18.3.11

10 ΤΡΟΦΕΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΓΡΗΓΟΡΟ ΘΑΝΑΤΟ - ΟΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΕΣ ΤΡΟΦΕΣ (3)





10 ΤΡΟΦΕΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΓΡΗΓΟΡΟ ΘΑΝΑΤΟ - ΟΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΕΣ ΤΡΟΦΕΣ (2)



5. Tρανς λιπαρά ή υδρογονωμένα έλαια

Διαβάσατε υποθέτω τα αποτελέσματα της πολύ πρόσφατης έρευνας της Ευρωπαϊκής Ένωσης που κατατάσσει τις Ελληνίδες και τα ελληνόπουλα στην πρώτη θέση στην Ευρώπη από πλευράς παχυσαρκίας (οι άρρενες τα πάμε καλύτερα: είμαστε δεύτεροι!)

Άλλη μια πρωτιά! Ριγώ από εθνική συγκίνηση!

Ένας από τους λόγους για την πρωτιά αυτή είναι σίγουρα τα τρανς λιπαρά.

Τι είναι όμως τα τρανς λιπαρά;

Πρόκειται για φυτικά έλαια που έχουν υποστεί θερμική επεξεργασία και έχουν υδρογονωθεί. Έτσι μετατρέπονται από υγρά σε στερεά με μεγάλη ανθεκτικότητα στο χρόνο και χρησιμοποιούνται μαζικά στη βιομηχανία επεξεργασμένων τροφών και στα φαστφουντάδικα.

Όταν τα τρώτε είναι σαν να ρίχνετε στο σώμα σας μηχανόλαδο!

Τι κακό  όμως κάνουν τα τρανς λιπαρά;

Έχουμε και λέμε:

- αυξάνουν την κακή χοληστερόλη LDL (διάβαζε αθηρωμάτωση)
- μειώνουν την καλή χοληστερόλη HDL (αδυναμία απομάκρυνσης της περίσσιας κακής χοληστερόλης μέσω του ήπατος)

 Τα τρανς λιπαρά είναι φωτιά για το κυκλοφορικό αλλά υπάρχουν και βάσιμες ενδείξεις ότι:

- συμβάλλουν σημαντικά στην αύξηση των κρουσμάτων παχυσαρκίας
- αυξάνουν τις πιθανότητες για διαβήτη τύπου 2
- σχετίζονται με τους καρκίνους του προστάτη και του στήθους
- προκαλούν δυσλειτουργία στο συκώτι γιατί είναι δύσκολο να μεταβολισθούν λόγω της ιδιαίτερης φύσης τους.

Τα κορεσμένα λιπαρά είναι άγγελοι μπροστά στα τελείως αφύσικα τρανς!


Γιατί τότε αυτή η Νέμεση χρησιμοποιείται τόσο μαζικά στη βιομηχανία τροφίμων;

Mα φυσικά για το μπαγιόκο! Είναι φθηνή πρώτη ύλη και αυξάνει τη διάρκεια  ζωής των τροφίμων στο ράφι.

Σε πολλές χώρες - με πρωτοπόρο τη Δανία από το 2003 - έχουν ληφθεί αυστηρά μέτρα περιορισμού της χρήσης των τρανς λιπαρών.

Εδώ περί άλλων τυρβάζουμε! Ούτε ξέρουμε καν τι είναι!
Καλά για το Υπουργείο Υγείας τι να πει κανείς;


Ποιες τροφές περιέχουν τρανς λιπαρά;

Πάρα πολλές τυποποιημένες τροφές:

-διάφορες μαργαρίνες

-μαγιονέζες και άλλα αρτύματα


-προτηγανισμένα προϊόντα από αυτά που ευδοκιμούν και στα φαστφουντάδικα


-αρτοποιήματα όπως:μπισκότα, κέικ,κρουασάν,κουλουράκια,κριτσίνια, cookies,ντόνατς κλπ.


-διάφορα κατεψυγμένα,επεξεργασμένα προϊόντα όπως πίτσες, πίτες,πιτάκια,βάφλες,fish sticks


-γλυκά


-πατατάκια,ποπ κορν και άλλα σνακ


-πολλά δημητριακά πρωινού,μπάρες κλπ.


Κάντε το συνήθεια να ελέγχετε τις ετικέτες όταν τρώτε βιομηχανοποιημένες,συσκευασμένες τροφές.


Tέλος του 3ου μέρους



Να είστε υγιείς,αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο!



Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας



https://www.facebook.com/totalfitness.christos
http://totalfitness-christos.blogspot.com/








11 comments:

  1. Εκεί που είπες για fish sticks με πλήγωσες ανεπανόρθωτα... Κι εγώ που νόμιζα ότι είχα βρει έναν εύκολο και υγιεινό τρόπο να τρώω νόστιμο ψαράκι... Σοβαρά τώρα: είναι τόσο ανθυγιεινά τα fish sticks; Γιατί δεν φαίνεται να είναι ιδιαιτέρως "ποτισμένα" στο λάδι (έως καθόλου).

