18.3.18

Χρήσιμες συμβουλές για όσους αρχίζετε το ταξίδι του fitness (1)







Με απόλυτη αίσθηση ευθύνης και με αγάπη για τους αναγνώστες μου που με συντροφεύουν και με εμπνέουν τόσα χρόνια στην ερασιτεχνική μου αυτή ενασχόληση θα ήθελα να δώσω μερικές συμβουλές / υποδείξεις σε όσους αρχίζουν το ταξίδι του fitness και έχουν πολλές απορίες.


1. Από πλευράς άσκησης κάντε ότι αγαπάτε και σας κρατάει στο σωστό δρόμο αλλά κάντε οπωσδήποτε και ασκήσεις αντιστάσεων και κατά προτίμηση ελεύθερα βάρη.

Πέρα από το ότι είναι ότι καλύτερο για ένα όμορφο σώμα - κάτι που δεν μπορεί να γίνει π.χ. με την αερόβια - τα βάρη θα βελτιώσουν διακριτά την ποιότητα της ζωής σας με τη δύναμη την αυτοπεποίθηση και την ανεξαρτησία που θα σας χαρίσουν.


2. Δεν χρειάζεστε αμέτρητες ώρες στα γυμναστήρια για να επωφεληθείτε από τα πλεονεκτήματα της άσκησης με βάρη. 
Μπορείτε και στο σπίτι με 3 προπονήσεις των 20 σετ τη φορά, με κυρίως σύνθετες ασκήσεις να έχετε πολύ καλά αποτελέσματα.

Αλλά θα χρειασθείτε άψογη τεχνική,ελεγχόμενες κινήσεις και βάρη που να σας ζορίζουν κάπως - όχι πολύ όμως...

Αν δυσκολεύεστε να βρείτε έμπνευση και κίνητρο στο σπίτι, μπορείτε να πάτε σε ένα γυμναστήριο. 

Μη τσιγγουνευτείτε τα 10 επί πλέον ευρώ το μήνα αν μάθετε ότι σε κάποιο γυμναστήριο γίνεται προσεγμένη δουλειά με γυμναστές που γνωρίζουν και κυρίως ενδιαφέρονται.
Αυτό γιατί πολλά γυμναστήρια είναι για το ανάθεμα.


3. Μη μπείτε στο τρένο της δόγματος " το περισσότερο είναι καλύτερο "!
Κάθε άλλο! 
Το περισσότερο μπορεί να είναι πισωγύρισμα γιατί σε εξαντλεί σωματικά και διανοητικά.

Μη μπαίνετε με τίποτα στον πειρασμό των μεγάλων επιδόσεων!
 Αρκετοί από αυτούς που σας εντυπωσιάζουν σήμερα με τα πολλά κιλά που σηκώνουν, στα 40 τους έχουν προβλήματα με μέση,γόνατα,ώμους κλπ που περιορίζουν τις κινήσεις τους και υποβαθμίζουν την ποιότητα της ζωής τους. 
Δεν αξίζει με τίποτα τον κόπο!

Μη κάνετε καθημερινά προπονήσεις χωρίς ξεκούραση ανάμεσα! 
Το σώμα μπορεί να αντέξει για κάποιο διάστημα, αλλά θα καταρρεύσει και όσο αργεί να καταρρεύσει τόσο μεγαλύτερο το προβλημα που ανακύπτει.

Η άσκηση είναι μέσο βελτίωσης της ζωής και όχι αυτοσκοπός. 
Αν έχετε χρόνο να ασκείστε κάθε μέρα,η ζωή σας χρειάζεται επανεξέταση.

Αν είστε σκυλιά μαύρα που δεν χαμπαρίζετε από τίποτα,αλλάξτε το πρίσμα της οπτικής σας.
 Όλοι αντιμετωπίζουμε το φάσμα της ήττας και ιδιαίτερα όταν προκαλούμε την τύχη μας.


4. Μη εμπλουτίζετε τις τάξεις των μονομανών που απεχθάνονται και εξοβελίζουν την αερόβια!

 Βάλτε οπωσδήποτε 1-2 προπονήσεις στο πρόγραμμα σας την εβδομάδα γιατί θα  σας δώσει πράγματα που τα βάρη δεν μπορούν - δυνατή καρδιά,αντοχή,διάθεση,έλεγχο άγχους, καλύτερο μεταβολισμό κλπ

Aπό την άλλη δεν σας συμφέρει να καταπίνετε τα χιλιόμετρα γιατί αυτό σας  οδηγεί σε συστηματικές φθορές,σύνδρομα υπέρχρησης,καταβολισμό,απώλεια χρόνου κλπ.

Αν τρέχετε για ώρες ή ποδηλατείτε μέσα στη φύση κι αυτό σας στηρίζει στη ζωή σας,θα πάω πάσο. Αλλά όχι για κάτι άλλο...


Τέλος του 1ου μέρους



Να είστε υγιείς,αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο! 

Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας

https://www.facebook.com/totalfitness.christos
http://totalfitness-christos.blogspot.com/





6 comments:

  1. Οταν συνδιαζονται και τα δυο βαρη μαζι με αεροβια στην ιδια προπονηση;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ναι,γίνεται κι έχω γράψει 3-4 άρθρα γι αυτό στο blog. Με λίγο ψάξιμο θα τα βρεις.

      Delete
  2. Καθίσματα στο σπίτι, με εξοπλισμό 50 κιλών, πόσο αποδοτικά μπορεί να είναι; Το ρωτάω γιατί όλοι στο ίντερνετ σηκώνουν από 120 κιλά και πάνω! Υπάρχει ακόμα και 'άγραφος' κανόνας: πρέπει να σηκώνεις 1.5 φορές το βάρος σου (ή κάτι τέτοιο)!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Αστεία πράγματα Ζάχο. Μια χαρά δουλειά γίνεται με τα 50 κιλά,και με λιγότερα. Καλή τεχνική,συστηματική άσκηση και θα έχεις άριστα αποτελέσματα σε ερασιτεχνικό επίπεδο. Τα μεγάλα βάρη φέρνουν μακροπρόθεσμα προβλήματα στους περισσότερους ερασιτέχνες.

      Delete
  3. Γεια σας! Για γυναίκα που θα ήθελε να ξεκινήσει από το μηδέν, θα ήταν καλό να ξεκινήσει προπόνηση πρώτα με 1-2 κιλά ελεύθερα βάρη και σταδιακά να αυξάνει το βάρος;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Δεν είναι το ίδιο για όλες. Υπάρχουν χαώδεις διαφορές από άτομο σε άτομο. Άρχισε με ότι σου επιτρέπει να βγάζεις σχετικά άνετα τα σετ.

      Delete