27.12.09

ΑΕΡΟΒΙΑ ΑΣΚΗΣΗ: 6 ΛΟΓΟΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ Ο ΔΙΑΔΡΟΜΟΣ







Προτιμώ σαφώς το τρέξιμο στην ύπαιθρο και κυρίως στο βουνό σε σχέση μ' ένα διάδρομο σε κλειστό χώρο. Μερικοί από τους λόγους είναι οι εξής:



1. Πρώτα απ'όλα θεωρώ ότι το τρέξιμο στο διάδρομο δεν έχει σχέση με τις πραγματικές συνθήκες.

Δεν υπάρχει η αντίσταση του αέρα,ο ιμάντας κάνει μέρος της δουλειάς σου,δεν υπάρχουν κατωφέρειες,δεν υπάρχουν εναλλαγές κλίσεων,εμπόδια κλπ.

 Κατά την άποψή μου όσοι είναι συνηθισμένοι στο διάδρομο θα τα βρουν μπαστούνια σε πραγματικές συνθήκες.


2. Δεν το βρίσκω και το υγιεινότερο πράγμα να τρέχω σε κλειστό,μη ανανεούμενο περιβάλλον και να αναπνέω το διοξείδιο του άνθρακα που αποβάλλουν οι άλλοι ,για να σταθώ μόνο εδώ!

Άσε δε τις μυρωδιές!

Από την άλλη δεν είναι ιδιαίτερα εφικτό και ρεαλιστικό το να έχει κανείς ένα διάδρομο στο σπίτι.


3. Η άσκηση σε διάδρομο είναι ένα πολύ πληκτικό έργο ιδιαίτερα όταν διαρκεί πολύ ώρα.

Μπαίνοντας σε ένα γυμναστήριο θα δεις δεκάδες βαριεστημένα κορμιά να σέρνουν κυριολεκτικά τα πόδια τους πάνω στο διάδρομο σε απελπιστικά αργές ταχύτητες.

Πολλοί από αυτούς κρατιούνται από τις κουπαστές ή/και βλέπουν τηλεόραση!!! 
Καμία συνεργασία,καμία συνέργεια μυαλού και σώματος!

Η πλήξη στο αποκορύφωμά της και μάλιστα μια πλήξη υποβλητική και μεταδοτική.


4. Αν κάποιοι - πολύ λίγοι και η εξαίρεση στον κανόνα - θελήσουν να δημιουργήσουν τις συνθήκες για να προπονηθούν πραγματικά σκληρά το πιθανότερο είναι να εκληφθούν από τους mainstream γυμναζόμενους σαν επικίνδυνοι psycho ή στην καλύτερη περίπτωση γραφικοί.


5. Βρίσκω πολύ πιο συναρπαστικό το να τρέχω έξω και ιδιαίτερα μέσα στη φύση. Χαλαρώνω με την ομορφιά του τοπίου,αναπνέω καθαρό αέρα,απολαμβάνω τις ενδιαφέρουσες οπτικές εναλλαγές,το μυαλό μου συνεργάζεται καλύτερα με το κορμί μου και παράγουν πραγματικό έργο.

Γνωρίζω ότι ο δρόμος με οδηγεί κάπου,βάζω ορόσημα και τα απολαμβάνω.

Ο διάδρομος που σε οδηγεί;  

Υπάρχει μεγάλη διαφορά από τις ρόδες των χάμστερ; Δεν με ενθουσιάζει καθόλου η εύλογη αυτή παρομοίωση!


6.Τέλος για να πάω ένα βήμα πιο πέρα θα προτιμούσα έναν τρόπο άσκησης που να μου προσπορίσει μεγαλύτερα ορμονικά και μεταβολικά οφέλη. 

Για παράδειγμα είμαι λάτρης των σπριντ σε ανηφόρα,γνωρίζω και βιώνω πολύ καλά τα αδιαμφισβήτητα οφέλη τους και δεν πιστεύω ότι μπορούν να προσομοιωθούν σε συνθήκες γυμναστηρίου!