    Επίσης, οι μπάρες δημητριακών υποτίθεται ότι είναι ό,τι πρέπει για "Fitness" κι έχουν κι ένα σωρό βιταμίνες. 1 μπάρα λέει ότι έχει 1,6 g λιπαρά, εκ των οποίων 0,8 g κορεσμένα. Είναι τόσο πολύ αυτό;

    Και κάτι ακόμα: Έψαχνα στο σούπερ μάρκετ Brazil nuts αλλά δεν έβρισκα. Μόνο στα ειδικά καταστήματα υπάρχουν;

    ReplyDelete
  2. egw exw να ρωτησω κατι αλλο αγαπητοι φιλοι.
    γιατι οι φυσικες τροφες δεν τρωγονται και ολα τα διατροφικα σκπυπιδια ειναι πεντανοστιμα??
    τι οξυμωρο ειναι αυτο το πραγμα.
    ο θεος μου φαινεται μας δοκιμαζει καθημερινα.
    δε μπορουσαν να ειχαν τελειωσει τα παντα σ εκεινο το μηλο?

    ReplyDelete
  3. Καλησπέρα κ για μια ακόμα φορά συγχαρητήρια για τα άρθρα σου, απλά καταπληκτικά!
    Μια ερώτηση στο προπονητικό σκέλος, κάνω κυκλικό bodyweight προγραμμα(8 ασκήσεις χωρίς διάλειμμα, σύνθετες)αλλά καίω πάααααααααααρα πολυ εύκολα λίπος με αποτέλεσμα ως γυναίκα να αντιμετωπίζω κ θέμα ισορροπίας. Πως μπορεί ένα τέτοιο προγραμμα να διαμορφωθεί έτσι ωστε να χτίζεις το σώμα σου χωρις να ΄στραγγίζεις΄;

    ReplyDelete
  4. Xρηστι, ιδανικο ποσοστο λιπους για μια γυναικα ωστε να φαινεται γυμνασμενη αλλα να μην ειναι κι εντελως στεγνη, να διατηρει καμπυλες, ποιο ειναι κατα την αποψη σου;
    Σ΄ ευχαριστώ.

    ReplyDelete
  5. Χρήστο, πολύ ωραίο αυτό το άρθρο σου για τις 10 χειρότερες τροφές. Αυτό που θέλω να επισημάνω στον ανώνυμο 2 είναι πως οι ανθιυγιεινές τροφές δεν είναι πεντανόστιμες απλά πολλοί άνθρωποι είναι εθισμένοι σε αυτές, όπως άλλοι άνθρωποι είναι εθισμένοι στο τσιγάρο, στο αλκοόλ, στα ναρκωτικά. Προσωπικά αν φάω κάτι με ενδιαφέρει αυτό που θα φάω να μου προσφέρει γεύση την ώρα που το τρώω και κυρίως ΕΥΕΞΙΑ μετά. Π.χ. τι είναι πιο νόστιμο τελικά, μια φέτα ψωμί πολύσπορο με μέλι (και βούτυρο φρέσκο, γιατί όχι) ή ένα κρουασάν του εμπορίου; Προτιμώ το πρώτο... Κι εγώ μπορεί να φάω κρουασάν, δεν αποκλείω τροφές και το απόλυτο στη ζωή το απεχθάνομαι, αλλά αν με βάλεις να διαλέξω θα πάρω την τροφή που μου κάνει 2 καλά, όχι ένα και προσωρινό...
    Χριστίνα

    ReplyDelete
  6. Τα fish sticks να τα αποφεύγετε όπως ο διάβολος το λιβάνι.

    Οι μπάρες είναι junk food μεταμφιεσμένη.

    Τα σκουπίδια είναι νόστιμα γιατί είναι τίγκα στο λίπος,το αλάτι και τη ζάχαρη κατά περίπτωση.Πρόκειται για συνδυασμούς ιδιαίτερα και θανατηφόρα εθιστικούς.
    Υπάρχουν όμως και νοστιμότατες φυσικές τροφές και η γεύση τους σου γίνεται έξη με τον καιρό.

    Καλό ποσοστό λίπους για μια γυναίκα είναι 18-20%.

    Εσένα που παραπονιέσαι ότι καίς πολύ λίπος σου αξίζει να μισηθείς!

    Περιόρισε την άσκηση ή αύξησε τις θερμίδες σου για να λύσεις το ...πρόβλημά σου.

    ReplyDelete
  7. Ευχαριστώ!!!! κάνω αυτό το πείραμα τον τελευταίο μήνα, γυμνάζομαι ανα δύο μέρες κ όχι ανα μία όπως παλία κ έχω αυξήσει την πρωτείνη μου
    Ελπίζω να μην χαλάσει το σώμα μου....

    ReplyDelete
  8. Μανόλης ΜαχμουτάκηςMarch 24, 2011 at 12:10 PM

    Για τα trans λιπαρά που αναφέρετε οτι βρίσκονται στα διάφορα σκευάσματα του εμπορίου, με ποιόν όρο αναγράφονται στις συσκευασίες αυτές? Αυτό που βλέπω να αναγράφεται είναι λιπαρά.. για trans λιπαρά νομίζω οτι δεν έχω δει.. Ευχαριστώ για τις πολύτιμες συμβουλές που μου δίνετε καθημερινά μέσω του blog σας

    ReplyDelete
  9. κ.Χρηστο θα θελα να ρωτησω:το εντονο περπατημα(1ωρα) ή το ποδηλατο(1ωρα)ειναι καλύτερη μορφη ασκησης;με ποιο καις περισσοτερες θερμιδες και σφιγγει το σωμα σου;

    ReplyDelete
  10. οταν λεμε τις μπαρες εννοουμε τις συσκευασμενες του εμποριου οχι τις χειροποιητες ετσι??

    ReplyDelete
  11. E,ναι! Καμία σχέση!

    ReplyDelete