28.5.10

ΒΑΡΗ: ΠΟΣΑ ΣΕΤ ΝΑ ΚΑΝΩ;







Το πόσα σετ πρέπει να γίνονται ανά άσκηση στην προπόνηση με βάρη είναι από τα θέματα που συγκεντρώνουν τις μεγαλύτερες διαφορές απόψεων.

Η σχολή Σβαρτσενέγκερ για παράδειγμα προτείνει πολλαπλά σετ.

Στο άλλο άκρο υπάρχει η σχολή του ενός σετ μέχρι μυϊκής αστοχίας.  Υποστηρίζει ότι με ένα τέτοιο σετ επιστρατεύει κανείς όλες τις μυϊκές ίνες και ένα δεύτερο σετ δεν θα προσέφερε τίποτε το ιδιαίτερο.

 Από την άλλη μεριά δύο ή τρία σετ εκμαιεύουν από το σώμα μια πλεονεκτικότερη ορμονική απόκριση.

Θέλω να πω ότι ότι εκκρίνονται μεγαλύτερες ποσότητες από τις κύριες αναβολικές ορμόνες (αυξητική ορμόνη και τεστοστερόνη).

Το να πάει κανείς σε περισσότερα σετ δεν είναι πρακτικό γιατί θα οδηγήσει την προπόνηση σε μεγάλη διάρκεια με κίνδυνο υπερπροπόνησης. Μιλάω πάντα για προπονήσεις που εμπλέκουν όλο το σώμα.

Έχω δει πολύ καλά αποτελέσματα και με δύο και με τρία σετ ανά άσκηση (μία άσκηση ανά μυϊκή ομάδα).

 Βέβαια οι μεγάλες μυϊκές ομάδες όπως τα πόδια και η πλάτη μπορούν να σηκώσουν και 1-2 σετ παραπάνω.

Πιστεύω ακράδαντα στις σύντομες και εντατικές προπονήσεις που περιλαμβάνουν μόνο σύνθετες ασκήσεις. Με 3x30' την εβδομάδα μπορείτε να έχετε εκπληκτικά αποτελέσματα!


Να είστε υγιείς και να γυμνάζεστε!





Χρήστος Στρογγύλης





18 comments:

  1. gia sou file xristo ke pali ;)
    tha ithela na rotisw ka8e poso kero prepei na allazume to programa gimnastikis mas?ke ti na allazume se afto diladi,askiseis i epanali4eis...?
    e3igise mou ligo se parakalw :)

    ReplyDelete
  2. Κάθε 4 εβδομάδες και μπορούμε να πειραματιζόμαστε με όλες τις παραμέτρους!

    ReplyDelete
  3. diladi ti na allazoume sto programa mas ka9e tesseris evdomades?

    ReplyDelete
  4. Τα πάντα αλλά όχι όλα μαζί: ασκήσεις,σετ επαναλήψεις,τέμπο,διαλείμματα...

    ReplyDelete
  5. χθες καθως σερφαρα στο διαδυκτιο ανακαλυψα μια ασκηση την λεγομενη''pistol squats'' αυτη εχει καμια διαφορα με τα κανονικα squats ;ποια κατα τη γνωμη σας ειναι καλυτερη;

    ReplyDelete
  6. Είναι θανατηφόρα και για λίγους προχωρημένους. Είναι καθίσματα στο ένα πόδι!

    ReplyDelete
  7. ti mou protineis na kanw?squats i pistol squats?

    ReplyDelete
  8. Πάντα θα κάνεις squats και μετά αν έχεις την υποδομή θα ακολουθούν τα pistol squats!

    ReplyDelete
  9. Μήπως μπορείς να ανεβάσεις το δικό σου προγραμμα ?

    ReplyDelete
  10. http://totalfitness-christos.blogspot.gr/2013/11/30.html

    ReplyDelete
  11. Καλησπέρα κύριο Χρήστο όλα αυτά τα οποία γράφεις βοηθάνε πολύ.Εχω μια απορία βασικά με την αερόβια , για αερόβια κάνω 5' σχινακι διαλιματικη και 10 λεπτα ανεβοκατεβασμα σκαλιών επίσης διαληματικη.Είναι αρκετά ;Ευχαριστώ .

    ReplyDelete
  12. Καλημέρα παιδιά εχω μια απορία,γυμναζω ολα τα μέρη τοy σώματος αλλα για κάποια κάνω περισσότερες ασκήσεις.π.χ για δικέφαλους κανω 4 για τρικεφαλους 5 και για ομους 2.Υπάρχει κάποιο πρόβλημα με αυτό;Ευχαριστώ πολύ.Καλή σας μέρα:)

    ReplyDelete
  13. Δεν υπάρχει ιδιαίτερο πρόβλημα. Γενικά προσπαθούμε να έχουμε τον ίδιο όγκο προπόνησης για τους ανταγωνιστές μύες!

    ReplyDelete
  14. Xρηστο καλημερα τελεια ολα οσα γραφεις.Καπηρα αλεσμενη ειναι ενταξη να προσθετουμε στο φαγητο μας?

    ReplyDelete
  15. Δεν συνιστώ οτιδήποτε από αλεύρι!

    ReplyDelete
  16. Χρηστο πρεπει να σου πω οτι εξαιτιας σου αγορασα αλτηρες! χαχαχαχα! Εχω μονο μια ερωτηση, κανω 4 σετ, 8 επαναληψεις, τις εξης ασκησεις με αυτη την σειρα: πιεσεις ωμων, προβολες, πιεσεις στηθους, καθισματα, κωπηλατικες, ρουμανικες αρσεις θανατου. Μεταξυ της καθε ασκησης κανω περιπου 20 δευτερολεπτα διαλειμμα κ στο τελος καθε σετ ξεκκουραζομαι για περιπου 45 δευτερολεπτα. Ειναι κομπλε το προγραμμα ή θα προτεινες καποιες αλλαγες, πχ να κανω μαζεμενα τα σετ για καθε ασκηση?

    ReplyDelete
  17. Είναι μια πολύ καλή αρχή!

    ReplyDelete