Συγχωρήστε με αν προσπάθησα να αποκαθηλώσω τη ζαχαρένια εικόνα στην  οποία ομνύετε πολλοί από σας. Σας διαβεβαιώ ότι η πρόθεσή μου ήταν να βοηθήσω!

Να είστε υγιείς,αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο!

Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας


https://www.facebook.com/totalfitness.christos
http://totalfitness-christos.blogspot.com/








27 comments:

  1. ΜΩΡΕ ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ ΤΑ ΛΕΣ ΑΛΛΑ ΠΟΥ ΝΑ ΤΟΝ ΒΡΕΙΣ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΦΥΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΣ ΝΑ ΤΡΕΞΕΙΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ??? ΕΔΩ ΟΠΩΣ ΕΧΟΥΝΕ ΚΑΝΕΙ ΤΟΝ ΣΥΧΡΟΝΟ ΑΝΘΡΩΠΟ ΟΥΤΕ ΤΟΥΑΛΕΤΤΑ ΔΕΝ ΠΡΟΛΑΒΑΙΝΕΙΣ ΝΑ ΠΑΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΑ....

    ReplyDelete
  2. Μακάρι να είχαμε χώρο στην πολη για τρέξιμο. Ο διάδρομος όντως είναι απίστευτα βαρετός αλλά τί άλλο να κάνουμε??

    ReplyDelete
  3. Συμφωνώ 10000% ! Εγώ πια πάω στο πάρκο και περπατάω ακόμα και 3 ωρες, δεν με κουράζει... στον διάδρομο 15 λεπτά μου φαίνονται αιώνας!

    ReplyDelete
  4. Έχει δίκιο... τα 5χλμ. π.χ. που τρέχω εγώ σε διάδρομο δεν έχουν καμία σχέση με τα 5 χλμ. στο στίβο έστω χωρίς ανωφέρειες-κατωφέρειες. Τα βρίσκεις όντως μπαστούνια όταν ''βγαίνεις έξω''...

    ReplyDelete
  5. poli ta idia kaneis post ?

    ReplyDelete
  6. Πολυ σωστά ειναι πολύ πιο ευκολο και ευχαριστο το να τρεχεις στην υπαιθρο, και αν εισαι τυχερος και εχεισ την απλα κοντα σου να το κανεις. διαφωνω λιγο σε οτι αφορα τον καθαρο αερα τον οποιο αναπνεουμε εξω.Πιστευω πωσ δεν υπαρχει τιποτα χειροτερο απο το να τρεχει καποιος στην πολη και εχοντας καταφερει μεγιστη προσληψη οξυγονου να αποροφαει και να αναπνεει ολη την βρομα της πολης καθωσ το διοξειδιο του ανδρακα εχει πλεον φτασει ιστορικα ρεκορ.(Σε περιπτωση που ειμαστε ατομα της πολης και οχι σε καποιο χωριο η επαρχια οπου σαφως θα προτιμουσα και θα απολαμβανα την ασκηση μου στην υπαιθρο.)

    ReplyDelete
  7. Και εγώ μαζί σου Χρήστο.
    Όμως εκτός από δικαιολγίες τύπου χρόνος/χωρος, υπάρχουν δύο περιπτώσεις που ο διαδρομος είναι η μόνη εναλλακτική. Και αυτές είανι πολύ άσχημες καιρικές συνθήκες και διαλλειματική υψηλής έντασης με προκαθαρισμένους ρυθμούς

    ReplyDelete
  8. Γιατι δεν γραφουμε και προτεινομενες διαδρομες για τρεξιμο σε μεγαλα αστικα κεντρα πχ Αθηνα?

    ReplyDelete
  9. Καλή ιδέα! Όποιος μπορεί ας βοηθή
    σει!

    ReplyDelete
  10. εγω μετα από πολλα χλμ διαδρομου κανοντας τις ιδιες σκεψεις με τον Χρηστο, πηρα ενα μεταχειρισμενο ελλειπτικο και πρωι πριν ξυπνησουν γυναικα - παιδια κανω την ασκηση μου, αυτο μαζι με πουσ απς και τιποτα αλλο.

    οντως το τρεξιμο εξω δεν συγκρινεται αλλα μες στην πολη και ειδικα στην αθηνα δεν υπαρχει εναλλακτικη. να παρω το αμαξι για 20 λεπτα για να παω σε παρκο ή σε στιβο δεν ειναι εφικτο λογω ωραριων. το γηπεδο κοντα μου ανοιγει στις 7. Στις 7 ξεκιναει η ημερα για οποιον εχει παιδια. Εγω εγω διαθεσιμο μονο το 6 με 7 το πρωι, γιατι το βραδυ μετα απο 12ωρη εργασια δεν υπαρχει κουραγιο.

    ο καθενας πρεπει να βρει τον τροπο του. α και κατι αλλο. εγω τον διαλογισμο μου τον κανω οδηγωντας καθε μερα περι τα 100 χλμ. Οταν τρεχω θελω να βλεπω τηλεοραση, οποτε το ελλειπτικο στο σπιτι με εχει βολεψει. βαζω αγαπημενες αμερικανικες σειρες και γνωριζοντας οτι τα πχ 5 χλμ ειναι σαν να κανω 1-2 εξω, κανω αναλογο προγραμμα. καρδια και ιδρωτας ειναι το κριτηριο του καθενος.

    ReplyDelete
  11. Dld re paidia o diadromos dn kanei douleia..??

    ReplyDelete
  12. Σαφώς και κάνει! Έξω όμως είναι καλύτερα κατά την άποψή μου!

    ReplyDelete
  13. http://www.attiko-prasino.gr/Default.aspx?tabid=36 εδώ θα βρείτε για κάθε δήμο προτεινόμενες διαδρομές οπότε δεν χωρουν δικαιολογίες :P !μένω κοντά στη Νέα Σμύρνη και πάω 3 φορές την εβδομάδα στο άλσος της Νέας Σμύρνης! Ξεκινήστε να τρέχετε στην ύπαιθρο και δεν θα χάσετε!!!!

    ReplyDelete
  14. Στρατος ΒετσικαςJuly 23, 2013 at 1:24 PM

    Φιλε Χρηστο (αν μου επιτρεπεις τον ενικο)διαβαζω και παρακολουθω ολες τις αναρτησεις σου μηνες τωρα.Διαπιστωνω οτι απ'οσα βιβλια εχω διαβασει γυρο απο το fitness,οσα προγραμματα εχω κανει και μελετισει εδω και 23 χρονια εισαι με διαφορα ο πιο εγκυρος και πραματικα ενημερωμενος στο χορο του αθλητησμου.Εχεις επακρυβως πραγμματικη αντιληψη των πραγματων γυρο απο το fitness!Συνεχισαι ετσι την τοσο καλη δουλεια που κανεις!

    Στρατος Βετσικας

    ReplyDelete
  15. Ευχαριστώ Στράτο! Ξέρω απλά που να ψάξω!

    ReplyDelete
  16. πολυ ωραια τα λες χρηστο και εγω δεν τον γουσταρω τον διαδρομο εξαλλου στη φυση το τρεξιμο ειναι πολυ πιο δυσκολο να μην μιλησω για τα σπριντ την τελευταια φορα νομιζα οτι θα αφησω την τελευταια μου πνοη χαχαχα παω για γραμμωση 1.77 36 χρονων και 84 κιλα με λενε γιωργο συνεχισε το πολυτιμο υλκο σου πραγματικα μου εχεις ανοιξει τα ματια οσο αφορα το χωρο του fitness !

    ReplyDelete
  17. Για Θεσσαλονίκη στην οποία οι αποστάσεις με αυτοκίνητο δεν είναι τεράστιες όπως στην Αθήνα μπορείς να τρέξεις στο δάσος του Σέιχ Σου (στην Πυροσβεστική στον κόμβο της Τριανδρίας έχει και μεγάλη ανηφόρα για σπριντ) ή στο ανάχωμα του ρέματος της Τούμπας που χωρίζει την Τούμπα με την Πυλαία το οποίο και προτιμώ εγώ επειδή πάω και με τα πόδια :). Νομίζω πως με αυτοκίνητο σε αυτά τα μέρη φτάνεις σχετικά εύκολα.

    ReplyDelete
  18. Χρήστο είμαι φοιτητής στο Πόρτσμουθ της Αγγλίας και δυστηχώς η πόλη αυτή είναι επίπεδη. Δεν έχει ούτε μία ανηφόρα. Σε αυτήν την περίπτωση ήθελα να σε ρωτήσω πως μπορώ να προσαρμώσω τα σπριντ μου για να έχω τα οφέλη των σπριντ σε ανήφορο.
    Σε ευχαριστώ

    ReplyDelete
  19. Χαιρετισμούς Γιώργο κι Ηλία!
    Αλέξανδρε με αύξηση του χρόνου και της έντασης. Κάνε το πρόγραμμά μου:

    http://totalfitness-christos.blogspot.gr/2011/07/blog-post_4490.html

    ReplyDelete
  20. плюшевая бородаJanuary 9, 2015 at 12:03 AM

    Φιλε μου το χειμωνα οταν εχει -2 πραγματικα απολαμβανεις να τρεχεις στην υπαιθρο ,πες την αληθεια,αν ναι συγνωμη αλλα εισαι αρρωστος 2) Οταν ερχεσαι στο γυμναστηριο πως ζεσταινεσαι, η αρχιζεις να βαρας χωρις ζεσταμα;

    ReplyDelete
  21. Δεν πηγαίνω σε γυμναστήριο! Αν πήγαινα εννοείται ότι θα έκανα ζέσταμα σε διάδρομο! Για το αν είμαι άρρωστος το αντιπαρέρχομαι γιατί αν μπλέξει κανείς με ανθρώπους σαν κι εσένα βγαίνει πάντα χαμένος!

    ReplyDelete
  22. Δεν νομίζω ότι η χαμηλή θερμοκρασία έξω, ακόμα και -2 που αναφέρει κάποιος είναι ανασταλτικός παράγοντας για τρέξιμο. Μέσα σε πέντε λεπτά το σώμα πεοσαρμόζεται και το τρέξιμο είναι ευχάριστο. Μάλλον δεν έχεις τρέξει έξω φίλε μου ή σίγουρα δεν τρέχεις στο βουνό τον χειμώνα που είναι μοναδική εμπειρία. Υπάρχουν κατάλληλα ρούχα που κάνουν το τρέξιμο ευχάριστο σε όλες τις θερμοκρασίες.
    Νεκτάριος.

    ReplyDelete
  23. Eπαυξάνω Νεκτάριε!

    ReplyDelete
  24. σωστο αρθρο για το διαδρομο δν με βοηθαει πολυ δν περνω οξυγονο γιαυτο κουραζομαι και κατι αλλο να σε ρωτησω παω γυμναστηριο καθε μερα μεσημερι μια με τρεις μετα το απογευμα μπορω να κανω αεροβια αν επιτρεπεται θα ειμαι κουρασμενος θα εχω ενεργεια?

    ReplyDelete
  25. Εξαρτάται από την ένταση της προπόνησης. Μια δυνατή προπόνηση σε πόδια δεν επιτρέπει αερόβια για μετά. Όλα είναι σχετικά! Να ακούς το σώμα σου πάνω απ' όλα!

    ReplyDelete
  26. Ο μονος λογος που θα εκανα πια διαδρομο, ειναι η φωτογραφια της δημοσιευσης..
    Οποιος θελει βρισκει και ανηφορες και διαδρομες και ολα. Γραφεσαι και στον τοπικο συλλογο δρομεων της περιοχης σου οπως εκανα κι εγω περισυ και ξαφνικα αποκτας και τις παρεες και το κινητρο και τη τεχνογνωσια για βουνα, δρομους κλπ.
    Νομιζα οτι ημουν Θεος επειδη εβγαινε 5αρι στο διαδρομο και τωρα χωρις να παρω χαμπαρι πως και γιατι επεσε ενα 10αρι κιλα, προετοιμαζομαι για το μαραθωνιο της Αθηνας, ταξιδευω στα βουνα της Ελλαδας και ξεκινω ορεινους αγωνες.. Αλλη εμψυχωση η συλλογικοτητα.

    ReplyDelete