και την πλατη φυσικα. Σε συνδυασμο με sprint δεν νομιζω να υπαρχει κατι ανωτερο για αναπτυξη δικεφαλων! Οι προβολες γυμναζουν τρομερα το ποδι ειδικα γλουτους και τετρακεφαλους αλλα ειναι δυσκολη ασκηση και χρειαζεται πολυ καλη προθερμανση και τεχνικη, ομως θα μπορουσες να την αντικαταστησεις με καθισματα(goblet squat) τα οποια ειναι σχετικα ευκολα και πολυ πιο φιλικα για τα γονατα.
    Εφοσον σε ενδιαφερει το κατω μισο μερος του σωματος περισσοτερο, τα sprint οπως υποστηριζει φανατικα ο Χρηστος ειναι ο πιο αποτελεσματικος τροπος να γυμνασεις ολοκληρωμενα το ποδι και να δεις τα καλυτερα αποτελεσματα στο μικροτερο δυνατο χρονο! Σε συνδυασμο με καθισματα, ανεβασμα σκαλιων(κατα προτιμηση σε γηπεδο-κερκιδες) δεν θα χρειαστεις τιποτα παραπανω!
    Ελπιζω να σε βοηθησα!

    ReplyDelete
  4. Giorgio σ'ευχαριστώ για την πληρέστατη απάντηση. Λέω όχι στα μηχανήματα για πιέσεις,εκτάσεις και κάμψεις ποδιών.Διάβασε τα άρθρα μου για καθίσματα,προβολές και άρσεις θανάτου.
    Φιλιά Γιάννη και Παναγιώτα!

    ReplyDelete
  5. Georgio, σ ευχαριστώ για την κατατοπιστικότατη απάντησή σου. Η δομή του σώματος δεν βοηθάει γι αυτό ψάχνομαι κ μερικές φορές απλά χρειάζομαι να μου επιβεβαιώσει κάποιος ότι αυτά που κάνω είναι τα σωστά.Όμοίως λέω όχι σε μηχανήματα που μοιάζουν μεσαιωνικά βασανιστήρια ή απλώς την καρέκλα του γυναικολόγου(...)αλλά είχα σκέψεις ως προς την επιβάρυνση των γονάτων κ της μέσης. Θα κάνω κάποιες αλλαγές βάσει των οδηγιών σου κ θα οπλιστώ με υπομονή(!!!!)
    Καλή εβδομάδα να έχουμε!
    ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ

    ReplyDelete
  6. Kalhmera sas. Egw gumnazomai ta teleutaia 2 xronia, alla oxi susthmatika. Epishs, den edina bash se stretching kai yoga.
    Gumnazomouna teleutaia me barh. Ta kathismata kai arseis thanatou htan panta sto programma mou. Exei agriepsei ena mikro problhma pou eixa sthn mesh. Twra edw kai 4 mhnes den gumnazomai katholou, ki an kai mou perase se ena megalo bathmo, otan zorizomai ligo se kathimerenes douleies, ponaw ligo.
    O giatros mou eipe oti einai sciatica. Enas sports masseur mou eipe oti exw polu sfixtous dikefalous sta podia, kai gi'auto me xtupaei h mesh. Me bash ola auta, tha htan kala na ksekinaw siga siga barh, gia na dunamwsoun oi mues sth mesh, 'h na kanw cardio k stretching/yoga gia ena diasthma mexri na eimai pio flexible. (Sygnwmh gia ta agglika, megalwsa Agglia!) Euxaristw polu! Frosw

    ReplyDelete
  7. Φρόσω μου χρειάζεσαι τη συνδρομή αθλητιάτρου. Δεν έχω τη γνώση για να σε βοηθήσω με πλήρη ασφάλεια!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Euxaristw Xrhsto! Nai, to exw paramelhsei, kai prepei na to koitaxw kalutera to thema. Na sai kala.

      Delete