23.4.09

ΑΥΞΗΣΗ ΜΥΙΚΗΣ ΜΑΖΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗ(4ο)




4ο μέρος






2. Η συχνότητα των γευμάτων είναι στρατηγικής σημασίας.


Χωρίστε την ημερήσια θερμιδική σας πρόσληψη σε 5-6 ισοδύναμα γεύματα και προσπαθήστε να τρώτε κάθε 3 περ. ώρες. Συμπεριλάβετε επαρκή ποσότητα πρωτείνης σε όλα ανεξαιρέτως τα γεύματα, διαφορετικά το σώμα σας στην προσπάθεια του να εξασφαλίσει τα απαραίτητα αμινοξέα μπορεί να κανιβαλίσει τον ίδιο σας το μυϊκό ιστό!!

Τα πλεονεκτήματα των μικρών και συχνών γευμάτων είναι πολλά και αδιαμφισβήτητα.

Παρακάτω αναφέρονται τα βασικότερα:


- ο μεταβολισμός σας κρατιέται διαρκώς ενεργός και σε υψηλές ταχύτητες


-δε νιώθετε ποτέ έντονο το αίθημα της πείνας κι έτσι απομακρύνεται ο πολύ υπαρκτός κίνδυνος της ανεξέλεγκτης πρόσληψης θερμίδων(κοινώς "σαβουριάσματος")


-εξασφαλίζεται μια σταθερή και συνεχής τροφοδοσία του σώματος με θρεπτικά συστατικά και βεβαίως με ενέργεια


-τα επίπεδα του σακχάρου και της ινσουλίνης σας κρατιούνται υπό έλεγχο και συνεπώς και η τάση αποθήκευσης λίπους



3. Πόση πρωτείνη;


Για έναν ερασιτέχνη αθλούμενο μια ποσότητα 2gr/kg σωματικού βάρους ακούγεται πολύ λογική.Για ένα συστηματικό bodybuilder,όμως,όχι.

(Το γεγονός είναι ότι τα άρθρα αυτά απευθύνονται στο μέσο ερασιτέχνη αθλούμενο και όχι στους συστηματικούς bodybuilders.)

Αν ζυγίζετε π.χ. 85kg θα πρέπει να προσλαμβάνετε 170gr πρωτείνης ημερησίως. Χωρίστε την σε 6 ισόποσες δόσεις,μια για κάθε γεύμα.

Έχετε υπ'όψη ότι η πρωτείνη μένει στον οργανισμό για 3 περ. ώρες και δεν αποθηκεύεται όπως το λίπος. Πρέπει λοιπόν να φροντίσετε για τη σταθερή κι επαρκή πρόσληψη πρωτείνης κι ο καλύτερος τρόπος είναι τα γεύματα κάθε 3 περ. ώρες.Σε περίπτωση δε πρόσληψης ποσότητας πρωτείνης μεγαλύτερης από την απαιτούμενη για κάλυψη των αναγκών μας γι αυτό το διάστημα η επί πλέον ποσότητα θα πάει χαμένη


Για το τι ισχύει για τα μεταπροπονητικά γεύματα ρίξτε μια ματιά εδώ:




4. Οι καλύτερες πηγές πρωτείνης;

Ρί ξτε μια ματιά εδώ:




Είμαι φανατικός πολέμιος των καθε είδους διαιτητικών συμπληρωμάτων.Κρατηθείτε μακριά!

Το γιατί θα το δούμε σε κάποια μελλοντική ανάρτηση...



Τέλος 4ου μέρους



Χρήστος Στρογγύλης








No comments: