13.5.18

Ερωτήσεις και απορίες ενός πρωτάρη - Ποια είναι η καλύτερη ώρα για να γυμναστώ; (4)






Ρίξτε πρώτα μια ματιά στα προηγούμενα μέρη αυτού του άρθρου εδώ:


Ερωτήσεις και απορίες ενός πρωτάρη - Μπορώ να έχω αποτελέσματα αν γυμνάζομαι σπίτι; (3)


H απλή και γρήγορη απάντηση στο ερώτημα αυτό είναι:

Η καλύτερη ώρα της μέρας για να γυμναστείς είναι αυτή που σου ταιριάζει καλύτερα. 
Αυτή που μπορεί να σε βοηθήσει στο να είσαι συνεπής και να κάνει την προσπάθεια σου διατηρήσιμη σε βάθος χρόνου.

Υπάρχουν διαφορές στις ώρες τη μέρας αλλά τελικά το θέμα είναι να φτιάξεις ένα  ρεαλιστικό πρόγραμμα προπονήσεων που να ενσωματώνεται καλά στις καθημερινές υποχρεώσεις και το οποίο να βολεύει χρονικά και να μπορεί να υπηρετηθεί με συνέπεια.

Καθένας έχει το δικό του κιρκαδικό ρυθμό ( βιολογικό ρολόι ) και άρα πρέπει να προσαρμόζει τα προγράμματα του στον ρυθμό αυτόν.

Κάποιοι πετάνε το πρωί,κάποιοι σέρνονται και μετά βίας σηκώνονται από το κρεβάτι. 
Αυτοί λοιπόν οι τελευταίοι δεν αποκλείεται το απόγευμα να πιάνουν απίστευτους ρυθμούς στις προπονήσεις τους.

Άρα υπεισέρχεται έντονα το προσωπικό στοιχείο σε θέματα τέτοιων επιλογών.


Τι συμβαίνει το πρωί!

- μετά την προπόνηση, πλημμυρισμένος στις ενδορφίνες πετάς στη δουλειά ή στις σπουδές σου και προαλείφεσαι για μια μεγάλη μέρα.

Αυτή η προπόνηση όμως καλό θα είναι κλασσική αερόβια ή βάρη χωρίς πολλά κιλά. 
Τα βάρη που κάνουν οι ερασιτέχνες είναι γενικά οκ.

- γενικά μπορείς να είσαι πιο συνεπής και ανεπηρέαστος από όσα μπορούν να προκύψουν μέσα στη μέρα και να τινάξουν στον αέρα τις απογευματινές προπονήσεις

- αν πας για σπριντ ή βαριά βάρη θα δυσκολευτείς και θα υποαποδόσεις. 
Αυτό γιατί η αύξηση της θερμοκρασίας του σώματος αργότερα μέσα στη μέρα αμβλύνει την ακαμψία των τενόντων,βοηθάει την επιμήκυνση των συνδέσμων και μειώνει το ιξώδες των μυών. 

Μελέτες έχουν δείξει ότι ορισμένες σκαπτικές και στρεπτικές κινήσεις το πρωί - με πολλά κιλά - μπορούν να βλάψουν τους μεσοσπονδύλιους δίσκους.

Ορμονικά επίσης το απόγευμα είναι πιο κατάλληλο γιατί υπάρχει λιγότερη κορτιζόλη και περισσότερη τεστοστερόνη.

Αλλά - το ξαναλέω - ότι εσείς είστε που θα κάνετε τα προγράμματά σας βάσει των ιδιαιτεροτήτων σας και των αναγκών σας. 
Μην ακούτε αυτούς που είναι απόλυτοι και το παίζουν αυθεντίες γιατί πραγματικά η κοινότητα fitness δεν έχει ομονοήσει στα θέματα αυτά.


Να είστε υγιείς,αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο! 

Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας


https://www.facebook.com/totalfitness.christos
http://totalfitness-christos.blogspot.com/



No comments:

Post a Comment