15.11.10

ΥΠΕΡΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ









Πολλοί από μας όταν ακούνε για υπερπροπόνηση σκέπτονται κουρασμένους μύες που χρειάζεται να προπονηθούν λιγότερο ή να ξεκουραστούν για να επανέλθουν.

Η υπερπροπόνηση όμως δεν αφορά μόνο το μυϊκό σύστημα αλλά και το νευρικό.

Ένα υπερπροπονημένο/κουρασμένο κεντρικό νευρικό σύστημα σημαίνει ότι την Τετάρτη δεν μπορείτε να γυμνάσετε καλά το στήθος σας επειδή την Τρίτη κάνατε ένα εντατικό πρόγραμμα με πόδια.

Το κεντρικό νευρικό σας σύστημα θα προσπαθεί να συνέλθει και θα επηρεάσει φανερά την προπόνηση του στήθους σας.

Αυτό που ενδιαφέρει λοιπόν είναι να παρακολουθούμε τον συνολικό όγκο προπόνησης.

Ακόμη κι αν σχεδιάσουμε ένα εξαίσιο πρόγραμμα split με διαφορετικές μυϊκές ομάδες κάθε μέρα,ποτέ δεν πρέπει να γυμναζόμαστε για 4 συνεχείς μέρες. Αν μάλιστα δεν ανήκουμε στην ελίτ των αθλητών δεν πρέπει να γυμναζόμαστε ούτε για 3 συνεχείς μέρες.

Οι σύνθετες ασκήσεις είναι σαφώς πιο επιβαρυντικές για το  κεντρικό νευρικό σύστημα όπως επίσης και η μεγάλη διάρκεια προπόνησης,τα μικρά διαλείμματα ανάμεσα στα σετ κλπ.

Δεν είναι εύκολο να χαράξει κανείς σαφή όρια μεταξύ της υπερπροπόνησης και της βέλτιστης προπόνησης.

Μπορεί όμως να μάθει να ερμηνεύει τα μηνύματα του σώματός του και να προσκολλάται σε μερικές βασικές αρχές για να αποφεύγει τα χονδροειδή λάθη.


Βασικές συμβουλές

- μην κάνετε πάνω από 4 εντατικές προπονήσεις την εβδομάδα είτε πρόκειται για βάρη είτε για διαλειμματική αερόβια.

- μην κάνετε πάνω από 2 εντατικές προπονήσεις στη σειρά.

- προσέξτε ιδιαίτερα τα πόδια σας γιατί καταπονούνται πολύ και από τα βάρη αλλά και από τη διαλειμματική αερόβια. Μπορείτε να πάθετε μεγάλη ζημιά!

- μάθετε να αφουγκράζεστε τα μηνύματα του σώματός σας.


Να είστε υγιείς,αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο!





Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας






7 comments:

  1. Kai pistepste me kaneis den 8elei na perasei uperkopwsh neurikou susthmatos ,, Epeidh tin pernaw edw kai 1.5 xrono peripou einai oti xeirotero nomizw..

    ReplyDelete
  2. Ερώτημα: Ήπια αερόβια διαλειματική και την επόμενη ημέρα προπόνηση (γερή) ποδιών με βάρη είναι υπερβολή θα πρέπει να αποφεύγεται;

    ReplyDelete
  3. Δεν είναι υπερβολή! Η ήπια αερόβια διαλειμματική μπορεί να λειτουργήσει σαν ενεργή αποκατάσταση!

    ReplyDelete
  4. Μεχρι ποια ένταση θεωρείται ηπια αερόβια διαλειμματική? Εως 70% της ΜΚΣ ας πούμε?

    ReplyDelete
  5. Μας ενδιαφέρει η διαλειμματική υψηλής έντασης οπότε μιλάμε για πάνω από 85% της MKΣ.

    ReplyDelete
  6. Θεωρείς φυσιολογικό να ξυπνάω κάθε πρωί "πιασμένος" στα κάτω και στα άνω ακρα και μετά απο λίγο στρέτσινγκ να "πετάω"?
    Εδω και οκτώ μήνες ακολουθώ αυστηρά τις διατροφικές σου συμβουλές-έχω χάσει 12κιλα περιπου και ευελπιστώ άλλα 7 μέχρι τέλους της χρονιάς.
    Εδω και 1 μήνα έχω σταματήσει-προσωρινά-βάρη και σπρίντ.
    Σχεδόν καθημερινά όμως κολυμπάω στην θάλασσα 1 ώρα έντονα και άλλη μισή πιο χαλαρά.
    Ειμαι 52 ετων 1,80 και 92 κιλά.
    Ευχαριστώ εκ των προτέρων και συγχαρητήρια για τις πολύτιμες συμβουλές σου!!!
    Τάσος

    ReplyDelete
    Replies
    1. Δεν είναι και αφύσικο και δεν είσαι ο μόνος. Να είσαι πάντα καλά! Συνέχισε έτσι!

      Delete