9.12.16

Γόνατα και χόνδροι: Ο ρόλος των ωμέγα-3 (3)







Διαβάστε επίσης:


Γόνατα και χόνδροι: Περί κολλαγόνου / ζελατίνης (2)


Τι άλλο θα πρέπει να προσέξω - εκτός από το κολλαγόνο - στη διατροφή μου για υγιείς και λειτουργικούς χόνδρους;;

 Πρώτα και καλύτερα τα περίφημα,έντονα αντιφλεγμονώδη ωμέγα-3 που στην καλύτερη μορφή τους για την περίπτωση θα τα βρείτε στις σαρδέλες. 

Και είμαστε η χώρα με τη βέλτιστη ποιότητα σε σαρδέλες, πλούσιες σε εικοσαπεντανοϊκό οξύ (EPA) και δεκαεξανοϊκό (DHA) που είναι τα καλύτερα βιοδιαθέσιμα ωμέγα -3 λιπαρά.


Περισσότερα για τη σαρδέλα δείτε εδώ:


Μη ζηλεύετε τον  σολομό γιατί δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να σας σερβίρουν άγριο σολομό Αλάσκας αλλά κάτι που δεν θα έχει καμία σχέση:


Κανείς δεν έχασε με τα ωμέγα-3 που κάνουν περίφημη δουλειά για το μυαλό και την καρδιά.
 Αλλά ο κόσμος επιμένει να μη τα βάζει στη διατροφή του. 
Τουλάχιστον να παίρνετε ένα συμπλήρωμα σε κάψουλες με fish oils ή krill oils αν δεν μπορείτε να τα πάρετε από φυσικές τροφές. 
Δεν είναι σαφώς το ίδιο πράγμα αλλά από το ολότελα καλή κι η Παναγιώταινα....

Παράλληλα θα πρέπει να περιορίσετε στο ελάχιστο τα ωμέγα-6 και κυρίως τις πιο συνηθισμένες συμπυκνωμένες πηγές τους που είναι στη Ελλάδα το ηλιέλαιο,το αραβοσιτέλαιο και λιγότερο το σογιέλαιο. 

Δεν μπορείτε να φαντασθείτε τι βάζετε στο σώμα σας και μάλιστα σε μια χώρα που παράγει το καλύτερο ελαιόλαδο στον κόσμο.

Φουλ βιταμίνη C που είναι απαραίτητη για την παραγωγή κολλαγόνου.

 Επίσης λελογισμένη έκθεση στον ήλιο για παραγωγή βιταμίνης D που η έλλειψή της συνδέεται ισχυρά με την ανάπτυξη οστεοαρθρίτιδας. 

 Ο κουρκουμάς βοηθάει πολύ επίσης.


Πολύς κόσμος θα ωφεληθεί αν κόψει τα δημητριακά και κυρίως το σιτάρι μιας και η γλουτένη προκαλεί αλλεργικές καταστάσεις που συνεισφέρουν στα συμπτώματα της αρθρίτιδας. Μια αποχή για 15 μέρες θα σας πείσει!



Να είστε υγιείς,αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο!

Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας


https://www.facebook.com/totalfitness.christos
http://totalfitness-christos.blogspot.com/





No comments:

Post a Comment