31.5.10

ΒΑΡΗ: ΤΙ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΝΑ ΚΑΝΩ;






Όσοι ασχολείστε με τα βάρη θα έχετε προσέξει ότι υπάρχουν πολλές δεκάδες ασκήσεις.

Στην πράξη όμως πρόκειται για διαφορετικές εκδοχές κάποιων,ολιγάριθμων βασικών ασκήσεων που αποτελούν παγκόσμιες σταθερές.

Η ποικιλία είναι καλή γενικά αλλά μπορεί και να σε ζαλίσει αν ξεπεραστεί κάποιο μέτρο.

Εμείς οι ερασιτέχνες πρέπει να αναζητούμε την απλότητα!

 Η απλότητα ενέχει το στοιχείο της μεγαλοπρέπειας. Δεν πρέπει να κάνουμε τα πράγματα να φαίνονται πιο δύσκολα απ' ότι πραγματικά είναι.

Με το γνώμονα αυτό θα επιλέξουμε ασκήσεις που μας δίνουν την καλύτερη απόδοση για το χρόνο μας.

Οι ασκήσεις αυτές θα πρέπει να είναι σύνθετες δηλαδή να κινητοποιούν /εμπλέκουν περισσότερες από μία αρθρώσεις και όσον το δυνατόν περισσότερες ή/και μεγαλύτερες μυϊκές ομάδες.

Ο λόγος είναι προφανής: να επιτύχουμε τη μέγιστη δυνατή μεταβολική και ορμονική απόκριση μεγιστοποιώντας έτσι τα κέρδη μας.

Αφήστε θα 'λεγα τα μηχανήματα καθώς και τις ασκήσεις απομόνωσης.


Ποιες είναι λοιπόν οι καλύτερες ασκήσεις με βάρη για έναν φέρελπι ερασιτέχνη με λίγο χρόνο στη διάθεσή του;


Είναι οι all time classics που προσωπικά τις κάνω με βαράκια:

- καθίσματα (squats). Προτείνω για λόγους ασφάλειας να αποφεύγετε τα βαθιά καθίσματα γιατί δημιουργούν πρόβλημα σε πολύ κόσμο. Οι μηροί να μην ξεπερνούν την παραλληλία ως προς το δάπεδο.

- άρσεις θανάτου κλασικές και με ελαφρά λυγισμένα πόδια (ρουμάνικες)

- εμπρόσθιες,πλάγιες και οπίσθιες προβολές

- πιέσεις στήθους 

- ανοίγματα στήθους ( η μοναδική άσκηση απομόνωσης που με γοητεύει)

- κωπηλατικές με το ένα ή  και τα δύο χέρια.

- πιέσεις ώμων σε όρθια θέση κλπ

Με αυτές πιάνουμε το 90%. Για τους κοιλιακούς δεν προτείνω στοχευμένες ασκήσεις και σας παραπέμπω στα σχετικά άρθρα.

Γενική παρατήρηση: προτιμώ να δουλεύω και τα δύο χέρια για κέρδος χρόνου αλλά οι ασκήσεις με το ένα μόνο χέρι έχουν ένα μεγάλο πλεονέκτημα: μας γλυτώνουν από μυϊκές ανισορροπίες αν το ένα χέρι είναι πιο δυνατό από το άλλο.

Το ίδιο συμβαίνει βέβαια και με τα πόδια. Εδώ λοιπόν τα βαράκια έχουν σαφές πλεονέκτημα απέναντι στις μπάρες.




Να είστε υγιείς,αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο!

Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας


https://www.facebook.com/totalfitness.christos
http://totalfitness-christos.blogspot.com/




4 comments:

ARIS said...

Καλημερα Χρήστο,

αν μπορούσες να ανεβάσεις μερικα βιντεάκια με τις βασικες για βαρη, ετσι για επαλήθευση θα βοηθούσε πολύ!
Ευχαριστώ - καλο ΣΚ
Γιώργος

Anonymous said...

τελειες ευγε

ιωακειμ said...

συγχαρητηρια... επιτελους, και μια σωστη αποψη με σωστες οδηγιες και ασκησεις για αυτο το θεμα! Ειμαι γυμναστης - διατροφολογος με αρκετα χρονια εξασκησης με βαρη στην ζωη μου, παρολα τα 48 μου χρονια, το σωμα μου ειναι ετοιμο να παρει τα "σινιορ" ... (αφαρμακωτος). Ψαχνω συχνα στο διαδυκτυο για σωστες αποψεις, αλλα μεσα σε 3 γραμμες και τοσο λακωνικα να λες ολη τη βαση που χρειαζεται ο αρχαριος (και βαλε), δεν εχω ξαναδει. Τα ιδια συμβουλευω κι εγω ακριβως οταν γυμναζω κοσμο.

christos said...

Eυχαριστώ Ιωακείμ και εύχομαι να κατακτάς πάντα νέα όρια!