25.10.11

Βάρη: σύνθετες ασκήσεις vs ασκήσεις απομόνωσης








Διαβάστε επίσης:

FUNCTIONAL TRAINING BASICS



Πάρα πολλοί από αυτούς που μου γράφουν ζητούν να μάθουν τις καλύτερες ασκήσεις απομόνωσης για κοιλιακούς, δικέφαλους, τρικέφαλους κλπ.

Μάλλον απογοητεύονται όταν τους στρέφω προς τις σύνθετες ασκήσεις των οποίων είμαι και υπέρμαχος.

Τι είναι όμως οι ασκήσεις απομόνωσης;

Οι ασκήσεις απομόνωσης γυμνάζουν μόνο μια μυϊκή ομάδα και μόνο μια άρθρωση.

Παραδείγματα είναι οι κάμψεις αυτοσυγκέντρωσης δικέφαλων,οι εκτάσεις τρικέφαλων ή τετρακέφαλων κλπ.

Ταιριάζουν πολύ με τα μηχανήματα των γυμναστηρίων.

Κατά την άποψή μου δεν είναι καλή επένδυση χρόνου και πρέπει να εφαρμόζονται μόνο σε θεραπείες αποκατάστασης από τραυματισμούς.

Τι είναι οι σύνθετες ασκήσεις;

Eίναι αυτές που κινητοποιούν ταυτόχρονα πάνω από μία μυϊκές ομάδες και αρθρώσεις.

Γιατί σύνθετες ασκήσεις;

Ρίξτε μια ματιά στο link για να φρεσκάρετε λίγο και τα αγγλικά σας.

Συνοψίζω:

- καίγονται πιο πολλές θερμίδες τόσο κατά τη διάρκεια της άσκησης όσο και μετά από αυτή λόγω της εμπλοκής μεγάλων μυϊκών ομάδων.

 Οι σύνθετες ασκήσεις είναι σαφώς πιο κατάλληλες για κάψιμο λίπους.

- η άσκηση είναι λειτουργική γιατί μιμείται κινήσεις της καθημερινότητας

- το σώμα μαθαίνει να λειτουργεί σαν μια μονάδα. Βελτιώνεται ο συντονισμός,η ισορροπία και ο χρόνος αντίδρασης.

- υπάρχει σαφώς μικρότερος κίνδυνος για τεντονίτιδες,προβλήματα αρθρώσεων και άλλους τραυματισμούς.



- οι παλμοί μένουν σε υψηλά επίπεδα και προκύπτουν μεγάλα καρδιοαναπνευστικά οφέλη ειδικά γι αυτούς που δεν αντέχουν την αερόβια (και δεν είναι λίγοι!).


- είναι ο τρόπος άσκησης για να κερδίσεις περισσότερη δύναμη.

- μπορεί να γυμναστεί ολόκληρο το σώμα και μάλιστα σε σύντομους χρόνους.

 
Πιστεύω πως οι σύνθετες ασκήσεις δίνουν πιο συμμετρικό κι εντυπωσιακό σώμα από τις ασκήσεις απομόνωσης.




Οι σύνθετες ασκήσεις που προτιμώ:

- σκουότ
- άρσεις θανάτου
- προβολές
- πιέσεις στήθους
- πιέσεις ώμων
- κωπηλατικές
- πουσάπς κλπ.

Τελική συμβουλή

Μόνο σύνθετες ασκήσεις! Οι ασκήσεις απομόνωσης να γίνονται σαν εξαίρεση στον κανόνα!


Να είστε υγιείς,αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο!





Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας


https://www.facebook.com/totalfitness.christos
http://totalfitness-christos.blogspot.com/



5 comments:

  1. μην ξεχναμε τις ελξεις στο μονοζυγο και τις βυθισεις

    ReplyDelete
  2. mporo kathe mera na kano autes tis askiseis? k mono autes?

    ReplyDelete
  3. Σαφώς αλλά προτίμησε το μέρα παρά μέρα!

    ReplyDelete
  4. Καλησπέρα,να ρωτήσω κάτι εγώ που έχω θέμα με την μέση μου έχω οσφυαλγία τι ασκήσεις μπορώ να κάνω γνωρίζετε;
    Eυχαριστώ,
    Έλενα.

    ReplyDelete
  5. Έλενα αυτό είναι θέμα γιατρού!

    ReplyDelete