8.4.11

Μεταβολισμός σε απορύθμιση: όταν η δίαιτα φέρνει πάχος! (2)







Μεταβολισμός σε απορύθμιση: όταν η δίαιτα φέρνει πάχος! (1)


Oι επιθετικές δίαιτες λοιπόν έχουν τρομερά μεγάλα ποσοστά rebound σε κιλά και πρέπει να αποφεύγονται με κάθε θυσία.

Ο μεταβολισμός μας έχει πολύπλοκους και σοφιστικέ μηχανισμούς για να παρακολουθεί τα αποθέματα του λίπους μας. Ρυθμίζει το αίσθημα της πείνας ανάλογα με το ύψος τους.

Για το λόγο αυτό όσο περισσότερο μειώνουμε τα αποθέματα του λίπους μας, δηλαδή όσο πιο γραμμωμένοι είμαστε, τόσο πιο βασανιστικό και μόνιμο γίνεται το αίσθημα της πείνας. Σε κρατάει στην κυριολεξία ξύπνιο τα βράδια.

Θα το έχετε βιώσει στα σίγουρα όσοι έχετε κατά καιρούς μπει δυνατά στο κυνήγι της φευγαλέας γράμμωσης. Είναι ένα παράδειγμα της αυτορυθμιστικής δράσης της λεπτίνης.

Όπως επίσης  ένα  άλλο παράδειγμα της αυτορυθμιστικής δράσης της  είναι ο εύκολος κορεσμός στην περίπτωση που τα αποθέματα του λίπους στον οργανισμό μας είναι επαρκή.

Αυτός είναι κι ο λόγος που προσπαθούμε να ανεβάσουμε τα επίπεδα της λεπτίνης με προσωρινή αύξηση των θερμίδων στρατηγικά ενταγμένη στα πλαίσια μιας περιοριστικής δίαιτας. Αυτός όμως είναι ένας μόνο όρος μιας πολύπλοκης εξίσωσης.

Επειδή η λεπτίνη πέφτει κατά τη διάρκεια  τη δίαιτας αλλά και μετά από αυτή, παρασύρει και τα επίπεδα του μεταβολισμού με τον οποίο συνδέεται στενά.

Ετσι έχουμε διπλό μήνυμα αυτοσυντήρησης:

- χαμηλότερο μεταβολικό ρυθμό
- εντολή για αποθήκευση λίπους και για περιορισμό της καύσης του

Με απλά λόγια είμαστε χαμένοι από χέρι!

Πολλοί "ειδικοί" της πλάκας αλλά  και ερασιτέχνες αθλητές, πότε από άγνοια και πότε από λανθασμένο ένστικτο περικόπτουν περαιτέρω τις θερμίδες τους στν περίπτωση ενός "πλατό" επιτείνοντας το πρόβλημα και δημιουργώντας έτσι τις προϋποθέσεις για γρήγορη ανάκτηση των χαμένων κιλών και μάλιστα με τον αναλογούντα τόκο.


Τέλος του 2ου μέρους

Να είστε υγιείς,αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο!



Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας


https://www.facebook.com/totalfitness.christos
http://totalfitness-christos.blogspot.com/







5 comments:

  1. Γεια σου Χρήστο.Εξαιτίας ενοχλήσεων στη μέση είναι αδύνατον να κάνω σπρίντ.
    Με σκοπό να αυξήσω τα επίπεδα gh με άλλον τρόπο,σκέφτομαι να καθυστερήσω την κατανάλωση υδατανθράκων περίπου 60 λεπτά μετά απο κάθε δυναμική προπόνηση για να μην υπάρξει αυξηση της σωματοστατίνης,έστω κ αν εκείνη τη στιγμή,υψίστης σημασίας είναι η αναπλήρωση των αποθεμάτων γλυκογόνου.
    Ποιά είναι η άποψή σου επι του θέματος;

    ReplyDelete
  2. Γεια σου Χρήστο.Εξαιτίας ενοχλήσεων στη μέση είναι αδύνατον να κάνω σπρίντ.
    Με σκοπό να αυξήσω τα επίπεδα gh με άλλον τρόπο,σκέφτομαι να καθυστερήσω την κατανάλωση υδατανθράκων περίπου 60 λεπτά μετά απο κάθε δυναμική προπόνηση για να μην υπάρξει αυξηση της σωματοστατίνης,έστω κ αν εκείνη τη στιγμή,υψίστης σημασίας είναι η αναπλήρωση των αποθεμάτων γλυκογόνου.
    Ποιά είναι η άποψή σου επι του θέματος;

    ReplyDelete
  3. Όπως επίσης ένα άλλο παράδειγμα της αυτορυθμιστικής δράσης της είναι ο εύκολος κορεσμός στην περίπτωση που τα αποθέματα του λίπους στον οργανισμό μας είναι επαρκή.


    Makάρι να συνέβαινε. Δυστυχώς δε συμβαίνει όμως.

    ReplyDelete
  4. Aπορία για τις θερμίδες για χάσιμο βάρους. Βαση τωv προσωπικώv μου στοιχείωv έχω Βασικό μεταβολισμό =1340kcal και με καθημερίvη γυμvαστική όπου καίω 800 θερμίδες ημερησίως(βάρη, hitt, αερόβια) τουλάχιστοv θα πρέπει vα εχω θερμίδες συvτήρησης =2300. Αv μειώσω μόvo 20% δηλ αv καταvαλώvω 1850 δε μπορώ vα xασω 1 κιλό/εβδ. όπως αvαφέρεις. Ότι χάvω λίπος είvαι σίγουρο αλλά καταvαλώvovτας 1400kcal/ημέρα και με 1,5-2γρ/βάρος πρωτείvη με κάποιες μέρες (1 στις 5 ημέρες) vα ξεφεύγω έως 2300kcal. Μήπως όταv λές μείωση 20% εvvoείς από τις θερμίδες συvτήρησης για καθιστική ζωή(αv ισχύει αυτό μου βγαίvoυv και τα voύμερα) ή απλά εγώ έχω χαλάσει το μεταβολισμό μου αv συvυπολογίσουμε ότι είμαι σε τέτοιο καθεστώς πολλούς μήvες. Για πιθαvή αvάπτυξη μυικής μάζας, πόσο πια vα αvαπτύχθηκε!

    ReplyDelete
  5. Andrew είσαι 100% σωστός. Δεν θα σε πείραζαν οι υδατάνθρακες με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη τους οποίους μπορείς να καταναλώνεις άφοβα. Η σωματοστατίνη ανεβαίνει από τους υδατάνθρακες με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη και όντως δρα σαν αναστολέας της αυξητικής ορμόνης.

    Ανώνυμε αυτό συμβαίνει γιατί πολύς κόσμος έχει στραπατσαρισμένο μεταβολισμό και ορμονικές ανισσοροπίες.

    Κατερίνα δεν αναφέρω πουθενά ότι με μείωση 20% στις θερμίδες συντήρησης χάνει κανείς 1kg την εβδομάδα.Για να χάσεις εσύ 1kg την εδβομάδα θα πρέπει να προσλαμβάνεις 1200 θερμίδες ημερησίως με το παρόν καθεστώς άσκησης.

    ReplyDelete