23.2.11

ΑΣΚΗΣΗ ΓΙΑ ΓΕΡΑ ΟΣΤΑ: ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΟΣΤΕΟΠΟΡΩΣΗ






Η σωματική άσκηση μας δίνει μύρια καλά και ανάμεσα σε αυτά είναι γερά οστά με αυξημένη οστική πυκνότητα.

 Η σωματική άσκηση είναι η καλύτερη απάντηση στην οστεοπόρωση και γι αυτό άκρως απαραίτητη σε ομάδες πληθυσμού που έχουν τέτοια προδιάθεση ( μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες,τρίτη ηλικία,χρόνιοι λήπτες κορτιζόνης κλπ.

Τα κύτταρα του μυελού - μεσεγχυματικά βλαστικά κύτταρα - έχουν πολύ υψηλή μετατρεψιμότητα και μπορούν να δημιουργήσουν αρκετούς κυτταρικούς τύπους. Κύρια όμως μετατρέπονται ή σε λιποκύτταρα ή σε οστεοβλάστες ( τα κύτταρα δηλαδή που σχηματίζουν τα κοκαλάκια μας ).

Η συστηματική σωματική άσκηση δίνει το σινιάλο για τη μετατροπή τους σε οστεοβλάστες αντί σε λιποκύτταρα.  Κι η μετατροπή αυτή παραμένει για ολόκληρη τη ζωή μας!

Τι είδους άσκηση;

Άσκηση που εμπλέκει βάρη/αντιστάσεις. Η άσκηση αυτή προξενεί πίεση στα οστά που ανταποκρίνονται με τη δημιουργία νέων οστών μέσω μετατροπής των μεσεγχυματικών βλαστικών κυττάρων σε οστεοβλάστες.

Η άσκηση με βάρη δυναμώνει επί πλέον και το μυϊκό σύστημα πράγμα που σημαίνει περισσότερη μόνιμη πίεση στα οστά.

Και η αερόβια άσκηση  όπως το τρέξιμο;

Eίναι πολύ καλή αλλά μόνο για τα πόδια γιατί μόνο αυτά φορτίζονται. Τα σπριντ είναι άριστα κατά της οστεοπόρωσης γιατί εμπεριέχουν και βάρος και επιτάχυνση και η ασκούμενη δύναμη εξαρτάται από το βάρος/μάζα και την επιτάχυνση.

Προτείνω σε όλους αλλά ιδιαίτερα στις γυναίκες τις προβολές με βάδισμα που είναι η καλύτερη άσκηση για την αύξηση της οστικής πυκνότητας του ισχίου.

'Οσοι είστε πολύ νέοι ενδιαφέρεστε κύρια για τη βιτρίνα και ελάχιστα για την ουσία. Σας υπενθυμίζω όμως ότι τα χρόνια κυλάνε σαν το νεράκι και θα πρέπει να ενδιαφερθείτε από τώρα για το μετά.


Να είστε υγιείς,αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο!





Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας



https://www.facebook.com/totalfitness.christos
http://totalfitness-christos.blogspot.com/


8 comments:

  1. ωραιο και χρησιμοτατο το θεμα του αρθρου σου.
    αλλα ειναι πολυ ελλειπες οπως το παρουσιασες.
    μου εχουν γεννηθει πολλα ερωτηματα.
    αν θα μπορουσες να γινεις πιο αναλυτικος σε ενα νεο σου αρθρο θα ηταν τελεια! βλεπεις, υνεχεια λεγεται οτι η ασκηση βοηθαει σε γερα κοκκαλα αλλα ελαχιστοι μπορουν να το εξηγησουν.

    ReplyDelete
  2. Γιάννης απο ΕυοσμοFebruary 26, 2011 at 9:10 AM

    Εχω διαβασει και ακουσει κατα καιρους οτι οι μεγαλη ποσοτητα ληψης πρωτεινης μακροπροθεσμα μπορει να δημιουργησει οστεοπορωση. Οντως ισχυει κατι τετοιο; Αυτοι οι οποιοι γυμναζομαστε εντατικα με βαρη και αεροβια και λαμβανουμε την απαιτουμενη ποσοτητα πρωτεινης πχ 1,5 με 2 γραμμαρια ανα κιλο σωματικου βαρους ειναι δυνατον να εχουμε μετα απο χρoνια οστεοπορωση λογω της ληψης πρωτεινης;

    ReplyDelete
  3. Γιάννη θα σου απαντήσω σήμερα με ειδική ανάρτηση γιατί το θέμα που θίγεις έχει ενδιαφέρον.

    Ανώνυμε φίλε πόσο πιο ξεκάθαρος μπορεί να γίνω;

    ReplyDelete
  4. θα σου πω...δεν καταλαβα το εξης.
    λες οτι παραγεται νεο οστο.
    αυτο θα σημαινε οτι παχαιναν τα οστα μας εκτος αν υπαρχει ταυτοχρονη αποσυνθεση.
    κ τι? το νεοσχηματισμενο οστο θεωρειται πιο δυνατο απο το παλιο?
    γιατι?
    κ αν υπαρχει συνθεση κ αποσυνθεση, υπαρχει κατα στρωσεις απο μεσα προς τα εξω πχ η ειναι διαχυτες ταυτοχρονα σε ολο το κοκκαλο, σε διαφορα σημεια του?
    ευχαριστω προκαταβολικα.

    ReplyDelete
  5. Tα οστά είναι ζωντανοί ιστοί και ανανεώνονται συνέχεια. Υπάρχει μια δυναμική διαδικασία δημιουργίας νέου οστίτη ιστού από τις οστεοβλάστες και καταστροφής παλιού και γηρασμένου οστίτη ιστού από τις οστεοκλάστες.

    Υπάρχουν αρκετές πηγές για να βρεις λεπτομέρειες.

    Εμάς μας ενδιαφέρει ότι η άσκηση παίζει θετικό ρόλο στο αέναο αυτό παιχνίδι.

    ReplyDelete
  6. Το περπατημα κανει δουλεια για μενα ποθ δεν εχω καθολου χρονο ?

    ReplyDelete
  7. Φυσικά! Και το τρέξιμο καλύτερη!

    ReplyDelete
  8. Εδώ κάποιες ασκήσεις από την Κίνα
    http://www.youtube.com/watch?v=KkHlnT7ecJ0

    ReplyDelete